Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Jeg sliter veldig mye med tilbakevendene urinveisinfeksjoner.. Har gått på mange kurer det siste halvåret, men jeg har hørt at jo oftere du går på antibiotika jo dårligere blir immunforsvaret og at det fører til enda hyppigere urinveisinfeksjoner.. Men hva i all verden skal man gjøre da? Det er jo fryktelig vondt! Jeg går på tranebærkapsler, drikker juice, spiser c-vitamin tabletter, tisser etter sex +rengjør, alltid varm på føttene osv.. Jeg gjør alle de tingene man skal gjøre for å forhindre at urinveisinfeksjoner skal komme tilbake.. Noen andre som har det på samme måte? Har noen tips? For dette her går utover livet mitt, det hindrer meg i å gjøre ting Jeg har ikke tatt røntgen av nyrene mine, men bør kanskje gjøre det? Ellers så har jeg hørt at noen har gått til Homeopat, og fått medisiner der, i såfall noen som har erfart det? På fothånd takk for alle svar...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Jeg hadde som deg gjenntatte uvi er, gang på gang på gang. Prøvde alle gode råd jeg kom over, og en blir jo nesten desperat til slutt. Til slutt begynnte jeg og filtrere eller koke vannet, og underet skjedde, infeksjonene forsvant. Og ja, folk ser dumt på meg hvis jeg drister meg til å fortelle det, Har heller ikke anelse om hvorfor det hjalp. Jeg testet det ut og, sluttet og koke/filtrere vannet og der kom plaga igjen. Dette holdt jeg på med i flere år før jeg dristet meg til å prøve vanlig kranvann igjen, og da var det helt greit. Uansett er det vel verd å prøve. LYKKE TIL
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Mener du at du koker alt vann du drikker/ har i maten?
honey21 Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Fra januar til september 2005 hadde jeg stadige urinveisinfeksjoner og jeg gikk på fem-seks antibiotikakurer uten at det hjalp Symptomene kom tilbake like etter at kuren var ferdig, selv om jeg tok mange kurer. Jeg prøvde også homeopati, men det hjalp ikke. Men så prøvde jeg akupunktur og infeksjonene forsvant! Jeg tok en god del behandlinger der de satte inn nåler både i korsryggen og på blæren. Jeg har ikke hatt infeksjon siden september nå. Det fungerte veldig bra på meg. Kanskje du bør prøve det?
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Til Honey 21 Jeg lurer på om jeg skal prøve akupunktur også, har lest litt om det på nettet, og det skal visst fugere bra på de som får tilbakevendene infeksjoner slik som meg.. Tranebær funker ikke i lende, og ikke antiobiotika.. Det jeg lurer på er hvor mange behandlinger du tok og hvor mye det kostet? Kan du anbefale en akupunktør til meg? Blir glad hvis du svarer
Gjest regine Skrevet 24. mai 2006 #6 Skrevet 24. mai 2006 Jeg hadde tidligere problemer med urinveisinfeksjoner og endte tom. opp med nyrebekkenbetennelse (og det er VONDT!!!). Men - var hos biopat (for noe annet) og fikk da beskjed om å drikke et par liter brennesle-te pr dag over en periode på 2-3 uker. Det får du kjøpt på apoteket og det er ikke vondt (smaker høy??) og det hjalp. Kanskje verdt et forsøk iallfall?
Läkerol Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Veit om ei som blei kvitt plagene heilt etter homeopat. Så verdt å prøve!
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Dere som har hatt uiv som gikk over til nyrebekkenbetennelse, hva er forskjellen på smertene? dere sier det gjør VONDT. Uiv er jo også vondt, men hva er forskjellen liksom? Lurer på om jeg har hatt nyrebekkenbetennelse eller bare vanlig uiv.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #9 Skrevet 27. mai 2006 Hei alle dere som får urinveisinfeksjon om igjen og om igjen. Det kan tenkes at dere har et problem med urinveisanatomien f.eks at blæra ligger feil slik at det alltid er litt tiss igjen inne i blæra. Det synes bakterier er fint. Diagnose: Sono Terapi: Kniven
Gjest Malina Skrevet 27. mai 2006 #10 Skrevet 27. mai 2006 Dere som har hatt uiv som gikk over til nyrebekkenbetennelse, hva er forskjellen på smertene? dere sier det gjør VONDT. Uiv er jo også vondt, men hva er forskjellen liksom? Lurer på om jeg har hatt nyrebekkenbetennelse eller bare vanlig uiv. ← Tror nok du hadde kjent forskjell....Har hatt pasienter på sykehuset som har så store smerter at de må ha veldig sterk smertestillende!
Gjest Quackie Skrevet 27. mai 2006 #11 Skrevet 27. mai 2006 Juice og frukt er forresten ikke så bra for urinveisinfeksjoner. Legen som anbefalte det (og det er mulig at jeg har sagt det er bra tidligere) har bomma litt. Hvorfor? Fordi juice også inneholder mye Kalium. Kalium byttes ut mot H+ i nyrene. Så pH i blodet synker, ja. Men du får ikke lavere pH i urinen!! Skal du ha lavere urinpH må du spise masse kjøtt, pga urinsyren som dannes (uric acid)
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #12 Skrevet 27. mai 2006 Tror nok du hadde kjent forskjell....Har hatt pasienter på sykehuset som har så store smerter at de må ha veldig sterk smertestillende! ← Jeg har hatt enorme smerter skjønner du! Holdt på å besvime. Også tisser jeg rent blod. Men har selexid liggende etter avtale med legen (har uiv så ofte) så jeg tar jo den, og det er den samme som brukes ved nyrebekkenbetennelse.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Dere som har hatt uiv som gikk over til nyrebekkenbetennelse, hva er forskjellen på smertene? dere sier det gjør VONDT. Uiv er jo også vondt, men hva er forskjellen liksom? Lurer på om jeg har hatt nyrebekkenbetennelse eller bare vanlig uiv. ← Så ta en tur til legen for faen!!!!!! Det er vanskelig å lokalisere akkurat hvor smerten kommer fra når du har vondt i indre organer. Nyrene dine ligger sånn midt på korsryggen, delvis dekket av siste ribbeinet.
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #14 Skrevet 27. mai 2006 Så ta en tur til legen for faen!!!!!! Det er vanskelig å lokalisere akkurat hvor smerten kommer fra når du har vondt i indre organer. Nyrene dine ligger sånn midt på korsryggen, delvis dekket av siste ribbeinet. ← Noe alvorlig i veien?
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #15 Skrevet 27. mai 2006 Med meg eller med deg? Med deg kan en jo ikke si, for jeg er jo ikke synsk. d.r.a. t.i.l l.e.g.e.n.
honey21 Skrevet 27. mai 2006 #17 Skrevet 27. mai 2006 Til Honey 21 Jeg lurer på om jeg skal prøve akupunktur også, har lest litt om det på nettet, og det skal visst fugere bra på de som får tilbakevendene infeksjoner slik som meg.. Tranebær funker ikke i lende, og ikke antiobiotika.. Det jeg lurer på er hvor mange behandlinger du tok og hvor mye det kostet? Kan du anbefale en akupunktør til meg? Blir glad hvis du svarer ← Jo, akupunktur fungerte kjempefint! Og for å få bedre effekt tok de strøm på nålene. Ved første behandling ble jeg litt kvalm og hadde noe som liknet på menssmerter, men det forsvant helt. Jeg hadde vel mellom 6 og 8 behandlinger (husker ikke helt...) og jeg betalte 350 kroner hver gang. Jeg ble behandlet på Klinikk For Alle på Storo. De var veldig flinke, men det finnes sikkert mange andre steder som er bra også. Sjekk litt rundt på nettet, du
honey21 Skrevet 27. mai 2006 #18 Skrevet 27. mai 2006 Jo, også tok jeg ultralyd av blæren, men der var det ingenting galt
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2006 #19 Skrevet 27. mai 2006 Jeg ville definitivt prøvd homeopati/akupunktur. Er veldig mange homeopater som også driver med akupunktur, og da får du rett og slett dobbel behandling! Har hjulpet meg med diverse plager opp gjennom årene, om enn ikke uvi som jeg aldri har vært sterkt plaget av (og dermed ikke gått til behandling for). Da jeg hade nyrebekkenbetennelse fikk jeg vondt i ryggen, og var veldig øm over nyrene. Da legen banket over nyrene på ryggen så jeg stjerner. Har ikke hatt sånn vondt ved vanlig uvi, da er det bare sykt vondt når jeg tisser, og har vondt i magen.
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2006 #20 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ville definitivt prøvd homeopati/akupunktur. Er veldig mange homeopater som også driver med akupunktur, og da får du rett og slett dobbel behandling! Har hjulpet meg med diverse plager opp gjennom årene, om enn ikke uvi som jeg aldri har vært sterkt plaget av (og dermed ikke gått til behandling for). Da jeg hade nyrebekkenbetennelse fikk jeg vondt i ryggen, og var veldig øm over nyrene. Da legen banket over nyrene på ryggen så jeg stjerner. Har ikke hatt sånn vondt ved vanlig uvi, da er det bare sykt vondt når jeg tisser, og har vondt i magen. ← Tusen takk. Endelig noen som gadd å svare seriøst. Vel, da tror jeg ikke at jeg har hatt nyrebekkenbetennelse, har ikke hatt vondt i nyrene. Bare mage og tiss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå