Gå til innhold

hva tror du om denne personen?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest1
Skrevet
ja dette er seriøst. Det er snakk om en sammenrullet dollarseddel ja. Ikke vet jeg hvorfor.. Hvorfor det er dollarseddel og ikke noe annet vet jeg ikke, men jeg tenkte tanken at den kanskje var brukt til å sniffe inn noe...

Godt å høre det er flere enn meg som tenker det samme, h*n har jo prøvd å overbevise meg om at alt jeg tror er helt feil..

Men noe rart må det jo være,når det er så mange ting at folk t.o.m tror jeg tuller..

Hva kan jeg gjøre i et slikt tilfelle hvor vedkommende nekter for alt?

vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere denne situasjonen...

Det kommer vel mye an på alder og ditt forhold til vedkommende.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_lurer_* (trådstarter)
Skrevet

H*n er 25 år,min samboer og vi har et barn sammen

Skrevet

Da ville jeg seriøst vurdert hele forholdet. Hvis h*n driver med stoff i nærheten av et barn, sitt eget barn til og med, så kan h*n neppe være en god omsorgsperson for barnet.

Barn fortjener så mye bedre enn å vokse opp i hjem hvor det drikkes eller drives med stoff. Om ikke du vil gå fra h*n, så tenk på hva som er best for barnet. Barnet er ikke tjent med å bo i et sånt hjem.

Vedkommende er tydeligvis ikke klar til å legge korta på bordet, men snakk med samboeren din og si at du har vanskelig for å tro på forklaringen du har fått.

Gjest Gjest
Skrevet

Når han ikke får sove, virker det som om han ikke har drevet på så lenge. De fleste blir vant til hvor stor dose de skal ta og får sove på amfetaminrus. De fleste har problemer med å spise, men også det kan en venne seg til. Mange begynner med å sniffe heroin for å roe seg ned.

Når merket du problemet? Pillene kan være rohypnol eller andre beroligende piller eller det kan være E.

Hvis din samboer ikke har drevet på lenge, er det ikke sikkert det er så vanskelig å slutte, men hvis han eller hun har holdt på en stund så ville jeg gjort det slutt.

En som blir avhengig av amfetamin blir kynisk og tenker bare på seg selv.

En sammenrullet dollarseddel bruker vel han til å sniffe stoffet. Speilet brukes til å dele opp pulveret, men ikke tro at han har sluttet hvis speil osv blir borte. Man kan like fint droppe amfetamin, dvs. pakke det inn i sigarettpapir og svelge det.

Som regel merker man en rar lukt når stoffet går ut av kroppen, men jeg vet ikke om det gjelder for alle.

Skrevet

Dette kan du ikke akseptere. Jeg vil si at det er liten tvil om at han ruser seg.... Sett hardt mot hardt. Fortell ham hva du mistenker. Og si at du ønsker å hjelpe ham. Hvis han fremdeles nekter, ville jeg sterkt vurdert forholdet. Du kan ikke la barnet ditt vokse opp med en utilregnelig rusmisbruker.

Huff, dette må være tøft. :klem:

Gjest Barmfager
Skrevet
Tror du denne personen "går" på noe? Hva da?

- Store pupiller

- Litt røde øyer

- nesten ike spiser

- ikke sover på mange dager og så sover i et døgn

- driver besatt med samme ting hele dagen(også om natten)

Og hvis du hadde funnet:

- sammenrullede dollarsedler

- speilplate med hvite rester etter pulver

- liten pose med krittlignende ting

- liten pose med bittesmå tabletter

Her hadde bjella begynt å ringe hos meg allerede ved punkt 2.

Men denne personen har svar på alle ting, som feks. passer på for noen andre, glassplata ble brukt til å mekke bil, dollarseddel for at kamerat skulle låne,passer tabletter for kamerat for at dama ikke skal finne de, er så urolig at man ikke får sove pga mageondt o.l.

Hadde aldri trodd på denne personen. Jeg er 90% sikker på at han bruker et eller annet selv. Disse løgnene han drar er tull.

Jeg tror han går på Amfetamin, Xtc eller Kokain.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner flere voksne personer i areidslivet som har røde øyne på jobb nesten hver dag. De bruker kontaktlinser!

Men i ditt tilfelle har du så mange tegn at du ikke behøver spørre her en gang, det er jo obvious!

Gjest Gjest
Skrevet

- nesten ike spiser

Kan passe fint på meg i perioder, selv om jeg ALDRI har brukt narkotika eller medisiner. Tror og at øynene mine er rare, men jeg husker aldri å se etter, og jeg sitter ikke rolig lenge nok til at andre ser de.

Så jeg hadde gjettet på narkotika, og/eller bipolar el (og da selvmedisinerer enkelte med narkotika).

MEN, og det er et vesentlig men. Jeg hadde aldri latt en slik person komme i nærheten av mitt barn uten at jeg følte meg sikker på at medisiner/narkotika ble holdt langt borte fra barnet, og at han/hun hadde nok selvinnsikt til å kontakte hjelp om det gikk for langt inn i en tilstand hvor han/hun ikke kan ta seg av barnet.

Forlang å se resepter, eller at du får snakke med legen/psykologen.

Skrevet

Rullet seddel og speil med hvitt pulver er bevis nok for meg. Han lyver.

Gjest blåkopi
Skrevet

det virker som han har sett på litt for mange amerikanske filmer og synes det er rimelig kult å drive på sånn som han gjør. hvorfor skulle han ellers bruke en dollarseddel?? speil er også typisk for posørjunkier. men veien er som kjent kort fra å være posør til å få virkelige problemer, så pass på. dump ham, eller få ham til å innrømme det og så slutte!! det er lavmål av ham å holde på som han gjør, med samboer og barn!!

lykke til!!! :klem:

Skrevet

Jeg var i en "lignende" situasjon da jeg var 19 år og bodde i kollektiv. Jeg visste at han ene jeg bodde sammen med i kollektivet hadde vært rusmisbruker før, men jeg trodde på at han var ren nå. Etterhvert begynte det å forsvinne penger og elektroniske ting fra rommet mitt. Til og med den elektriske tannbørsten min forsvant. En kveld jeg kom hjem hadde han vært å skrudd ned det stooore speilet vi hadde på badet vårt og tatt det med seg på rommet, der han hadde besøk av noen kamerater. Jeg pratet med ham om alt dette, og han hadde virkelig forklaringer på alt. Speilet hadde han skrudd ned fordi han hadde besøk av noen kamerater som ville stelle seg til å gå ut på byen og trengte et speil (inne på rommet hans), og alle tingene som var stjelt var det selvfølgelig de utenlandske vennene til hun tredje som bodde i kollektivet som hadde tatt. de hadde selvfølgelig tatt masse fra ham også, det visste han fordi han hadde satt inn en skikkelig dyr fiskesnelle på rommet sitt og tatt ut alle skruene, slik at den ville falle fra hverandre hvis noen tok i den... og så var det bare han som visste hvordan den kunne sttes sammen igjen... :roll: Han kunne virkelig forklare bort alt med skikkelig forklarende historier. Det skjedde masse mer også, men jeg har hvertfall lært å ikke være så naiv mer....

Så for å oppsummere... jeg tror absolutt at han går på noe JA!

Snakk med ham om hva du mistenker (gjerne med noen andre i sammen med deg i rommet også). Hva med å spørre om å få ta en narkotikatest fra ham. hvis han ikke går på noe og ikke har noe å skjule, skal det jo ikke være noe problem for ham å gi deg det.

Har du merket noen store endringer i pengeforbruket hans? Er han mye borte og ute til sent på natt? Har ting forsvunnet fra huset deres?

Skrevet

Jeg syns du bør droppe å henge deg opp i hva han tar/ikke tar, og eventuellt kritisere handlingene hans. Har han gjort noen dårlige ting i det siste?

Det er mange som har et hysterisk forhold til amfetamin. Husk at de var et legemiddel som var vanlig og akseptert å bruke fram til 1960 tallet.

Selv hadde jeg fått mye mer noia med en partner som røyker (vanlig tobakk). Men syns dere jeg hadde hatt rett til å blande meg opp i vedkommendes handlinger dersom det ikke direkte gikk ut over meg?

Skrevet

Selv hadde jeg fått mye mer noia med en partner som røyker (vanlig tobakk). Men syns dere jeg hadde hatt rett til å blande meg opp i vedkommendes handlinger dersom det ikke direkte gikk ut over meg?

Eeeehh.. før eller senere vil dette gå utover den personen som er samboer med en som bruker stoff. Når en slik avhengighet kommer langt nok er de fleste villige til å gjøre hva som helst for å få tak i stoff. Å bo sammen med en person som bruker stoff går direkte ut over andre på mange måter. Man kan da ikke være likegyldig til at personen man elsker, bor sammen med og er far til barnet sitt bruker stoff? :overrasket:

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Vet nesten ikke hva jeg hadde gjort hvis det var samboeren min dette gjalt. Tror kanskje jeg ville vært veldig på vakt en stund og prøvd å finne bevis for om han brukte dop eller ikke. Og hvis det viste seg at han gjorde det ville jeg gitt han et ultimatum; slutt med dop eller slutt med meg...

Gjest Sativa
Skrevet

Fra en som har erfaring fra tidligere (altså meg selv):

Denne eprsonen trenger hjelp.

Både pulver og piller tyder på blandingsmisbruk.

Skrevet
ja dette er seriøst. Det er snakk om en sammenrullet dollarseddel ja. Ikke vet jeg hvorfor.. Hvorfor det er dollarseddel og ikke noe annet vet jeg ikke, men jeg tenkte tanken at den kanskje var brukt til å sniffe inn noe...

Godt å høre det er flere enn meg som tenker det samme, h*n har jo prøvd å overbevise meg om at alt jeg tror er helt feil..

Men noe rart må det jo være,når det er så mange ting at folk t.o.m tror jeg tuller..

Hva kan jeg gjøre i et slikt tilfelle hvor vedkommende nekter for alt?

vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere denne situasjonen...

Lite du kan gjøre gitt! Desverre! Men du har å gjøre med en vaskeekte junkie! En snobbete en sådan, som bruker dollarsedler! :legrine:

Bare håp h*n tar til vettet!

Skrevet

Skrev innlegget over før jeg så at han var samboeren din og at dere har barn sammen! Ikke meningen å virke så overfladisk!!

Vil bare gi deg en stor :klem: En vanskelig og tøff situasjon du står oppe i nå! :troest:

Gjest Tanita
Skrevet

Ingen tvil om hva han holder på med! Og med barn i bildet, så burde du absolutt gitt han et ultimatum. Vanskelig, ja - men han trenger hjelp.

Gjest Miloine
Skrevet
Tror du denne personen "går" på noe? Hva da?

- Store pupiller

- Litt røde øyer

- nesten ike spiser

Denne personen går på amfetamin eller kokkain!

En person som eks. går på amfetamin trenger ikke søvn og trenger ikke mat (trenger så klart, men behovet for den personen er ikke tilstede)

Dine opplysninger beskriver en person som går på noe "oppkvikkende"

Han juger dersom han sier han ikke tar noe, for det gjør han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...