Gå til innhold

Vil reise og jobbe som voluntør


Gjest Gjest_AlmaCity_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_AlmaCity_*

Jeg vet ikke hva jeg skal ta meg til til høsten, og vurderer rett og slett å reise og jobbe et år. Har lyst til å reise til Australia og jobbe ute i felten i team f.eks, eller på barnehjem i asia...Er det noen der ute som har gjort noe lignende og som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lyst til noe slikt, men det koster jo så mye.. Så på den linken nå, for Thailand, 5-12 uker koster 8700-13000, bare for jobbingen. Man får kost og losji men tilsammen med alt blir det ganske dyrt.

Man får riktignok litt ekstra, men jeg får litt følelsen av at de skal tjene på deg, ikke at det er arbeidskraften som er det sentrale. Feks å jobbe på elefantbarnehjem på Sri Lanka, så må man i tillegg til prisen betale 100 dollar i mnd i sponsorpenger.

Endret av Jane How
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at i USA koster det mye mindre og i Tyskland får man til og med litt lønn.

Kankjse fordi disse landene trenger penger, men 100 dollar i sponsorpenger er mye når man betaler så mye fra før! Dessuten er pengene mye mer verdt der enn i USA. Kanskje fordi det er mer attraktivt å jobbe frivillig i Asia enn i Tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe feil i regnestykket dersom en må betale for å få jobbe!

Men sånn er det dessverre med veldig mye slikt frivillig arbeid. Selv ved solidaritetsbrigadene som Latin-amerikagruppene i Norge arrangerer et par ganger i året, koster det rundt 25000 for tre måneders arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sånn er det dessverre med veldig mye slikt frivillig arbeid. Selv ved solidaritetsbrigadene som Latin-amerikagruppene i Norge arrangerer et par ganger i året, koster det rundt 25000 for tre måneders arbeid.

Det er så dumt, jeg kunne gjerne jobbet noen uker når jeg først var på et sted som hadde behov for det, men jeg har ikke råd.. Syns ikke frivillig arbeid skal være en slags ferie som skreddersyr program for "den reisende". Skal jeg jobbe frivillig kan jeg godt bo på en brakke og spise hverdagskost, jobbe hele dagen og gjøre nytte for meg. Ikke dra på mange utflukter og i tillegg jobbe litt midt på dagen, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Solidaritetsarbeid er gratis jobbing. Det burde være nok! Det er ikke riktig å måtte betale for å jobbe for andre. Det er et lite smart system!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_AlmaCity_*

Ja, det er nettopp det. Jeg gidder ikke å betale for å jobbe. Hvem er det som har råd til det egentlig? Hvordan skal man eventuelt finansiere det?

Er det noen der ute som faktisk har vært voluntør, eller som vet om noe bra?

Hvis man har lyst til å være i Europa kan man gå på http://www.eurodesk.no/

Man får visstnok kost og losji, reise t/r og litt lommepenger. Egentlig genialt konsept. Har veldig lyst til å dra jeg, men har ikke funnet noen vertsprosjekt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...