Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg nesten du må gi oss spørsmålet med teskje også.

Adobe har mange programmer. Photoshop, for eksempel.

Skrevet

Skjønner heller ikke... Adobe har jo ikke noe tekstbehandlingsprogram som tilsvarer Word.

Gjest Gjest
Skrevet

ok...

skal vi se..det står adobe reader.er det nok?

det var noen som viste meg det,men nå får jeg det ikke til.

det er altså et tekstdokument.

Skrevet

Spørs om h*n mener Acrobat?

Skrevet (endret)

Filer formateres som regel i pdf-format (Acrobat/reader) fordi det ikke skal være mulig å forandre på dem uten videre.

Dersom du skal lese eller skrive ut dokumentet må du installere Adobe Reader.

Alternativt må dokumentet åpnes i en pdf-editor, for eksempel Adobe Acrobat.

Endret av ~Bridezillah~Killah~
Skrevet

Ok. Word og Acrobat er veldig forskjellige. Acrobat er egentlig mer beregnet på å binde sammen ulike filer til ett dokument, og selv om du kan skrive i det og redigere teksten så har du andre muligheter enn i Word. Det er ikke så fort gjort å lære seg Acrobat - du bør gå inn på adobe.com og lese tutorial'en til Acrobat som et første steg. Acrobat er egentlig et supert program, men altså ganske komplisert på grunn av at det har så mange muligheter og funksjoner.

Og hvis du har Acrobat Reader og ikke Acrobat så får du dessverre ikke gjort så mye med dokumentet. Du kan evt. kopiere teksten, lime den inn i Word og redigere den der.

Skrevet
Og hvis du har Acrobat Reader og ikke Acrobat så får du dessverre ikke gjort så mye med dokumentet. Du kan evt. kopiere teksten, lime den inn i Word og redigere den der.

Forutsatt at du har Adobe reader, og ikke den gamle Acrobat reader.

Skrevet
Forutsatt at du har Adobe reader, og ikke den gamle Acrobat reader.

Jaha?

Skrevet

Var det ikke sånn da? :klø:

Jeg minnes å huske at det ikke gikk an å kopiere fra Acrobar reader?

Mulig det bare er så lenge sia at jeg har glemt det. :ler:

Korriger meg du!

Skrevet
Var det ikke sånn da? :klø:

Jeg minnes å huske at det ikke gikk an å kopiere fra Acrobar reader?

Mulig det bare er så lenge sia at jeg har glemt det. :ler:

Korriger meg du!

Mulig du har rett, men jeg tror det gikk an. Jeg vet ikke, siden jeg bare har Acrobat, og har hatt det ganske lenge (bruker ingen reader). Uansett er det jo en smal sak å laste ned nyeste versjon. ;)

Skrevet

Det anbefales uansett å bytte ut Acrobat Reader med Adobe Reader.

Adobe Reader har flere nyttige funksjoner som Acrobat Reader ikke har:

Du kan søke på fornuftig vis, merke og kopiere, og programmet håndterer flert dokumenttyper enn bare pdf.

Skrevet

det er en smal sak å kopiere over. Ser jeg har adobe reader, men hvis det er det du har så gjør følgende:

Trykk på der det står select på verktøylinjen og marker den teksten du skal ha, høyreklikk og velg kopier til clip board. Da er det bare å åpne word, høyreklikke og lim inn:)

Gjest Gjest
Skrevet

ohlala,det skal jeg nok klare.takker! :)

Gjest Gjest
Skrevet
det er en smal sak å kopiere over. Ser jeg har adobe reader, men hvis det er det du har så gjør følgende:

Trykk på der det står select på verktøylinjen og marker den teksten du skal ha, høyreklikk og velg kopier til clip board. Da er det bare å åpne word, høyreklikke og lim inn:)

Det er helt avhengig om dokumentet du skal kopiere fra er låst eller ikke. Når man lagrer det kan man også bestemme sikkerheten på dokumentet, derfor er i mange tilfeller ikke mulig å kopiere fra det.

Skrevet

Ja, det er sant, men nå har ikke trådstarter nevnt noe om det enda... Og siden det ikke er kommet noe nytt innlegg så får vi anta at det gikk.... Maybe maybe

Gjest Gjest
Skrevet

Man ser hva som er lov å gjøre med dokumentet om man går inn på File -> Document properties-> Security

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...