Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har Word, Excel, Power Point, standard XP-programvare, ikke noe utenom det vanlige. Kan en lage figurer/presentasjonsform på x % svarte det, y % svarte slik....og så mange av de med lav utdanning svarte slik....( i prosent) Noen tips til hvordan jeg presenterer slike resultater i en kort rapport? Hvordan får jeg til figurerstolpediagram/kakediagram, etc. som viser prosentandeler?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Excel er vel best. Sett opp tabeller og velg Diagrammer fra verktøylinjen eller kanpperaden øverst i skjermbildet. Der får du flere diagramtyper - kake, stolpe, linje - og kan også velge om du vil vise reelle tall eller andeler (prosenter).
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Excel? Så hvis man vil ha figurene i Word, bare klipper og limer man da?
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Jeg trykket på menyen i Excel og fant "diagram" og valgte et liggende stolpediagram. Men det kom bare fram en tom firkant i Excel, hvorfor viser den ikke et fargestolpediagram? Hvordan får jeg vist i diagrammet at f.eks. 50% av de spurte i undersøkelsen mener at...? og videre bortover at 25% mener...? Kan noen være så snille og hjelpe meg her?
Cronos Skrevet 22. mai 2006 #8 Skrevet 22. mai 2006 Nå har ikke jeg Excel foran meg, men du må bruke Diagram-wizarden. Den spør deg om alle input etc.. og da skal det komme ting og tang inn i diagrammet. Men du må på forhånd regne ut prosentene i Excel selv. Diagram-saken bare viser det du har laget.
*Anne* Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Husk å merke det du skal ha med i diagrammet da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå