Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #1 Del Skrevet 6. desember 2002 Hvorfor er det sånn at hvis ei jente har hatt mange sexualpartnere, blir hun stemplet som hore, og det som er av skjellsord? Men hvis en mann har hatt mange sexualpartnere så er det liksom kult og helt greit. Dobbelmoral av høyeste grad!!! :evil: :evil: :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 6. desember 2002 #2 Del Skrevet 6. desember 2002 ja det kan du sige to gange kultur og opdragelse yrk og så skulle vi være så frie ha ha ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 6. desember 2002 #3 Del Skrevet 6. desember 2002 Vel, i den gode gamle ordboken (!) defineres en hore som "kvinne som driver hor; gatepike, prostituert", og det er noe som heter å drive hor "seksuelt forhold mellom en gift person og andre enn ektemaken; seksuelt forhold som vekker forargelse, utukt." Og har man mange seksualpartnere på en gang ville jeg vel kalt det ludder? Men ludder blir jo det samme som hore. Blir ikke helt enig med meg selv her. - Miamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #4 Del Skrevet 6. desember 2002 Dere skjønner forskjellen.. ikke prøv å bruke det som unnskyldning for å få "ren" samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2002 #5 Del Skrevet 6. desember 2002 Dere skjønner forskjellen.. ikke prøv å bruke det som unnskyldning for å få "ren" samvittighet. Typisk gjestesvar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazzy Skrevet 7. desember 2002 #6 Del Skrevet 7. desember 2002 Men er det slik, da? En hore er jo en som tar betalt for sex. Det har blitt brukt som skjellsord for jenter som har mange sexpartnere. Skjellsord blir funnet opp for det meste, spesielt på områder du selv er litt usikker. Det kommer av mangel på respekt, mener jeg. I tillegg er det jo dette at jenter før helst skulle sitte pent på stolen i hjørnet, bena i kors, hendene foldet i fanget, og smile søtt på de "riktige stedene". Dette bildet er, slik jeg ser det, borte i dag. Det er derimot noen som fremdeles "henger igjen" - og bryr seg mer med andre enn med seg selv. Hva gjelder menn, så får ihvertfall ikke jeg mer respekt for en mann som har hatt mange partnere. Får ikke mindre heller - forholder meg nøytral, inntil han eventuelt får planer om å vise meg hvor god nytte han har hatt av disse erfaringene... Med andre ord: "hore"-begrepet er ikke til stede i mitt hode som skjellsord på mine medsøstre. Personlige valg får stå for hver enkelts regning - jeg har selv mer enn nok med mine egne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragsund Skrevet 8. desember 2002 #7 Del Skrevet 8. desember 2002 Er helt enig med Mazzy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 8. desember 2002 #8 Del Skrevet 8. desember 2002 Som sagt.. jeg tror det er mest jenter som stempler hverandre! Hvor ofte hører dere en gutt si "å herregud!! hun der er bare såå billig!" Og det er også en myte at gutter som har ei ny dame hver helg får respekt av de andre gutta... Jeg kjenner ingen som ser opp til slike folk! tvertimot... Jeg har intrykk av det er dere kvinner som sørger for at disse betegnelsene fortsatt eksisterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. desember 2002 #9 Del Skrevet 9. desember 2002 Åh.. Mazzy! Jeg liker deg! Er ikke helt enig med Gutt 19 om at det for det meste er jenter som kaller hverandre horer. De fleste jeg vet om som kaller jenter horer er faktisk gutter. De omtaler stadig jenter de snakker om som horer, og prøver man å forsvare disse jentene som blir rakket ned på bak sin rygg, så er man plutselig også blitt en hore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 9. desember 2002 #10 Del Skrevet 9. desember 2002 i min omgangskrets så oppfatter jeg d slik... Tror gutter flest som er på min alder er en slags ny generasjon gutter.... Vi er ikke lenger brøleape-stereotyper... de er nå i mindretall... Ingen jeg kjenner skryter av hvor mange damer de har hatt... Mens jenter på min alder ofte kaller hverandre billige.. så tror jeg vi gutter har faktisk lært oss og holde kjeft og passe på oss selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pedro Skrevet 9. desember 2002 #11 Del Skrevet 9. desember 2002 -Men vi gifter oss ikke med jenter som har liggi rundt! Du kan si hva du vil lille gutt på 19, men slik er det, ofte. Dumt for noen det da... Jeg har ikke et "syn" på MENNESKER som ligger rundt med mange forskjellige. Det blir vel bare like barn som leker best, sammen? En slags segmentering kan man vel si? De som ligger rundt med mange, slår seg til slutt til ro med en annen som har gjort det samme, og de mer nøkterne i livsstil finner seg en ditto make. Stemmer ikke det da? I en alder av 27 fant jeg min make. Nå er jeg 35. Jeg tror ikke jeg ville fiksa å leve fast med ei jente som har levd vilt, for å si det slik... Og hadde JEG levd vilt (tilfeldigheter avgjør...), så kunne jeg vel ikke forvente at hun jeg nå er lykkelig gift med skulle syns at "Det betyr da ingen ting!" ?.... PEDRO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 9. desember 2002 #12 Del Skrevet 9. desember 2002 Kan ikke tenke meg at det er noe som helst negativt i å møte ei erfaren dame?? Som oftest er det jo litt kvalitet over diss frilynnede lekkerbiskenene.... Men igjen, kvantitet vil jo ikke alltid si med ny sexpartner... man kan jo ha masse sex i et forhold også.... mener jeg å huske.... Jenta må bestemme over sitt eget liv uten å forvente å bli fordømt fordi hun er glad i sex og vil forsøke mange.... Jeg er ikke den rette til å fordømme... jeg synes det er veldig bra at jenter tar såpass ansvar for egen seksualitet! Så jenter, kom igjen! Gjør som dere vil! Det finnes faktisk gutter som ikke bryr seg om hvor mange partnere dere har hatt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 9. desember 2002 #13 Del Skrevet 9. desember 2002 Jeg har en følelse av ei jente lett kan bli stemplet som horete, men jeg har hittil aldri hørt om en gutt som har hatt for mange sexpartnere. jeg synes ikke at det gir status og ha hatt sex med mange uannsett om du er mann eller kvinne. Jenter som ligger med mage er populær i tenårene, men så er hun søppel, en som alle har prøvd, og for og være helt ærlig så hadde ikke jeg likt om alle jeg kjente viste hvordan typen min var i senga, det er jo fint og ha noe for seg selv også. Gutter kan liksom ligge med vær eneste "hore" i bygda og fremdeles være attrtaktiv, je skjønner ingenting. og ha erfaring med mer enn en er jo helt greit mener ikke at alle skal vente til man er godt gift, men det må jo være lov og være litt kritisk til seg selv. man kan sexfor sexens skyld ikke noe galt i det egentlig, men det er vel ikke nødvendig og ligge med alt av det motsatte kjønn i flere mils omkrets. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 9. desember 2002 #14 Del Skrevet 9. desember 2002 Blah... sorry.... ingenting å legge til egentlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2002 #15 Del Skrevet 11. desember 2002 Gutter kan liksom ligge med vær eneste "hore" i bygda og fremdeles være attrtaktiv, je skjønner ingenting. Hvis det er slik så er det ikke guttas feil. Hadde jeg vært jente, ja så hadde jeg styrt unna rundpulere, akkurat som jeg har styrt unna ditto jenter. Vel, noen bomerter har jeg gjort også! Men jeg syns det ble ekkelt å vite at "jenta mi" hadde hatt sex med, for meg, ufattelig mange. Det var den gangen over 20 stk... Alt er visst relativt har jeg fått lære. Og "grensa" flytter seg vel i takt med egne "erfaringer". Jenter, ta heller et oppgjør med gutta som ligger rundt med mange, og sky dem, enn å prøve å gjøre det "bedre"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. desember 2002 #16 Del Skrevet 11. desember 2002 Kan vi ikke heller bare godta andre mennesker som de er? Lære dem å kjenne som den personen de er? Istedenfor å dømme folk kun fordi de har valgt å leve livet sitt litt annerledes en en selv! Noen nevnte like barn leker best, at jenter som har ligget med mange, trolig vil finne seg menn som har levd samme livet. For mitt vedkommende; FEIL!!! Jeg har også venninder som har det helt motsatt, de har ligget med få, men er sammen med menn som har hatt ett villere sexliv. Og bare for å ha sagt en ting, jeg levde ett vilt seksliv når jeg var yngre, det er allikevel ikke snakk om at alle mannfolka i byen min vet hvordan jeg er i senga!! Og de jeg har ligget med som jeg møter, er idag voksne nok til å se fortid som fortid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå