Gjest Zenta Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Er på jakt etter gode kakeoppskrifter til dem som har sukkersyke.. En bekjent har sukkersyke og jeg har så sjelden kaker som hun kan spise.. Håper det er noen som har kakeoppskrifter dem kan dele med meg
Gjest 1111 Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Sjokoladekake 8 dl hvetemel 4 ss sukker 3 ss kakao 4 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 5 dl lettmelk 1 egg 100 g smeltet myk margarin 2 ts flytende søtstoff Bland alt det tørre. Kakao er ofte klumpet, så den må siktes. Rør sammen melk, sammenvispet egg, smeltet margarin og søtstoff og rør det inn i det tørre. Fyll røren i smurt og papirkledt langpanne. Stek kaken på nederste rille til den er gjennomstekt; ved 200 grader i ca. 30 minutter. Avkjøl kaken på rist og skjær den i snipper når den er kald. Ta deg ellers en kikk her.
Fakse Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Har veninnen din sagt at hun ikke kan spise vanlige kaker, eller er det noe du tror? De fleste diabetikerene jeg kjenner spiser vanlige kaker en gang i ny og ne, og justerer med insulin for ikke å få for høyt blodsukker. Jeg har forstått det slik at det viktigste er at de lever sunnt og trener i hverdagen, ikke hva de spiser til festlige anledninger en gang i blant.
Gjest Zenta Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Takk for oppskrift Rhiakath:) den skal prøves ut. Fakse: Ja hun har sagt at hun ikke kan spise vanlige kaker med mye sukker i. Så til nå har jeg pleid å bake en kringle med svært lite sukker i når hun kommer på kaffebesøk, og det har gått greit. Men tenkte det var greit å ha noen flere variasjonsmuligheter slik at jeg slipper å servere henne den samme kaka hele tida.
Fakse Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Høres litt rart ut, men hun liker kanskje å være ekstra forsiktig da. Så snill veninne du er som tar hensyn Vaffler kan jo også lages uten sukker, og tar du i litt grovt mel bli det enda bedre for henne.
Gjest piaf Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Vannbakkels med pisket krem og bær kan lages nærmest sukkerfritt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå