Gå til innhold

Uteblitt menstruasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle hatt mens for 11 dager siden, har vært temmelig regelmessig. Er ikke gravid (har ikke testet, men føler meg ikke gravid + sjangsene er mikroskopiske - et samleie på de siste 8 ukene på et ikke gunstig tidspunkt). Har hatt murring og spenning i magen + brystene i ca. en-to uker. Har også vært trett og irritabel, føles ut som pms, men det har vart i 2-3 uker nå. :grine: Er skikkelig øm i eggstokkområdet og dersom jeg f.eks. hoster eller nyser, føles det som noe hogger vondt til i eggleder/eggstokk. Underlivet føles hovent. I to dager har jeg hatt litt utflod, ikke mengder, men litt + det er noen svarte flekker (gammelt blod) som kommer nå og da. Noen som har peiling??? (Skal bestille legetime mandag, men det er kjempelang ventetid her...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, du hørtes gravid ut...

Jeg aner virkelig ikke hva det kan være, jeg... Sikker på at du ikke er gravid? Folk har blitt gravide etter samleie på ugunstige tidspunkt før.

Du får nok komme deg til legen. Tror jeg ville sagt at det hastet. Evt får du dra på legevakten.

Hvor gammel er du forresten? Hvis du ikke er så mye over 20, kan du jo gå på helsestasjon for ungdom og få en gynekologisk undersøkelse - fort gjort og helt smertefritt.

Og sånne smerter som hogger til er litt skumle... Jeg ville kommet meg til legen pronto. Du kan jo være gravid utenfor livmoren, og det vil du absolutt gjøre noe med. For det er ikke bra.

Lykke til!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Er "voksen" (30+) og har barn, så jeg er ikke ukjent med kroppen min, men dette er bare så rart og ulikt mine to andre svangerskap.

Det er jo selvfølgelig ikke helt umulig at jeg er gravid. Vi har vært mye borte fra hverandre pga jobb/reise siste ukene, så jeg har nok kommet ut av telling med når vi sist hadde litt kos... Mannen min ble litt mistenksom på denne trettheten.

Skal absolutt gå til legen, for det lover uansett ikke bra med smerter i eggstokk/eggleder og blod (selv om det er veldig lite da). Kan jo kansje være en infeksjon, cyste eller graviditet utenfor livmoren. Kan være hormonelt også.

Helst håper jeg det er forbigående.. Men er det noe "galt" så håper jeg jammen det er en liten spire som har lurt seg inn ;)

Gjest Gjest_Sofie_*
Skrevet

Du spør hva det kan være foruten graviditet - da er det relevant å vite om du bruker noen form for hormonel prevensjon. (P-pille, spiral) Det kan være du har hatt en anovulatorisk syklus: altså at du ikke har hatt eggløsning denne måneden. Da vil livmoren ha blitt ensidig stimulert av østrogen hormonet som forsinker/utelater mens. Typisk er det da at man får en ekstra kraftig og langvarig blødning som er forsinket: de smertene og utfloden du beskriver kan være begynnelsen på dette?

Ellers kan det være cervix polypper eller i værste fall cancer (men det er sjeldent i din alder!!) Du kan være forsinket pga stress, vekttap, overdreven trening eller overvekt og Polycystisk ovariesyndrom. Men dette med "murring i brystene" er jo mistenkelig mot graviditet da.... :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...