Gjest gjesta Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Eg har som regel vondt i magen 24t før mensen kjem, men sånn at det e til å holde ut, under mensen har eg ofte litt vondt i korsryggen. Går på hormon-prevensjon no, men da eg ikkje gjekk på prevensjon, hadde eg heilt sjuuuke smerter, da va det kun fosterstilling, ibux, varmeflaske og under dyna som gjaldt første menstrasjonsdag..
Gjest Gjesta Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Inntil for to år siden hadde jeg store smerter de første dagene i mensperioden. Såpass ille at om jeg prøvde å være oppegående disse dagene, endte jeg ofte opp med å besvime. Men plutselig forsvant smertene, og nå har jeg ikke noe ubehag i det hele tatt. Aner ikke hvorfor smertene forsvant, men jeg er iallefall veldig glad for at de gjorde det.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Ja, så jeg må gå på p-piller, ellers er det helt grusom, dessuten blør jeg som en gris (unnskyld uttrykket)
Samantha Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Eg svarte nei. Hadde nokre mnd etter at eg slutta på pilla at eg hadde himla vondt. Men før og etter dei mnd, så er det meir ubehag enn vondt. Har gjerne vondt i magen og korsryggen eit døgn. Men det har aldri vore så ille at eg har måtta vore heime frå skule/jobb heldigvis.
Gjest Fruktfat Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Ja, så jeg må gå på p-piller, ellers er det helt grusom, dessuten blør jeg som en gris (unnskyld uttrykket) ← samme her, bortsett fra at jeg fortsatt har menssmerter, bare ikke like ille som før.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 samme her, bortsett fra at jeg fortsatt har menssmerter, bare ikke like ille som før. ← Men har du mensen? jeg bare dropper å ha mensen jeg, men den kommer ca hvert halvår, så da blir det noen dager på sofaen. Uansett; alt er bedre enn en ukes menstruasjon med fossefall og kramper som krever paralgin forte
Arkana Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Nei, vanligvis ikke, men det hender kanskje jeg har litt småvondt første mensdag en eller to ganger i året.
Gjest 2324 Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Jeg kjenner at jeg har mensen, men det er absolutt ikke så ille at jeg blir sengeligende e.l. Merker jeg får mer og mer smerter med årene, håper det ikke blir altfor ille.
Gjest Fruktfat Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Men har du mensen? ← ja, har det. vet ikke om det er greit å ikke ha den med yasmin? er litt redd for at om jeg hopper over hver gang så kommer den plutselig innimellom?
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 ja, har det. vet ikke om det er greit å ikke ha den med yasmin? er litt redd for at om jeg hopper over hver gang så kommer den plutselig innimellom? ← Jeg går også på Yasmin, og sa til legen min at jeg kun tar de pga mensen og at jeg hopper over mensen hver gang. Han sa ikke noe på det Det er jo en kunstig blødning, så jeg kan ikke se at det skal være noe problem. Har alltid hoppet over, på andre merker også. Jeg får den enten jeg vil eller ikke en gang i halvåret, skjønner ikke helt hvorfor, men mensen to ganger i året kan jeg klare Har sluttet på de av og til også, og da får jeg mens som vanlig med en gang, og så kommer den månedlig hos meg ihvertfall. Dette er jo individuelt etter hva jeg har forstått her på KG, andre kan vente leeeeenge på mensen etter stopp
Gjest Fruktfat Skrevet 19. mai 2006 #13 Skrevet 19. mai 2006 ja, er egentlig imot disse pille-blødningene jeg og, men om den plutselig kommer så har jeg ingen kontroll? og jeg blør så mye at fy! (men så skal det sies at den ikke er så regelmessig PÅ pilla heller da...)
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #14 Skrevet 19. mai 2006 ja, er egentlig imot disse pille-blødningene jeg og, men om den plutselig kommer så har jeg ingen kontroll? og jeg blør så mye at fy! (men så skal det sies at den ikke er så regelmessig PÅ pilla heller da...) ← Får du ikke et forvarsel da? jeg har aldri fått mensen uten å merke det på kroppen at den er på vei,,,
Gjest Fruktfat Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 jo, men jeg kan jo være langt hjemmefra med hvit bukse og uten bind og tamponger... eller det kan hende jeg er på drømmeferien... (hopper alltid over mens på ferie) neida, men da vet jeg at det er ok med yasmin; takk!
Anglofil Skrevet 20. mai 2006 #16 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Ja, jeg har veldig store menstrasjonsplager. Tar to Naproxen når det er som verst for å døyve de verste smertene. Pleier å ikke kunne gå omtrent, har hendt at jeg har hatt så vondt i magen at jeg faktisk har besvimt og kastet opp.(..) Vurderer å gå til legen nå. Mvh Yvonne Endret 20. mai 2006 av yvonne
Leo Skrevet 20. mai 2006 #17 Skrevet 20. mai 2006 (endret) Ja! Det er så vondt/ubehagelig at jeg kaster opp og besvimer hvis jeg ikke har Naproxen for hånden når jeg kjenner det begynner å "murre" og kan fortsette å ta dem et par - tre dager! Fikk heldigvis tidlig beskjed om at smerter i forbindelse med menstruasjon kunne skyldes en lang rekke forhold (Bl.a. PCOS, som jeg faktisk har...) og at det var bedre å få dette undersøkt enn å bruke hormonprevensjon mot smertene! Vi sliter med å få barn og da gynekologen spurte om jeg hadde brukt hormonprevansjon og jeg svarte "Ikke de siste 11 årene", sa han "Gud skje lov!" og "Da trenger vi ikke bruke årevis på å få de hormonene ut av kroppen din!" Moralen er at har du voldsomme menstruasjonssmerter, så er det som regel en grunn til det! I våre dager kan de undersøke og vil som regel finne uregelmessighetger i livmorslimhinnen og/eller i eggstokkene! Ikke godta at en jente tidlig i tenårene skal få horomoner for å forhindre noe som er helt normalt! Egentlig er det feil å kalle det uregelmessigheter fordi det er svært vanlig! Det blir omtrent som å gi en 15 år gammel gutt medisiner fordi han har unormalt høy kjønnsdrift... Det er plagsomt for 10 - 20 % av befolkningen, men det betyr jo ikke at det er unormalt! Endret 20. mai 2006 av Leo 1
Ginen Skrevet 20. mai 2006 #18 Skrevet 20. mai 2006 Har ikke direkte vondt, så svarer nei. Men første dagen er plagsom, med murringer og knip. Men ikke så gale at jeg har vært borte fra skole eller jobben enda. For meg er eggløsninga verst. Offf... Er midt oppi det nå. Har det ganske bra nå, men en gang var det så ille at jeg nesten ikke kunne røre meg på flere timer. Våknet av det grytidlig en morgen, og kunne ikke sove mer. Jaja. Det roer seg vel, tenker jeg! Liker ikke å ta smertestillende eller andre ting, da jeg vil at det skal ha effekt den gangen jeg virkelig trenger det, men jeg har en pakke ibux på lur sånn i krise. Misunner virkelig ikke dere som har det så vondt! Har en venninne som ofte må skippe skole/jobb på grunn av smertene. Det hjelper litt med p-piller og smertestillende, men litt kjipt når hun egentlig ikke ønsker å gå på p-pillene (har ikke planer om barn uansett da...). til alle dere som har vondt!!!
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #19 Skrevet 20. mai 2006 Ja, jeg har veldig store menstrasjonsplager. Tar to Naproxen når det er som verst for å døyve de verste smertene. Pleier å ikke kunne gå omtrent, har hendt at jeg har hatt så vondt i magen at jeg faktisk har besvimt og kastet opp.(..) Vurderer å gå til legen nå. Mvh Yvonne ← Huff da. Kjenner meg igjen der ja. Gå til legen du. Det er hjelp å få. Hilsen lykkelig mensfri på andre året.
Gjest gjest 0 Skrevet 20. mai 2006 #20 Skrevet 20. mai 2006 Ikke nå, så svaret ble nei. Men før jeg begynte på p-piller besvimte jeg av smertene hver gang jeg fikk mensen. Jeg hadde også kraftige blødnigner og blødde i 7-10 dager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå