Gjest might & magic Skrevet 22. mai 2006 #1 Skrevet 22. mai 2006 Fikk min HoMM V forrige uke, og i helgen fikk jeg tid til å spille litt. Jeg hadde prøvd litt før, jeg hadde lasta ned demo men den forsvant når pc'en kræsja. Uansett så er poenget mitt følgende: Det var utrolig vanskelig å spille i forhold til de gamle HoMM! For det første er det bare tre vanskelighetsgrader (de tre vanskeligste: normal, hard og heroic) og selv om jeg spiller på normal er noen av kampanjene ekstremt vanskelige. Er litt skuffa jeg. Forbinder HoMM med god strategi som man kan sitte lenge med å pusle, samtidig som man kan velge standard etter humør og spilleevne og ønske. I tillegg så synes jeg grafikk og utseende er veldig likt Warcraft III, er det ikke på tide noen tenker annerledes? Og en annen ting jeg la merke til var at det var ekstremt få kart når en skulle spille vanlig scenario. DEt kom en god del flere maps om man spiller Multiplayer, men det er en grunn til at jeg kjøper spill som ikke er avhengig av online-spillling: Jeg ønsker å spille i eget tempo. Nei, den her er ikke som gode gamle HoMM. Synes denne var like skuffende som AoE III.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. mai 2006 #2 Skrevet 22. mai 2006 Det er jo basically det samme spillet som Heroes III, på godt og vondt, men det grafiske er oppdatert. Jeg var redd for at 3D-grafikken ikke ville tilføre noe positivt til spillet, og der fikk jeg helt rett. Litt plagsomt å være nødt å snurre rundt på kartet og zoome hele tiden, og ikke minst er town view'en plagsom. Greit nok at de tar utgangspunkt i Heroes III, som absolutt er det beste i serien, men det hadde jo et par negative ting som de godt kunne gjort noe med, og som faktisk Heroes IV gjorde bedre: feks at man kan bevege troppene sine uten helt, og bruken av karavaner. Synes også det er litt plagsomt med at man må oppgradere alle monstrene sine i Heroes V, hvertfall når det i tillegg finnes en training ground.
Gjest might & magic Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Sant, sant. Har irritert meg litt over town view'en jeg også, men jeg ble fort vant med den likevel. Lurer på om tanken bak den er at de skal ha kul effekt, og at de har glemt av at den bør først ha en god funksjon. Savner også karavanefunksjonen og at troppene ikke kan bevege seg selv. Og to ting til. 1. At en må ha igjen styrker hos hero. 2. At man ikke kan dele opp styrkene selv. (F.eks. om jeg har 128 bowmen, så kan jeg sette fra meg 28 i byen, eller dele de opp slik at jeg har 2 x 64 tropper i hæren min)
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Skjønner egentlig at de har gått tilbake på at man kan styre helten alene. Fireren var jo ufattelig ubalansert på grunn av dette. Når man ble litt kjent med spillet var det jo ikke noe problem å lage seg en superhelt som kunne møte alle hærer alene. Ikke minst var det ikke noen hemmelighet at den optimale strategien var å kun ha helter i hæren sin.
Gjest might & magic Skrevet 22. mai 2006 #5 Skrevet 22. mai 2006 Synes det var ok jeg. Måtte bygge opp helten veeldig lenge om en skulle bli slik superhero da... Men slike superheroer er jo egnetlig kjekt å ha. Uhyre sjelden jeg hadde en hel hær med heroer, men likte å ha to eller tre heroer i én. For jeg synes det blir så travelt med mange heroer. Det er nok å ha én hero å gå med på små kart og ikke mer enn to eller tre på de store. Spesielt var det kjekt å ha denne funksjonen i kampanjene, for da kunne man ikke velge hvor mange heroer man skal ha. I tillegg så kunne man styre bedre hvem man ville satse på å "spesialisere", slik at de heroene jeg visste skulle bli med meg videre, hadde jeg i én tropp, slik at jeg visste de fikk like mange oppgraderte level. I tillegg var det greit å være hero alene og hadde mange ledige slotter i troopen sin om man hadde summon eller diplomacy. Men, men... det var IV. Var jo egentlig ikke det jeg skulle syte over. Nye spill blir aldri det samme som de gamle, men håper jo alltid det skal være flere forbedringer enn ulempene ved nye spill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå