Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svigermor har bedt meg om å lage bløtkake til bursdagen hennes til helgen.

Jeg skal også lage gulrotkake, så jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe ferdig bunn til den bløtkaka for å spare tid. Noen som har prøvd de bunnene? Duger de?

Må jo fylle den med noe også. Tenker å bruke jordbær og kanskje jordbærgele på toppen. Inni må jeg vel da ha et lag med jordbærkrem. Kan jeg ha vaniljekrem som fyll nr 2 da, eller er det kvalmendes? :forvirret:

Og jeg har en tendens til å få smeltet krem på kakene mine... :overrasket: Noen tips til hvordan dette kan unngås?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vanlijekrem høres veldig bra ut :)

Ferdigbunner er helt greie, pass bare på at du dynker den godt, særlig hvis du fyller den samme dagen- som sikkert er greit hvis du skal pynte med friske bær.

Her er oppskrift på jordbærkake fra det søte liv, så ser du et eksempel på hvordan det kan gjøres:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1mpay.php?id=730

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Jeg pleier å fylle bløtekaker med jordbær, banan og ananas for å få en litt frisk smak. Gjerne et lag med banan og ananas og krem, og så et lag med jordbær og krem /jordbærkrem. Dynker bunnen med laken fra ananasen.

Kremen må piskes stiv og fin, og må man være rask med å få den på.. og holde den kald. Ellers kommer jeg ikke på noen tips.

Edit = skriveleif

Endret av Caro
Skrevet

Hva menes egentlig med å dynke bunnene? skal jeg helle en væske over?

Gjest Fruktfat
Skrevet

ja, bruk en skje og hell forsiktig utover. melk eller juice (f.eks juice fra en ananasboks) funker bra.

jeg kjenner ei som selger kaker, flott pynt osv, og tar seg godt betalt for disse kakene. de skal liksom være hjemmebakt. men hun bruker altså disse ferdigbunnene!

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva menes egentlig med å dynke bunnene? skal jeg helle en væske over?

Du drypper væske over, gjerne fruktjuice.

Vil forresten tipse om min nyeste "oppdagelse", til kremkake med frukt: drykk på litt sitronsaft, så blir den mye friskere og får en bedre smak!

Skrevet
jeg kjenner ei som selger kaker, flott pynt osv, og tar seg godt betalt for disse kakene. de skal liksom være hjemmebakt. men hun bruker altså disse ferdigbunnene!

:overrasket:

drykk på litt sitronsaft, så blir den mye friskere og får en bedre smak!

Tusen takk for tipset! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg pleier forresten aldri å bake bunnen selv, bare væter bunnen litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...