Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkte å starte med bønner. Det skal jo være så sunt, og overalt står det at en bør bruke mer bønner og linser i kosten.. :sjenert:

Så jeg bløtla en pakke med soyabønner over natta og kokte de i nesten en time i dag i nytt vann med litt salt. Pakket bønnene i porsjonsbeger og la i fryseren. Ideen var å kunne ta opp litt til middag som tilbehør.

Men..... når jeg åpner fryseren nå, så lukter det PROMP!!! :klø: :sjokkert::ler:

Håper inderlig denne lukta gir seg så snart det er innfryst... Tør ikke å tenke på diverse gasser når vi skal til å spise dette.. :ler::sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest splæsj
Skrevet

Linser er bedre. Lukter ikke så ille, og ikke så mye magebesvær, heller.

Bønner lukter som regel fis, og de fleste fiser stinkbomber etterpå.

Veggisvennene jeg kjenner gjør det, men jeg gjør det ikke. Kanskje fordi jeg har værrt veggis i nærmere 20 år, og kroppen har vendt seg til bønnene? Jeg vet ikke.

Men forbered deg på noen liflige dufter og mystiske lyder titt og ofte etter et slikt måltid.

Skrevet

Ugh.. gleder meg virkelig til å spise de... :ironi: hehe

Det lukter forresten ingenting utav fryseren lenger. Det heldigvis bare når de var på vei til å bli nedfryst. Puh... Hadde samboeren min åpnet fryseren, tenker jeg bønnene hadde gått i søpla rimelig fort. :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet

Soyabønner lukter litt spesielt. Andre bønner og linser lukter ikke likedan.

Men en time? Var de ferdigkokt da? Soyabønner pleier nemlig å trenge ganske lang koketid.

Gjest splæsj
Skrevet
Men en time? Var de ferdigkokt da? Soyabønner pleier nemlig å trenge ganske lang koketid.

du sier noe. Har aldri kokt soyabønner selv, foretrekker kidneybønner eller linser, men jeg har hørt at de har lang koketid, ja.

Skrevet

Det stod 40-45 min på pakken. Jeg og reagerte på at det var litt kort, så jeg tok det nå en time. De var ikke helt myke da heller, så de må nok koke litt til når jeg tar de opp. F.eks. i gryteretten (20 min) eller noe sånt?

I grunn merkelig at de som ikke pakker bønna vet hvor lenge den skal koke.. :klø:

Har ikke helt tenkt på hvordan jeg skal tilberede de. Må i alle fall ha på noe smak. Hvitløk og krydder. I saus? Hmmm.. Forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...