Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Lurer rett og slett på hva som er vanlig tilbehør til fiskegrateng jeg .. Og hvilken kjøpefiskegreteng er best?
Gjest Gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Jeg bruker vanligvis poteter og blomkål. Synes det passer. Og lager selv.
Gjest 1111 Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Jeg syns den fra Findus er best; God Gammeldags Fiskegrateng eller hva den nå heter (ikke Kystens Fiskegrateng altså, det er en liten forskjell på dem og førstnevnte er best syns jeg). Det mest tradisjonelle tilbehøret til fiskegrateng er vel kokte poteter ved siden av, det er i alle fall det jeg har inntrykk av. Her derimot, blir den av og til servert alene, eller med brød til, eller med salat (enten salat i form av raspede gulrøtter med litt sitron eller appelsin over eller helt vanlig salat med agurk, mais, paprika osv).
Nita Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Jeg bruker poteter til, men kjæresten min vil ha makaroni til...for det er han vant med hjemmefra
Gjest Gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Jeg bruker poteter til, men kjæresten min vil ha makaroni til...for det er han vant med hjemmefra ← Men det er da makaroni i fiskegratengen også? Blir det ikke veldig mye makaroni da?
Gjest piaf Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Kokte poteter, brokkoli, gulrøtter og smeltet smør, som regel. Må ha litt farger på tallerkenen ved siden av fiskegratengen. Hvis jeg har rester av fiskegrateng dagen etter, spiser jeg det til lunsj med blandet salat med sennepsvinaigrette og grovt brød ved siden av. Når det gjelder makaronien, foretrekker jeg den inni gratengen (men der er den et must!). Og så er det best med hjemmelaget fiskegrateng, med nyrevet muskat og stivpiskede eggehviter i sausen slik at den blir luftig og deilig.
Gjest Gjesten Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Kokte poteter, raspa (RÅ!!) gulrøter, smør.
Tusseline Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Kokte poteter, raspa (RÅ!!) gulrøter, smør. ← Samme her.
Brunhilde Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Kokte poteter, raspa (RÅ!!) gulrøter, smør. ← Helt enig - og gratengen skal være hjemmelaget uten makaroni og med rå fisk.
Krista83 Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 Har poteter, raspa gullerøtter og smør til. Makaroni har jeg som en ingrediens i gratengen. Pleier ikke kjøpe grateng, lager den slik mamma har lært meg og det er kjempegodt!!
Nita Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Men det er da makaroni i fiskegratengen også? Blir det ikke veldig mye makaroni da? ← Sånn han vil ha det...greit for meg så lenge jeg slipper
Prinsesse på erten Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 Veldig godt å woke finstrimlet purre, gulrøtter i tynne staver og sukkererter. Strø over litt sukker mot slutten av steketiden. Da kan du stolt skryte på deg at du har servert glaserte grønnsaker til middag. Høres jo litt proft ut.
Søplebøtta Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 Jeg pleier å ha stekte bacenbiter på toppen av gratengen, det blir nydelig Som tilbehør har jeg poteter og hvit saus og gjerne en brokkoli- kvast.
Gjest Fantus Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Vi har alltid kokte poteter, kokte gulrøtter og smeltet smør. Og makaroni oppi gratengen
Gjest 2324 Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 Kokte poteter, raspa (RÅ!!) gulrøter, smør. ← Akkurat det samme her.
Impala Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Har kokte poteter, raspa gulerøtter med sitronsyre og sukker, og smeltet smør (gjerne med litt rømme) som tilbehør. Hvis jeg kjøper fiskegrateng kjøper jeg også som Riakath den som heter God gammeldags fiskegrateng. Når jeg lager selv er det med makaroni og rå fisk Endret 21. mai 2006 av Yamaha
Hu i Svingen Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Kokte poteter. Raspet gulrot med sitron eller eplejuice + et dryss sukker på. Smeltet smør med finhakket, brunet løk og kokt, hakket egg oppi.
Pilar Skrevet 22. mai 2006 #20 Skrevet 22. mai 2006 Kokte poteter og smelta smør, raspet gulrot med sukker og løk er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå