Gå til innhold

Ny hobby


Ellisiv

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
DU tenker sikker på toxoplasmose? Det er ikke bare der kattene har gjort fra seg at det er smitte. Man blir smitta fra jord, uavhengig av om det er katter der eller ikke.

Kattene har ufortjent fått all skyld for smitten av denne parasitten, men de er bare smittebærere og har fått smitten fra andre steder (fra andre dyr som har fått smitten fra jord osv). Det er faktisk større sjanse for å bli smittet av å spise dårlig vasket grønnsaker enn å bli smittet av en katt.

Utrolig mange som kaster kattene på dør med en gang de blir gravide pga de er redd for smittefare, men de er ikke så nøye med hvordan grønnsakene er behandlet eller om de graver i jorda.

gravide bør ikke grave i jorda uten hansker, uavhengig av om det er katter der eller ikke Det er ikke kattene som er årsaken til denne parasitten!

Nå ble ikke ts rådet til å hive ut katta si da, men. Det som anbefales om man har katt derimot er å la noen andre ta seg av kattedoen. For smitten kan komme derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

... og til alle som IKKE er gravide, anbefales det å spise skitne grønnsaker og grave mye i jord der det vanker katter sånn at dere kan få toksoplasmose og blir ferdig med det før dere blir gravide. Jeg tok ørten tester mens jeg var gravid, og det var jo bare styr. Har man hatt det, er det ikke noe å frykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_zadine_*

Male er jo kjempegøy, og hvis man bruker ny maling og ikke løsemidler så er det ikke problem.

Jeg gikk selv hos en kunstner et par ganger i uka og malte da jeg gikk gravid.

Til de som ser for seg at de må ha hobby for å drive på med mens småtten sover på dagen, så kan jeg trøste dere med at det er ikke sikkert småtten sover på dagen, og hvis småtten mot formodning skulle sove en halv time på dagen i strekk, så går den halve timen med til å vaske tøy, gjøre rent, lage mat eller bare hente seg inn igjen.

Min smått sov en halv time i strekk 1 til 2 ganger pr dag, og la seg ikke for natten før 2300 de første 4 mnd.

Så la hun seg 2100 fra til hun var 6 mnd, og da ble det 1900.

men sover fortsatt ikke noe særlig på dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapbooking er virkelig å anbefale, selvom det er en dyr hobby.

Hva med smykker da, det er gøy å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Labben

Hei, jeg er selv gravid og har funnet meg en kjempespennende hobby; Jeg lager smykker av perler. Får tiden til å gå og du kan lage flotte presanger eller noe til deg selv.

Du kan handle det du trenger på nettet - det er billigst.

Vil anbefale www.perleverden.no

Ønsker deg lykke til med svangerskapet og din nye hobby! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg broderte juleduker og gardiner når jeg var gravid. Utrolig morsomt der og da, men har verken brodert før eller siden. Kan bestille på www.margareta.no

Jeg broderte også da babyen var født. Dette var en ideell hobby når man har et lite barn som stadig krever oppmerksomhet. Vel og merke dersom du velger en broderitype der mønsteret er tegnet på stoffet (f. eks. kjedestingsbroderi/kontursøm eller sånn plattsøm (blader sydd med tettitettsting). Da er det ikke noe ameras å legge fra seg eller ta frem igjen broderiet. Man slipper å sitte og telle og konsentrere seg og kan utytte de små stundene barnet sover. Bare pass på å ikke bli så oppslukt at du broderer eller gjør andre hobbier mens barnet er våkent! Da bør det ha din fulle oppmerksomhet.

En fin hobby å begynne med når man er gravid er å lese om småbarnsleker og hvordan du kan stimulere babyens utvikling. Jeg fant en fin bok på biblioteket der det stod forslag til hvordan man kunne lage forskjellige babyleker. Det var veldig artig.

Jeg skrev også noen dikt for meg selv den første tiden. Dette fordi det er mulig å gå å tenke på diktene mens man er ute og triller tur og babyen sover i vognen. Så kan man skrive dem ned og bearbeide når barnet har lagt seg om kvelden. Se på diktsider på nettet der hobbypoeter kan legge ut egne dikt/tekster.

Men, selvfølgelig, får man et barn som sover mye kan man jo både strikke, male etc. Sånnt kunne ikke jeg. Bare sånne ting som lett kan tas frem og tilbake.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysstøping er gøy.

Du får kjøpt former stearin, parafin og det du trenger på panduro.

Det er en super gave. Alle jeg har gitt bort hjemmelagde lys til har blitt imponerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Heng meg på denne. Eg har også lyst på ein hobby som eg kan driva på med på dagtid når småtten søv og kanskje litt om kvelden.

SOVE ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ!!!!!!

Er mitt beste hobbytips, når du har fått ein baby i hus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...