Gå til innhold

Kløe

Fremhevede innlegg

Gjest Flauest ever
Skrevet

Jeg har de siste ukene fått en tiltagende kløe rundt og ved analåpningen. Det klør så og si kun ved alle former for toalettbesøk. Men da klør det noe helt ekstremt! Ser at det rødt i området. Virker tørt, og som om det er en form for rifter der :sjenert:

Det er så flaut! Har ikke våget å fortelle det til noen.. Så jeg spør her. Er det noen som har tilsvarende erfaringer? Som har noen forslag til hva det kan være? Kan det være sopp for eksempel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Flauest ever
Skrevet

Takk for bra link! Stod mye informativt her. Hemoroider har aldri streifet meg en gang..

Gjest Gjest
Skrevet

Kan det være eksem også? Hvordan vil det utarte seg i så fall? Hva kan det komme av?

Tipper for øvrig immunforsvaret mitt er rimelig svekket om dagen. Er inne i en periode med mye stress, har kryssallergier på grunn av bjørkepollen..

Skrevet

Om det er sprekker så kan det rett og slett bare være sprekkene også.

Det klør når det gror.

Sprekker kan du f.eks ha fått av hard avføring (kanskje først løs mange som ofte medfører sår hud, og deretter hard, som sprakk den)

Mest egnet til å uttale seg om dette er jo en lege da.

Gjest Flauest ever
Skrevet

Har bestilt legetime, men den er først om tre uker... Lurer veldig på hva det kan være. Greit å høre med andre her, fremfor å snakke med familie og venner om dette :sjenert:

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Kan det være eksem også? Hvordan vil det utarte seg i så fall? Hva kan det komme av?

Tipper for øvrig immunforsvaret mitt er rimelig svekket om dagen. Er inne i en periode med mye stress, har kryssallergier på grunn av bjørkepollen..

Klart det kan være eksem. Eksem kan man få overalt.

Hva det kommer av, kan jo variere. Det kan være kontakteksem, atopisk eksem... Det finnes vannvittig mange grunner til å få eksem.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv zinksalve. Det får du kjøpt på butikken der de selger ting til babyer. Det forhindrer at det klør og sårene kan gi kløe.

Gjest Gjest
Skrevet

man kan også få eksem av enkelte typer toalettpapir. Mange resiruklerte toalettpapir inneholder mye lim. Kanskje du kan prøve å bytte til toalettpapir med 100% nyfiber, dersom du ikke bruker det til vanlig?

Gjest Gjest
Skrevet

Candida kan føre til kløe i endetarmen.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

For stort inntak av frukt kan føre til kløe i endetarmsåpningen også.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan forverre tilstanden ved å klø.

Anbefaler deg en krem som heter Lipogel fra apoteket. Denne lager en beskyttende hinne. Da gjelder det bare å la være å klø. Må du så bruk litt papir å klø med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...