Gjest Gjest_mann_* Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 hei! lurer litt på hvorfor det er så få kvinner inne på politikk-forumet? ser at det for det meste er menn og gjester(er det kanskje menn det også? )der .er det slik at dere kvinner ikke er så interessert i krig og fred og politikk og sånt eller ?
Gjest Jalileh Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er ikke så interessert i politikk nei. Jeg vet også svært lite om politikk, derfor har jeg lite å bidra med der inne.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Jeg var der endel før, men det ble så opphetet stemning så fort at jeg trakk meg ut
Carrot Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 To ting prøver jeg hardt å unngå - politikk og religion, da begge deler som regel fører til "krig"
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 De få av oss som var der ble lei av den fanatiske messingen om den fri viljen.
hilli Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg foretrekker å holde meg unna kverulanter og useriøse politiske diskusjoner. Endret 19. mai 2006 av hilli
Gjest 1111 Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 To ting prøver jeg hardt å unngå - politikk og religion, da begge deler som regel fører til "krig" ←
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har såvidt deltatt i noen politikk-diskusjoner, og er vel egentlig litt engasjert også. Men akkurat politikk er det håpløst å diskutere på nett, synes jeg. Man kan komme med så mange gode og velmente argumenter man vil, så lenge folk er uenige er det akkurat som de ikke ser innlegget, eller man får slengt usaklig dritt til seg. Regner med dette gjelder begge veier, altså at det oppleves litt håpløst uansett hvilken side man står på. For meg blir slike diskusjoner litt meningsløse, ettersom det ikke er snakk om å PRØVE å komme fram til noen felles innsikt. Tror kanskje kvinner er litt mer obs på eller sensitive for dette momentet enn menn. Akkurat i slike diskusjoner vekkes kanskje det omtalte konkurranseinstinktet hos menn (hvis jeg sier det flest ganger/høyest/tråkker mer på den andre parten vinner jeg), mens kvinners sunne fornuft (hehe) gjør at vi ikke kaster bort energi her. Sats heller på politikk og aktivisme i det virkelige liv:-)
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er på KG for å få dekket mitt behov for lett kvinnelig underholdning De politikske diskusjonene tar jeg IRL
Gjest Gjesta Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er interessert i politikk, men politikkforumet er ikke så veldig interessant. Temaene gjentar seg til det kjedsommelige; Jeg er utrolig lei av "heia Israel/anti-Palestina"-utspill postet av gjester som bare er interesserte i å forkynne, ikke i å diskutere. Dessuten er det gjerne slik at man i en debatt vil ha interessante argumenter, og å debattere på et såpass høyt nivå krever mer tid enn jeg faktisk er villig til å ofre på et forum, ikke minst siden man helst vil følge opp debatter man er interessert i. Og "debatter" som bare består i at man slenger ut ubegrunnede påstander "fordi det er sånn", er også totalt uinteressante. Så politikk diskuterer jeg gjerne IRL. Eller på andre nettfora. KG brukes mest til spørsmål og svar om fakta for min del.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #11 Skrevet 19. mai 2006 Men dere som helst tar diskusjonene i RL - lar ikke dere 'forkynnerne' overta internett, da? Det er p.t. en utnummerering ca. 10 til 1, altså 10 'forkynnere' pr. normale person.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mai 2006 #12 Skrevet 19. mai 2006 Men dere som helst tar diskusjonene i RL - lar ikke dere 'forkynnerne' overta internett, da? Det er p.t. en utnummerering ca. 10 til 1, altså 10 'forkynnere' pr. normale person. ← Muligens, men de har så lite å komme med at jeg personlig ikke tror de utgjør noen fare. En link uten kommentarer, eventuelt kverning på det samme temaet igjen og igjen overbeviser i hvertfall ikke meg. Og de fleste som diskuterer, gjør det vel gjerne helst IRL? Man danner seg vel ikke politiske meninger kun på bakgrunn av det man har lest på nettet, får jeg håpe.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 19. mai 2006 #13 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har vært involvert i diskusjoner som har interessert meg, men det har vært langt mellom de nettopp fordi diskusjonene ofte har blitt ensporete, i tillegg til at det generelt sett er lite aktivitet på det forumet. Dessuten bor jeg i utlandet, så jeg er ikke oppdatert når det er snakk om helt konkrete dagsaktuelle politiske saker. Men jeg er gjerne med på noen diskusjoner om politikk hvis det skulle dukke opp noe som engasjerer.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #14 Skrevet 19. mai 2006 Muligens, men de har så lite å komme med at jeg personlig ikke tror de utgjør noen fare. En link uten kommentarer, eventuelt kverning på det samme temaet igjen og igjen overbeviser i hvertfall ikke meg. Og de fleste som diskuterer, gjør det vel gjerne helst IRL? Man danner seg vel ikke politiske meninger kun på bakgrunn av det man har lest på nettet, får jeg håpe. ← Politikk er å overbevise andre om at ditt synspunkt er det smarteste, for meg ved å få folk til å tenke selv. Samt å lære mer selv om hva andre mener. Internett er som skapt for politisk debatt/kampanjer, og høyresiden har skjønt dette forlengst og skjønner også at 'show of force' - altså antall mennesker som mener det samme, har en forsterkende effekt. Internett er den kjappeste og enkleste måten å nå vanlige folk politisk. Det er også utrolig sunt for egen debatt-teknikk og politiske orientering, i alle fall om man faktisk er opptatt av hva 'vanlige' mennesker mener. 'Forkynnerne' (og dette var en veldig bra beskrivelse på dem) har en tendens til å trekke debattnivået ned ettersom de debatterer for å vinne, ikke for å få andre til å tenke selv/lære å tenke bedre selv. Kombinasjonen av veldig rigide meninger og en politisk orientering med rot i ekstrem religion (= ikke realitetsbasert) gjør det mindre attraktivt for den jevne ikke-kverulant å delta, og de får derfor sette dagsorden og overta debatten. Det var slik ekstremistiske kristne tok over det republikanske parti i USA på 70/80-tallet. I de små lokalsamfunnene organiserte de seg gjennom sine religiøse ledere og brukte kirken/bedehuset som politisk samlingssted. Deretter møtte de mannsterkt (bokstavelig talt) opp når det republikanske partiet hadde lokalt møte og jaget de 'vanlige' republikanerne ut av partiet ved å opptre absurd, dvs. tale i tunger, insistere på lange bønnestunder før hvert møte, fremme saker som virket helt bak mål for avstemming, laaange filibustere o.l. Sakte men sikkert ga vanlige folk opp - tross alt er det ingen plikt å delta politisk, og en del av politisk 'belønning' er oppnå gjennomslag for egne saker av og til - og evangelistene kunne få sine representanter inn også regionalt, og til slutt: nasjonalt. Mye av samme mønsteret ser man nå i norsk politikk, og enhver som har debattert på nett har møtt på fenomenet, tror jeg. Men for all del, dette er ikke ment som kritikk - jeg skjønner at noen også bruker nett kun som rekreasjon og ikke nødvendigvis har så mye dypere mening med å delta
Gjest Emera Skrevet 19. mai 2006 #15 Skrevet 19. mai 2006 Jeg synes det er så vanskelig å få til saklige diskusjoner i politikkforumet. Trådene blir fort fulle av krangel, nedlatenhet og bedreviter-innlegg, og det gidder jeg ikke å være med på. Derfor bruker jeg ikke KG til politiske diskusjoner.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #16 Skrevet 19. mai 2006 Har igrunnen mistet lysten. Nå har jeg aldri vært glødende opptatt av politikk generelt, men har selvfølige emner som er interessante for meg. Lysten forsvinner når man diskuterer med folk som ikke evner å se at en sak alltid har mer enn en side, og folk som bare har gjort seg opp en mening uten å tenke videre når det gjelder konsekvenser og realisme i forhold til gjennomførbarheten til sine standpunkter. Var det en lang og klønete setning?
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 19. mai 2006 #17 Skrevet 19. mai 2006 hei! lurer litt på hvorfor det er så få kvinner inne på politikk-forumet? ser at det for det meste er menn og gjester(er det kanskje menn det også? )der .er det slik at dere kvinner ikke er så interessert i krig og fred og politikk og sånt eller ? ← Fordi kvinner muligens er smartere og skjønner at det å diskutere politikk på et forum er for molboer? VGD er et skrekkeksempel.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #18 Skrevet 19. mai 2006 To ting prøver jeg hardt å unngå - politikk og religion, da begge deler som regel fører til "krig" ← Signere denne jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #19 Skrevet 19. mai 2006 Interesserer meg ikke. Liker bedre hotel cæsar, lancome og sånn
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #20 Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg er ikke på politikk-forumet fordi det blir omtrent som å dra til Svinesund for å kjøpe kvalitetsbiff (no offence til noen). Kvinneguiden er gøy og fanteri, så får en heller bruke andre fora til seriøse saker. Endret 19. mai 2006 av susanne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå