Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt å finne meg en ny hobby nå som jeg er gravid og helt sikkert kommer til å tilbringe mer tid hjemme fremover.

Er det noen som har en hobby å anbefale?

Jeg liker forming, men er åpen for det meste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å strikke/ hekle bakyteppe? Og avansere til babyklær?

Ellers scrapbooking eller decopage?

Skrevet
Hva med å strikke/ hekle bakyteppe? Og avansere til babyklær?

Ellers scrapbooking eller decopage?

kjempegøy.. bli ferdig med gamle bilder så er du klar for nye når babyen kommer!

Skrevet

Datascrapping er også kjempegøy, og litt rimeligere i lengden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ellers kan det være gøy:

-å male glass (sjekk om gravide kan bruke malingen).

-male egne bilder (foreksempel kjøpe små lerret, et enkelt penselsett og små tuber/ sett med maling.(sjekk om gravide kan bruke malingen)

- sy/ dekorere babyklær

- lære deg et bildebehandlingsprogram på dataen og redigere bilder/ og lage album

Eller noe helt annet, kanskje du har en hage du kan gjøre noe med/ Et møbel du kan snekre selv/ Skaffe deg egen syklubb/ avansere litt på kjøkkenet?

-

Gjest Gjest
Skrevet

Ordne fotoalbum og kjøpe inn til den nye.

Sy puter, sengeteppe etc!

Skrevet

Heng meg på denne. Eg har også lyst på ein hobby som eg kan driva på med på dagtid når småtten søv og kanskje litt om kvelden.

Har vurdert kortlaging, scrapbooking, hekling og strikking. Alle er potensielle for meg, men har gjerne lyst på fleire innspel. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Link til inspirasjon :)

Panduro har de hvertfall det meste av utstyr, kanskje dere får litt inspirasjon av å se der? Nå er det mange ting man kan få litt billigere andre steder, men der har de hvertfall "alt".

Det er forresten også kommet utrolig mye perler og saker til å lage egne smykker, det kan jo være noe?

Skrevet

Sy lappetepper

Hekle

Decopage

Mosaikk

Skrevet
Datascrapping er også kjempegøy, og litt rimeligere i lengden.

men ikke så billig når du skal fremkalle de....

for du vil vel ha de i album?

Skrevet

Strikking begynte jeg med da jeg gikk gravid. Kjekt å kunne.

Skrevet

Takk for gode forslag!

Pandurokatalogen er bestilt. Gidda ikke gå på butikken å se etter den - lat!

men jeg regner med det blir scrapbooking og vognteppe :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
lage din egen lille urtehage!

Husk hansker hvis du skal drive mye med jord utendørs hvor kattene kan ha gjort fra seg (pga smittefare) :)

Sy babyklær er innmari koselig :)

Skrevet

Jeg trengte også en hobby, er ikke gravid, men likevel. Begynte å strikke, og har fått dilla! Kan du ikke det fra før, kan jeg anbefale Grunnbok i strikking 1 og 2, jeg lånte dem på biblioteket. I morgen skal jeg hente en ny bok derfra, med tips og oppskrifter. :)

Skrevet

Begynte å strikke da jeg gikk gravid og fikk helt dilla! Skulle gjerne ha strikket mer nå, men tiden strekker ikke alltid til med en liten en i hus ;)

Skrevet (endret)

Jeg broderte juleduker og gardiner når jeg var gravid. Utrolig morsomt der og da, men har verken brodert før eller siden. Kan bestille på www.margareta.no

Om du maler glass, vær oppmerksom på at de avgasser mye gift under steking. Bør ha lukket kjøkkendør og god lufting. Men tar du forhåndsregler, er det trygt. Ideer får du på panuro eller SGS. Sjekk deres hjemmeside: www.sgs.no

Endret av loop
Skrevet

Strikking er kjekt, jeg lager masse ting til meg selv, men regner med at det ikke er like tålmodighetskrevende å lage baby-ting (de er jo en del mindre)? Dessuten er det veldig kjekt å kunne.

Gjest Gjest
Skrevet
Husk hansker hvis du skal drive mye med jord utendørs hvor kattene kan ha gjort  fra seg (pga smittefare) :)

Sy babyklær er innmari koselig :)

DU tenker sikker på toxoplasmose? Det er ikke bare der kattene har gjort fra seg at det er smitte. Man blir smitta fra jord, uavhengig av om det er katter der eller ikke.

Kattene har ufortjent fått all skyld for smitten av denne parasitten, men de er bare smittebærere og har fått smitten fra andre steder (fra andre dyr som har fått smitten fra jord osv). Det er faktisk større sjanse for å bli smittet av å spise dårlig vasket grønnsaker enn å bli smittet av en katt.

Utrolig mange som kaster kattene på dør med en gang de blir gravide pga de er redd for smittefare, men de er ikke så nøye med hvordan grønnsakene er behandlet eller om de graver i jorda.

gravide bør ikke grave i jorda uten hansker, uavhengig av om det er katter der eller ikke Det er ikke kattene som er årsaken til denne parasitten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...