Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest camillo
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg har gjort en stor feil ved innlevering av eksamen i det ene faget mitt.

Vi skulle levere inn to oppgaver, og jeg la dem da øverst i bunken, som jeg skulle. Men jeg har misforstått, og la bare ett eksemplar av hver oppgave der, mens det egentlig skulle være TO av hver.

Dette fordi det er to sensorer, tror jeg.

Er det noen som har jobbet som sensor el. på universitetsnivå, og vet om jeg blir trukket uhorvelig mye for dette?

:grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kontakte institusjonen du tok eksamen hos? Det er vel ene og alene de som vet dette...

Gjest camillo
Skrevet
Hva med å kontakte institusjonen du tok eksamen hos? Det er vel ene og alene de som vet dette...

Selvfølgelig, men jeg ser ikke noe poeng i det, siden det jo blir som det blir uansett. De kan vel ikke fortelle meg noe konkret, så jeg bare lurer på hva jeg kan forvente meg, hvis noen har erfaring.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leverte en gang kun to utgaver av en eksamensoppgave som skulle være i tre eksemplarer. Det gikk helt fint.

Men da hadde for så vidt jeg en god grunn til dette, og fikk forklart situasjonen under innlevering. Jeg ville nok muligens ha kontaktet instituttet, om jeg var deg.

Skrevet
Selvfølgelig, men jeg ser ikke noe poeng i det, siden det jo blir som det blir uansett. De kan vel ikke fortelle meg noe konkret, så jeg bare lurer på hva jeg kan forvente meg, hvis noen har erfaring.

som gjesten sier over meg, jo, det kan faktsik nytte å si fra (i alle fall dersom det er NÅ du hadde eksamen, ikke for en uke elelr to siden da) fordi det kanskje kan være mulig å gjøre noe med saken, få forklart i alle fall.

Du taper i alle fall ikke noe på å ta kontakt med dem!

Gjest camillo
Skrevet

Det er over en uke siden.

Men jeg kan jo kontakte dem for sikkerhets skyld. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og andre jeg kjenner har vært borte i litt forskjellig ang slike formelle krav til eksamen, og hvordan de håndterer det.

Noen institutter (da særlig de litt mykere fagene som humanistiske fag) er ikke så nøye på slikt og ser igjennom fingerene når det gjelder slike formelle feil. Men så kan de være mer vrange på andre institutter. Feks glemte jeg å levere et vedlegg til en oppgave, men husket på det en time etter lev.fristen. Tok kontakt med han som skulle rette oppgaven, men han nektet å ta imot. Det var en del av opplæringen at vi skulle lære oss å levere i tide med alle vedlegg. Dette var en forberedelse til arbeidslivet mente han.

:forvirret:

Skrevet
Det var en del av opplæringen at vi skulle lære oss å levere i tide med alle vedlegg. Dette var en forberedelse til arbeidslivet mente han.

:forvirret:

Jepp, jeg har vært borti noen som faktsik sa at det var meningen at eksamen skulle inneholde flere oppgaver enn vi hadde mulighet til å løse på den oppsatte tiden dersom vi tenkte oss om to ganger på en av oppgavene, fordi det å jobbe under tidspress (og gjerne et tidspress der det ikke var mulig å komme gjennom alt uten å ha fasiten ved siden av se til å bare skrive av) rett og slett var en del av poenget. At vi skulle lære oss dette med tidspress og prioriteringer....

Gjest camillo
Skrevet

Alt er OK! De hadde bare kopiert den opp. Takk for innspill, folkens. :-D

:letta:

Skrevet

Når man leverer 2 eksemplarer av eksamensbesvarelser så går et eksemplar til sensor(ene), det andre eksemplaret beholdes av læreinstitusjonen som sikkerhetskopi.

Gjest camillo
Skrevet
Når man leverer 2 eksemplarer av eksamensbesvarelser så går et eksemplar til sensor(ene), det andre eksemplaret beholdes av læreinstitusjonen som sikkerhetskopi.

Ah, jeg skjønner.

Gjest gjesta
Skrevet

Flott at du fant det ut da! Må ha vært kjedelig å tenke på dette :)

Gjest camillo
Skrevet
Flott at du fant det ut da! Må ha vært kjedelig å tenke på dette  :)

Ja, det var lurt å ta kontakt med dem likevel, som Malama sa - jeg trodde ikke de kunne svare på sånt.

Så det var fint. :) Ingen panikk uansett, siden jeg ikke hadde fått gjort noe med det, men godt at slikt går i orden.

Skrevet
Jepp, jeg har vært borti noen som faktsik sa at det var meningen at eksamen skulle inneholde flere oppgaver enn vi hadde mulighet til å løse på den oppsatte tiden dersom vi tenkte oss om to ganger på en av oppgavene, fordi det å jobbe under tidspress (og gjerne et tidspress der det ikke var mulig å komme gjennom alt uten å ha fasiten ved siden av se til å bare skrive av) rett og slett var en del av poenget. At vi skulle lære oss dette med tidspress og prioriteringer....

Det finnes da andre mer passende tidspunkt å lære oss dette på enn under en viktig avsluttende eksamen...

Gjest camillo
Skrevet
Det finnes da andre mer passende tidspunkt å lære oss dette på enn under en viktig avsluttende eksamen...

Jeg skjønner poenget, jeg. Hadde vært troende til å tatt en slik avgjørelse selv, om jeg var sensor. Men så er jeg en smule firkanta i hodet på et par områder også...

Men det er jo ikke så forferdelig vanskelig å klare å lese en tekst, og følge instruksjonene. Burde ikke være, ihvertfall. :klaske:

Gjest Gjest
Skrevet

Men nå var det oss hun spurte!

Jeg håper at sensorene kan bruke sin fornuft og skjønn, dvs. at de kopierer opp et eksemplar til av den du leverte inn. Det har ikke noe med karakteren på innholdet å gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...