Gå til innhold

TOK 1 P-PILLE FOR MYE

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Elina_*
Skrevet

På torsdag tok jeg en p-pille for mye og det fant jeg ut etter på....jeg trodde ikke jeg hadde tatt p pilla mi den dagen,men det hadde jeg:( Så da tok jeg p -pilla for både torsdag og fredag på samme dag...!

Litt tid etter jeg hadde tatt begge kastet jeg opp og begynte å blø...hva gjør jeg?Skal slutte på resten av pillen på brettet eller?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ring legen eller apoteket. Ingen her er kvalifisert til å gi deg medisinsk veiledning.

Skrevet (endret)

Ta bare dagens pille i dag du, ingen skade er skjedd!

Endret av FrøkenHobart
Gjest gjest1
Skrevet

Tull. Så klart vi kan svare her!

Jeg gjorde det samme forrige måned. Spurte om råd her inne (Som jeg idiotisk ikke fulgte for jeg glemte å kjøpe nye piller) men jeg fortsatte bare på neste pille neste dag og fortsatte. Mensen kom ikke en dag før heller, men den dagen den skulle.

Og jeg ble ikke gravid heller. Bare slapp av, men ikke la det bli en vane :)

Skrevet
Litt tid etter jeg hadde tatt begge kastet jeg opp og begynte å blø...hva gjør jeg?Skal slutte på resten av pillen på brettet eller?

Jeg er ikke lege, men jeg tror jeg kan garantere deg at det ikke har skjedd noen skade. Hormondosene i dagens p-piller er så små at en fra eller til ikke gjør noen forskjell! Oppkast og blødning skyldtes nok andre ting.

P-piller har ganske stort "slingringsmonn" m.h.t. når på dagen de tas, så jeg ville ha tatt dagens pille i dag og eller tatt det helt med ro!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg ble forresten også veldig dårlig og kvalm da det skjedde. Tror det er hormonene.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)
Tull. Så klart vi kan svare her!

Klart vi kan svare, men bør vi gi råd når noen ber om medisinsk veiledning og forteller om oppkast og blødninger som følge av utilsiktet feilbruk av reseptbelagte medikamenter?

Du kan gjerne fortelle at du har opplevd det samme og at det gikk greit med deg, men derfra til å fortelle trådstarter at dette er helt uproblematisk, synes jeg er feil. Folk reagerer forskjellig på legemidler, og kunstige hormoner er ikke ufarlig selv om "alle" bruker dem.

Å generalisere basert på egne erfaringer er ikke alltid så ufarlig som det kan høres ut til, selv om det er godt ment.

Endret av Dalwhinnie
Gjest Gjest
Skrevet

Du kastet opp pillene? Hadde vært føre var og brukt kondom i 14 dager, og fortsatt som normalt på pillene.

Skrevet (endret)
Å generalisere basert på egne erfaringer er ikke alltid så ufarlig som det kan høres ut til, selv om det er godt ment.

Så du mener at vi skal slutte å svare på spørsmål stilt her inne i det hele tatt? Skal man svare på spørsmål her, må man nemlig generalisere og svare ut fra egne erfaringer siden det man har å forholde seg til er noen linjer tekst på en skjerm!

Nå var det heller ikke 50 Paralgin Forte hun hadde tatt, men to p-piller. Det er en viss forskjell... I forhold til det kan uheldige svar på de fleste områder ha fatale konsekvenser!

Endret av Leo
Gjest gjest1
Skrevet

Men bør man ikke bruke kondom frem til neste brett eller noe dersom man har kastet opp p-piller? Det pleier da å stå i pakningsvedleggene?

Skrevet
Men bør man ikke bruke kondom frem til neste brett eller noe dersom man har kastet opp p-piller? Det pleier da å stå i pakningsvedleggene?

Det stemmer. Jeg tok også to piller på en dag her for litt siden. Merket ingenting jeg heller, men brukte kondom i tillegg bare for å være sikker den siste dagen før sukkerpillene, da jeg ikke hadde igjen noen pille.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)
Så du mener at vi skal slutte å svare på spørsmål stilt her inne i det hele tatt? Skal man svare på spørsmål her, må man nemlig generalisere og svare ut fra egne erfaringer siden det man har å forholde seg til er noen linjer tekst på en skjerm!

Når noen spør om de skal slutte på reseptbelagte medikamenter på grunn av feilbruk, så synes jeg ikke av vi som forumbrukere er de rette til å gi råd, nei. Selv om det er bare p-piller. At trådstarter har hatt både oppkast og blødninger som følge av såpass marginal feilbruk, synes jeg bør tas på alvor. Ergo bør hun kontakte lege eller apotek, ikke oss.

Folk her inne nøyer seg nemlig ikke med å fortelle om sine egne erfaringer, men trekker på grunnlag av disse slutninger som "jeg kan garantere deg at dette går bra, for det gjorde det med meg" osv.

Endret av Dalwhinnie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...