Gjest badlih Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Hvor ofte barberer du deg under armene og på leggene? Og hvordan unngår du å få "nupper" på leggene etter barbering, dvs bittesmå røde prikker/porer der hårene er/har vært? Eller bruker du andre metoder enn barbering?
Krista83 Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Jeg prøver å aldri barbere, bare å bruke epilatoren min. da ca annenhver uke eller noe... Ganske herlig å slippe så ofte i grunn.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #3 Skrevet 20. mai 2006 Jeg epilerer/torturerer leggene og barberer armhulene. Jeg låner samboer sitt dyre barberskum for sensetiv hud fra Decleor og får sjelden nupper
Arkana Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Barberer meg når det trengs, hver/annenhver uke (avhengig av hva jeg bruker) om sommeren. Bruker voks, hårfjerningskrem eller barbermaskin og får dermed aldri nupper.
Gjest gjest1 Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Hvor ofte barberer du deg under armene og på leggene? Og hvordan unngår du å få "nupper" på leggene etter barbering, dvs bittesmå røde prikker/porer der hårene er/har vært? Eller bruker du andre metoder enn barbering? ← Hvis jeg skal noe spesielt. Jeg gidder ikke gjøre det daglig. Får ikke nupper på leggene...
Montezuma Skrevet 20. mai 2006 #6 Skrevet 20. mai 2006 Jeg har fjernet håret med laser! Nå er det så lite igjen, og det lille vokser så sent, så nå tar jeg en voksing før sommeren - da er jeg glatt og myk i huden og hårfri til utpå høsten en gang! Før laseren barberte jeg hver dag om sommeren og ca annenhver dag om vinteren.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Jeg har fjernet håret med laser! Nå er det så lite igjen, og det lille vokser så sent, så nå tar jeg en voksing før sommeren - da er jeg glatt og myk i huden og hårfri til utpå høsten en gang! Før laseren barberte jeg hver dag om sommeren og ca annenhver dag om vinteren. ← Hva kostet det? Jeg vil også ha vekk hårene!
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 (endret) Brberer meg hver gang jeg ser antydninger til hår (på sommeren) Får ikke nupper Endret 21. mai 2006 av Towelie
iss Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Lest i en annen tråd at mange bruker vibrator-rens etter barbering for å ikke få røde nupper....
Amanlis Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Jeg barberer under armene ca annenhver dag og leggene tar jeg ca en gang i uka. Håret mitt vokser saaaakte, da.
Saeria Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Jeg barberer meg når det trengs. Bruker barberskum på leggene og får sjelden nupper.
Gjest Fruktfat Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 barberer meg under armene annenhver dag, og leggene er litt forskjellig. (på vinteren kan det gå mange uker... ) bruker epilator på leggene på sommeren -ellers måtte jeg barbert hver dag- og høvel på lårene.
Gjest 2324 Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Barberer under armene ca annenhver dag, barberer leggene ofte om sommeren gjerne hver dag, mens om vinteren kan det gå lange tider i mellom. Får ikke røde nupper.
Søplebøtta Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 Jeg barberer meg bare i skrittet, annenhver dag. Jeg tok overleppa i fjor, men tenker den lysner i sola i år
Gjest Malina Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 Jeg vokser bikinilinjen hos hudpleier hver 4-5 uke, vokser leggene hjemme like ofte. Under armene bruker jeg barbere; ca. annenhver dag. Jeg bruker vanligvis bare billig skum fra First Price eller EuroShopper(!!), og passer på at barberbladet er skarpt. Etterpå tar jeg på litt sinksalve for å unngå røde prikker. Aloe Vera eller alkoholfri deo har jeg også fått tips om...
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Hva kostet det? Jeg vil også ha vekk hårene! ← Her har du en prisliste. Prisene er pr. gang, og så får du 30% rabatt hvis du må ha mer enn 4 ganger. Det er en stor utgift, men det er jo de andre metodene også, for disse må du fortsette med i årevis. uansett hvilken klinikk du velger, så bør dt være et sted de bruker diodelaser som gir absolutt best effekt!
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 Her har du en prisliste. Prisene er pr. gang, og så får du 30% rabatt hvis du må ha mer enn 4 ganger. Det er en stor utgift, men det er jo de andre metodene også, for disse må du fortsette med i årevis. uansett hvilken klinikk du velger, så bør dt være et sted de bruker diodelaser som gir absolutt best effekt! ← Ehhh... jeg glemte linken..... http://laserklinikken-moss.com/PrisHar.htm
Freyja Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er seriøst nødt for å fjerne med laser!! Jeg er av de heldige med mørkt, kraftig hår som vokser FORT. Veldig takknemlig for det tykke, flotte håret jeg har på hodet, men ikke like greit når det blir enda kraftigere andre steder - heldigvis bare på leggene, i armhulene og i skrittet, da - noen har det jo på armene og ryggen og.... Så lenge det er vær til å gå med kortbukse/skjørt, barberer jeg leggene hver dag. Det samme under armene. Om vinteren lar jeg det gro 1-2 uker på leggene (ikke pent, ikke pent, men sambo liker meg heldigvis uansett ), men tar armhulene annenhver dag - vanligvis. (Men nå begynte jeg å barbere armhulene som ti-åring, så kan jo hende noe av problemet ligger der...) Og skrittet? hmmm - bikinilinja hver dag om jeg skal gå med bikini. Og ellers hvis jeg har lyst til å gjøre meg fin for sambo... Og røde nupper? Aldri på leggene - heldigvis. Men har generelt sensitiv hud, så kan ikke bruke barberskum, for det tåler jeg ikke, så bruker bare vanlig såpe. Om sommeren må jeg ta en hviledag i ny og ne for armhulene, for ellers hovner huden opp. Men så blir jeg sår i huden av andres blikk, omtrent, da. Utrolig kjip kombinasjon: Mørkt, kraftig kroppshår og sensitiv hud... Nåvel. Laser - here I come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vannflaske Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er seriøst nødt for å fjerne med laser!! Jeg er av de heldige med mørkt, kraftig hår som vokser FORT. Veldig takknemlig for det tykke, flotte håret jeg har på hodet, men ikke like greit når det blir enda kraftigere andre steder - heldigvis bare på leggene, i armhulene og i skrittet, da - noen har det jo på armene og ryggen og.... Så lenge det er vær til å gå med kortbukse/skjørt, barberer jeg leggene hver dag. Og skrittet? hmmm - bikinilinja hver dag om jeg skal gå med bikini. Utrolig kjip kombinasjon: Mørkt, kraftig kroppshår og sensitiv hud... ← Jeg har akkurat samme problemet som deg! Fint å se at man ikke er alene Jeg får i tillegg røde nupper både på leggene og i skrittet.. Kjempegøy..! Det er ikke alltid jeg klarer å barbere meg hver dag i armhulene, skrittet og på leggene fordi jeg blir så sår Jeg vil også prøve laser, men det er da så dyrt for en fattig student!!!
Gjest hildabakk Skrevet 21. mai 2006 #20 Skrevet 21. mai 2006 Jeg epilerer/torturerer leggene og barberer armhulene. Jeg låner samboer sitt dyre barberskum for sensetiv hud fra Decleor og får sjelden nupper ← epilerer, hva gjør man da? Er det dyrt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå