Nenne Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Skulle gjerne fått noen gode råd fra andre jenter som er plaget med munnsår (herpes). Jeg pleier å smøre på "Prolip" når jeg har fått det tidligere, og det har som regel funket bra. Men denne gangen virket det ikke, og i dagtidlig våknet jeg opp med verdens største opphovnede leppe Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få ned hevelsen? Er det best å bare la det være ifred og vente til det går over, eller kan man gjøre noe (f.eks. bruke isbiter eller noe sånt..) ? Tør ikke ut av huset før ballong-leppa mi har blitt normal igjen jeg altså.. Hilsen Nenne.
Gjest gjesta Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Uff, stakkars deg! Har du prøvd med Aloe Vera? Synes det noen ganger kan lindre og få såret til å gå tilbake, med det kommer veldig an på hissigheten på utbruddet. Min erfaring er at det er svært lite som funker når først såret er der. Kommer derfor til å følge denne tråden med interesse
Nenne Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2006 Nei, har ikke prøvd aloe vera, men har faktisk en flaske liggende her da! Har ikke turt å bruke den ennå, kanskje på tide nå? Eneste jeg vet IKKE funker, er tafsing, klemming, pirking og stikke hull på (learned that the hard way )
Gjest Fantus Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Ellers så kan du få kjøpt tynne compeed-plaster til munnsår. Selve såret syns gjennom plasteretog hevelsen forsvinner ikke med en gang, men hos meg gror hvertfall såret fortere hvis jeg bruker plasteret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå