Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Masar du som ikkje røyker på at andre rundt deg skal slutte??

Eg føler ikkje at eg gjer det. Dei tre siste kjærestane mine har røykt, utan at det har vore noko problem. Så lenge dei ikkje røyker inne og pussar tenna/tygg tyggis med jamne mellomrom syns eg det er greit.

Samtidig syns eg det er heilt idiotisk å røyke. Og eg vil jo ikkje at dei rundt meg skal drive med det, pga helsemessige årsakar. Og å vere på besøk med folk som røyker inne uten å lufte skikkelig er virkelig et mareritt.

Men eg må innrømme at når røykarar sit og klagar over kor dyrt det er å røyke, kor irriterande det er å måtte gå ut når det er kaldt osv, så kan det nok hende det av og til plumpar ut et: "Jammen så slutt då!!" ;)

:smoke::smoke::smoke::smoke::smoke::smoke:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Eg har egentlig laga mi ega fallgruve der.. :ler:

Røyka i mange år, så klarte eg å slutte i et år.. og iløpet av det året skulle eg "frelse" alle andre til å slutte å røyke og! va liksom frøken sjukepleirstudent som skulle fortelle kor farlig det va å røyke..

men så for litt sia sprakk eg jammen gitt.. følte så masse eksamenspress osv. at eg rett og slett MÅTTE ha en røyk! dårlig unskyldning kanskje, men funka for meg ;)

No Har eg tenkt å slutte igjen, men ikkje begynne på igjen med det der å skulle få andre til å slutte..

det får bli deira valg, rett og slett!! :)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg har prøvd å få noen til å slutte å røyke med å fortelle dem alle skaderisikoene osv, men jeg er veldig i mot røyk og det vet vel de fleste jeg kjenner som røyker. Jeg ser ikke for meg at jeg kan si eller gjøre så mye for å få folk til å slutte. Det må de finne ut av på egenhånd.

Men om jeg hadde røyka hadde antakeligvis kjæresten min fortsatt gjort det (han sluttet etter å ha vært sammen med meg en liten stund), så på sett og vis er det vel jeg som indirekte har fått han til å slutte. Og det er jo veldig bra.

Skrevet (endret)

Nei, jeg sier aldri til folk at jeg synes de burde slutte å røyke, så fremt de ikke selv spør hva jeg synes da. Har aldri hatt en kjæreste som røyker (og det ville jeg ikke hatt heller). Svigerforeldrene mine røyker, og de vet godt at de ikke får røyke inne hos oss, men jeg sier ingenting når vi er hos dem (selv om det er temmelig ubehagelig å sitte i den røykosen, det er heldigvis bare for noen dager, men den dagen vi får barn vil jeg ikke akseptere at de røyker rundt dem). Jeg gidder ikke blande meg opp i slikt, hvis de vil ødelegge kroppen sin så får de bare gjøre det.

Endret av Arkana
Skrevet

Nei - de som ønsker å røyke er klar over helserisikoen, jeg trenger ikke å minne dem på det - de er voksne mennesker og har tatt sitt eget valg, jeg skal ikke komme med pekefingeren.

Gjest gjest1
Skrevet

Da jeg sluttet en periode sa jeg fortsatt "vi røykere", jeg følte meg som en røyker med hud og hår :ler: Så nei, jeg oppfordret ingen til å slutte, jeg misunte de ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

nei, jeg gjør ikke det. hater at andre skal bestemme hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, derfor har ikke jeg noe med hva andre gjør heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men jeg kan finne på å be dem røyke ute/ vekk fra meg. (Ikke hos dem selv, da.)

Gjest Gjest1
Skrevet

Nei jeg synes at voksne mennesker skal ta sine egne valg. Når det er sagt synes jeg det kan være veldig anstrengende å føre en samtale med røykere som må røyke minst hvert tiende minutt og dermed må ha en med utenfor.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg lar dem være i fred, har røyka selv før. Spør de meg hvordan jeg klarte å slutte kommer jeg med litt "propaganda"(for hvilken hjelp jeg brukte). Men fra egen erfaring så vet jeg at de får nok mas som det er, og maset hjelper overhodet ingen ting.

Gjest camillo
Skrevet

Nei.

Jeg kan sikkert nevne det i en eller annen sammenheng, og jeg sier ifra hvis folk røyker meg opp i trynet - noe jeg hater, men jeg maser ikke på at folk skal slutte. Det har da ikke jeg noe med, og å gå rundt og misjonere for ikke-røyk blir litt for Jehovas Vitner for meg.

Gjest d'Arc
Skrevet

Nei, det har jeg ikke, men da jeg var yngre skrev jeg ofte små kommentarer som "Du blir gul i trynet av den dritten her", på røykpakka til tanta mi. Så moden var jeg :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Nei, men de prøver å få meg til å begynne :kjempesinna:

Gjest camillo
Skrevet
Nei, det har jeg ikke, men da jeg var yngre skrev jeg ofte små kommentarer som "Du blir gul i trynet av den dritten her", på røykpakka til tanta mi. Så moden var jeg  :sjenert:

:ler:

Det er lov når man er barn, da. For det er jo sant - jeg hadde også en god del kampanjer mot foreldrene mine for å få dem til å slutte (jeg vil ikke at du skal dø fra meg, pappa *dådyrøyne*), og det synes jeg fortsatt var helt OK. :sjarmor:

Skrevet

Nei, hvorfor i alle dager skulle jeg gjøre det?

Gjest Gjest1
Skrevet
Nei, men de prøver å få meg til å begynne :kjempesinna:

Hvorfor i alle dager da? Hvor gamle er de? Tolv?

Gjest gjest1
Skrevet
Hvorfor i alle dager da? Hvor gamle er de? Tolv?

20 er de! Gidder ikke å legge ut her hva jeg ellers gjør (har stått nok om det i dagboka) men de mener at det er bedre å røyke sigaretter. Takk for å gjøre vondt verre, nå er jeg blitt friminuttrøyker også :( men bestemte meg for å slutte i dag og sa NEI!

Skrevet

nei, jeg blander meg ikke inn i andres røykevalg. har røyket selv i mange år, og vet hvor vanskelig det kan være å slutte og vet at ingen kommer til å slutte fordi jeg ber dem om det, så hva er vitsen liksom.

men dersom de klager fælt om vær og dyrt og sånt, så kan jeg nok slenge ut at jeg husker det der og at jeg er sjeleglad jeg ikke trenger det lenger, og muligens ett "du kan jo slutte" med ett smil, for de vet jo faktisk det uten at jeg trenger å fortelle det.

Gjest Gjest1
Skrevet
20 er de! Gidder ikke å legge ut her hva jeg ellers gjør (har stått nok om det i dagboka) men de mener at det er bedre å røyke sigaretter. Takk for å gjøre vondt verre, nå er jeg blitt friminuttrøyker også :( men bestemte meg for å slutte i dag og sa NEI!

To vrange gjør ikke en rett. Som læreren i håndarbeid på barneskolen sa. ;)

Gjest Emera
Skrevet

Nei, jeg har aldri prøvd å få noen til å slutte å røyke. Har aldri røykt selv, så jeg synes det blir litt ovenfra og ned at jeg skal komme å fortelle folk hva de må gjøre.

Nå vet alle at det er skadelig å røyke, så da får de ta ansvar for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...