Gå til innhold

Av allergimedisiner uten resept?

Fremhevede innlegg

Gjest Trett og tiltaksløs
Skrevet

Legen min mente jeg burde begynne med en allergimedisin som er det samme som zyrtec. Den heter Cetirizin hexal 10 mg med samme virkestoff som zyrtec og er ikke reseptbelagt, og jeg skal ta den daglig.

Men jeg var ikke så plaget selv om det var mye bjørkepollen før regnet kom og jeg var ikke konstant plaget. Det jeg opplevde var at jeg var en del tett i nesa, men mer merket jeg ikke.

Legen tok allergitester, så jeg får vite svaret til uka.

Men det er vel unødvendig av meg å bruke medisiner når jeg ikke opplever annet enn at jeg er litt tett i nesa?

Jeg kan sove par timer på ettermiddagen og legge meg etter nyhetene og sove resten av natta...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg bruker cerizin og er kjempefornøyd! Jeg blir ikke trøtt av de. men det skal sies at jeg tok kortisonprøyte rett før påske så den hjelper nok ganske mye på meg i forhold til allergien.

Problemet med disse allergipillene er at man reagerer forskjellig. Min venninne ble helt ødelagt av cetrizin og orket ikke annet enn å ligge på soffan eller sove. Det skader ikke å ta allergipiller en periode, så hvis det er plagsomt anbefaler jeg at du begynner å ta pillene selv om du ikke får svar før om en uke.

Skrevet

Er du mykje trøtt no utan å gå på noko slags medisin? Då kan det vel hende det hadde hjulpe deg å ta tablettane som legen anbefalar?

Eg føler meg mindre opplagt når eg går på f.eks zyrtec, så eg har kutta dei heilt ut. No brukar eg otrivin (kun når eg MÅ) og livostin. Har tatt allergisprøyte.

Syns det verste med allergi er trøttheta og at ein blir så tiltakslaus... Heilt grusomt irriterande.

Håpar du blir betre :)

Skrevet

Så jeg kan reagere med tretthet både pga. allergi og pga. medisinen?

Jeg følte meg trett før jeg begynte med allergimedisinen også, men jeg sov ikke sånn som nå... Det irriterer meg, for jeg får lite ut av dagene.

Samtidig er det fint å sove, men det må finnes en gylden mellomvei?

Jeg er bare litt tett, og mest om kvelden og om morgenen, men jeg opplever at jeg er tett selv om jeg tar medisinen. Jeg tok ikke ut nesedråpene på apoteket, men jeg er i mot å ta medisiner bare fordi jeg er litt plaget av ett eller annet...

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvis du blir mer trøtt av pillene må du finne en annen type som passer bedre til deg. Jeg ville valgt å kutte ut de som gjør deg trøtt og prøvd ulike typer til du finner en trøttheten forsvinner av. (Det er lite sannsynlig at den forsvinner helt, men bedre kan du bli)

Gjest Gjesta
Skrevet

Du kan bli trøtt både med og uten. Det høres ut som du burde ta de legen din anbefalte, for du er ikke bare litt tett i nesa -du er jo også veldig trøtt!

Hvis ikke de hjelper, så kan du prøve et annet slag. Som tidligere nevnt, man reagerer forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...