Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det siste halvåret har jeg fått veldig vondt når jeg har eggløsning. Før har jeg ikke merket at jeg har hatt EL engang. Men i går måtte jeg faktisk ta smertestillende og satt bare i soafen og stønna. Det er veldig ulikt meg. (heldigvis går det over etter noen timer)

I fjor høst var jeg på ren rutine GU-undersøkelse og alt var bra.

Kan sånt forandre seg sånn uten videre? Jeg tar ikke p-piller eller andre hormoner.... Ellers er mensen og EL på klokkeslettet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også veldig vondt under eggløsningen. Men jeg slutta på p-pillen i januar og det begynte etter det. Tidligere har jeg jo ikke hatt eggløsning, så jeg har ikke sjekka det opp noe mer. Men tatt i betraktning at du ikke har gjort sånne forandringer av noe sla, foreslår jeg at du tar en tur til legen, bare for å avkrefte evt. mistanker. Det kan være helt ufarlig vet du, samtidig som det kan være noe litt mer alvorlig. Det kan jo være at det er en ufarlig cyste f.eks? Greit å få sjekket i hvert fall. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

hm... ja jeg tviler på at det er noe farlig. Sluttet med p-piller for snart 2 år siden. Er jo mulig at jeg først har fått EL nå igjen...?

Jaja, jeg skal tenke på det.

Flere med erfaringer???

Skrevet

Jeg har også smerter under eggløsning. Kjenner veldig godt når noe skjer i kroppen min. Hos meg svinger det litt - enkelte ganger kjenner jeg kun litt stikninger i noen timer, mens andre ganger kan det være nesten som kraftige menssmerter som varer en dag eller to.

Som du sier kan p-piller utsette EL en stund, og spesielt dersom du har gått på p-piller i mange år kan det gå litt tid før hormonene er ute av kroppen.

Men jeg er enig med Ginen i at det er nok lurt å få sjekket det, bare for å være på den sikre siden. Det kan være godt å få avkreftet eventuelle bekymringer du har, og eventuelt spørre om du kan få noe for smertene.

Nenne :)

Skrevet

Jeg slutta med p-piller for ca. 3 måneder siden, og har fått skikkelig menssmerter i forbindelse med EL. Trodde først det var mensen som kom for tidlig, men så var det altså EL-smerter. Kan ikke huske å ha hatt det før jeg begynte med pillen, men har hørt at mange har det så det er vel bare noe jeg må leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...