Gå til innhold

fiskegrateng


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Det varierer fra gang til gang, som oftes, råkost(gulrot, kålrot og hodekål, med eddikdressing), brokkoli, gulrot eller salat, smeltet smør og kokte poteter må vi alltid ha.

Lager fiskegratengen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Kokte poteter, dampet broccoli, råkost (revne gulerøtter og epler), agurksalat og smeltet smør. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokte poteter og ditto gulrøtter, av og til smeltet smør.

For øvrig mener jeg at den som oppfant kjøpefiskegrateng burde vært skutt, tenk å besudle god mat på den måten. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest1
Har kokte poteter, raspa gulerøtter med sitronsyre og sukker, og smeltet smør (gjerne med litt rømme) som tilbehør.

Hvis jeg kjøper fiskegrateng kjøper jeg også som Riakath den som heter God gammeldags fiskegrateng. Når jeg lager selv er det med makaroni og rå fisk :)

Er du sikker på du ikke mener sitronsaft og ikke sitronsyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Liker best Fransk Fiskegrateng, skal ha det til middagen i dag med kokte poteter, dampet brokkoli, sitronbåter og en dæsj lettrømme som saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som så mange andre her: poteter, grønnsaker og smeltet smør. Spiser ikke kjøpe-fiskegrateng, bare hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på du ikke mener sitronsaft og ikke sitronsyre?

Ja jeg er sikker på at jeg bruker sitronsyre ja.

Det er en sånn kryddderpose som fåes i vanlig butikk med ett pulver som ligner på sukker. Hadde nok blitt samme resultat om jeg hadde brukt sitronsaft, men mamma brukte alltid dette, så da har jeg også fortsatt med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke laga fiskegrateng en enste gang siden jeg flyttet hjemmefra (ikke spesielt begeistret for fisk jeg..)

Men hjemmefra er jeg alle fall vant til kokte poteter, raspa gulrot og smelta smør me eller uten baconbiter.

Og fiskegratengen skal være hjemmelaget, og MED makaroni :)

så hvilken kjøpesak som erbest vet jeg ikke, for det har jeg aldri prøvd, og har ingen planer m detheller. Skal jeg noen gang ha fiskegrateng, så skal jeg lage den. Og gjøre som min mor gjorde, lage mer enn en og ha resten i fryseren til kjapp oppvarming senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kokte poteter, råkost og smør til fiskegratengen.

Når jeg ikke lager selv kjøper vi Findus God Gammeldags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen mange gode tips, men jeg synes personlig at det er et must med: kokte gurøtter, poteter (med smeltet smør), rømme og rødbeter! Da er det perfekt!

Nå ble jeg så sulten at jeg må lage meg noe mat!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest 2 barns mor

Fiskegrateng er lettvindt-middagen vår. :D

1 stk frossen fiskegrateng fra rett i ovnen, pluss kalde søte maiskorn. :nam:

Null arbeid, å kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kokte poteter, smelte smør med gressløk, purre eller lignende, råkost eller salat.

Den beste gratengen,

er selvfølgelig den du lager selv

Endret av Bjørn-Tore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager alltid fiskegratengen selv - med rå fisk. Har makaroni og gulrøtter i gratengen, så vi har ikke noe annet tilbehør enn poteter og evt smeltet smør for de som vil det. Forresten - sennep er faktisk veldig godt på fiskegrateng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liker de fra frossendisken jeg :sjenert: Syns faktisk Kystens fiskegrateng er bedre enn den God Gammeldags-varianten. Og i tillegg er den rimeligere..

Spiser med rå revne gulrøtter og potet, men fikk masse inspirasjon til annet tilbehør gjennom tråden, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...