Gå til innhold

sopp igjen.... ved en ny mens!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

dette er andre gangen soppen kommer, og det i forbindelse med mens....

hva i all verden skyldes dette?

jeg har brukt samme p pille i flere år uten problemet!

går i vide joggebusker veeeeldig ofte!

nå kjenner jeg at det blusser opp igjen!! hva kan forhindre det?sette meg i et bad med grønnsåpe????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha en hormonell ubalanse i kroppen - det kan gå over av seg selv.

Husk å vær forsiktig med stringtruser, bruk kun intimvask og ta en skikkelig kur når du får sopp både vagitorier og krem som du smører helt til endetarmen - viktig å få med alt, ellers så vil soppen tilsynelatende bli borte, men blusser opp igjen senere om du ikke får vekk alt med en gang. :)

Det finnes melkesyretabletter på apoteket, f.eks Vivag, som du kan prøve, men hvor god virkning disse har kan diskuteres.

Skrevet

Bruker du tamponger? Det kan være at du ikke "tåler" det lenger.

Gjest Gjest
Skrevet

Eller gå over til tøybind!

Jeg bruker tøybind, og det er mye mer behagelig enn å pakke inn musa i plast der det blir klamt og ekkelt. Perfekt grobunn for sopp.

Har hørt om damer som var sterket plaget av sopp, men som aldri har fått sopp igjen etter at de begynte med tøybind.

Alternativet til tamponger, kan være natursvamp eller damebeger.

Her har du noen linker:

Tøybind: www.imsevimse.se , www.mammaogmeg.no, www.sjalbarn.net , www.nostebarn.no

Damebeger: www.damebeger.no, www.divacup.com, www.alvekoppen.no

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg har slitt med sopp i forbindelse med menstruasjon i 5 år! Legen min har anbefalt meg å kutte ut p-pillene selv om det er den eneste bivirkningen jeg har...

Sprekker du opp i underlivet (altså, får du lett rifter)?

Skrevet

Hei!

Prøv å drikk et glass med biola eller drikkeyoghurt hver dag! Etter at jeg begynte med det, har jeg sluppet unna alt sånn, selv når jeg går på penicilin :D

Håper det hjelper! ;)

Gjest hera ikke innlogget
Skrevet

Bruk Ellen-tamponger - de fåes på apoteket og er tilsatt melkesyrebakterier som skal holde soppen unna! To fluer i en smekk

Gjest Gjest
Skrevet

Den siste var et alternativ jeg skal prøve.

Jeg var plaget med sopp i magne år, særlig ved hver menstrasjon. For meg var problemet at jeg ikke tålte å bruke bind. Som noen over nevnte ble det klamt og ellekt mellom hud og plastik. Men skal finne de alternativene som er nevnt her og prøve.

Jeg har også sluttet å brukte tanga, og bruker alltid bommulsundertøy. Videre vasker jeg meg ikke med annet enn vann i dusjen, for jeg tåler ikke noen form for underlivssåpe el. Etter å ha begynnt med dette har jeg ikke hatt sopp mer enn en gang på to år. Mot min. 6 ganger i året før.

Før jeg var kvitt plagene hellt, brukte jeg gjerne vivag melkesyretablettene før mestrasjon slik at jeg forsikkret meg om at jeg var "frisk" før den kom, slik at mentrasjonen ikke kan gjøre den verre. Ser for meg at min bruk av gestreng gjorde at mensen bare ble en utløser ved et alerede sårlig milljø. Vivag fugnerte for meg i all fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...