Gå til innhold

Kattedør


Arwen

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å sette inn kattedør i verandadøra, men er redd for å få alle nabokattene inn på besøk.

Noen med erfaringer?

Har hørt at det går ann å få en dør som kun åpner seg mot de chipene jeg skal IDmerke pusene med. Stemmer det, og i så fall, hva koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen venner av oss har slik dør med magnetbånd rundt halsen på katten slik at det kun er den katten som får åpnet døra. Vet ikke riktig hvordan det fungerer, men det er i alle fall ikke chip de har.. Og de har hatt dette "systemet" i alle fall 7-8 år, når jeg tenker meg om er vel forresten katten død nå... huff.. Jaja, de hadde i alle fall en slik løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ihvertfall dører med magneter, da må kattene ha halsbånd på seg, og døren vil kun åpnes for dem. Her kan du se flere forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det, men hva hvis katten mister halsbåndet når vi er borte i helgen for eksempel?

Burde kanskje begynne med en gang med å venne de til å gå med halsbånd da? :klø: de er 5 mnd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal godt gjøres at de mister båndet, men hvis de gjør det, blir de jo utestengte. Har vurdert å kjøpe slik dør selv, siden vi har endel nysgjerrige nabokatter som gjerne vil inn. Kanskje det er noen her som har erfaringer med slike dører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de mister det vel bare hvis de henger fast i noe og er i fare for å bli kvalt, mener kattehalsbånd er laget slik. :) men likevel vil jeg nok ikke være helt rolig på weekend tur med kattene ute.

Tror jeg må bli kjent med naboene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får hetta av å være borte fra pusene i mer enn et par dager, men har reist bort to ganger det siste året, og fått naboen til å mate dem og lufte dem. Hun er kjempegrei, så det har gått fint. Hadde vi hatt dør, hadde hun bare hatt maten å tenke på, og det hadde vært enklere for henne. Er litt skeptisk til at de eventuelt blir utestengt i mange dager, hvis de har mistet båndet, da.

Lurer forresten på om sånne dører trekker mye på vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at lillesky har og er fornøyd med sin, så den trekker nok ikke mye, men der hvor hun bor er det ingen andre katter så det vet hun ingenting om.

Tror nesten jeg må kjøpe en sånn magnetdør, har allerede hatt en nabokatt i senga en varm dag med verandadøra åpen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lage et innlegg med dine erfaringer hvis du kjøper en sånn, da! :) Kanskje jeg blir nødt til å kjøpe en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det betyr vel at katter med samme type dør og samme type magnethalsbånd vil kunne komme inn gjennom deres kattedør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt kattedør. Vi tenke vel og lenge men bestemte oss til slutt for å kjøpe en uten magnet. Grunnen er at kattene min har en tendens til å miste båndet og da kan det skje mens vi er borte. Liten trøst for meg da. Men nå er det jo slik at det er mange som anskaffer seg kattedør med magnet og da betyr det at andre katter kommer inn alikevel, såfremst du ikke finner denne løsningen med chips da. Jeg satser på at kattene mine klarer å holde dørene ryddig for andre katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...