Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Jeg mister veldig mye hår. Dette har holdt på siden februar kanskje. Når jeg drar en hånd gjennom håret kommer det stort sett alltid en to-tre hårstråd med. Jeg merker at det har blitt tynnere. Kan ikke se noen flekker uten hår, men det løsner sikkert litt innimellom. Hva skal jeg gjøre? Jeg er redd jeg kommer til å miste enda mer... Jeg tar B-vitaminer. Noen andre råd? Jeg har mistet hår før, men da har det bare vært en liten periode, men denne perioden syns jeg har vart veldig lenge nå...
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Jeg mister veldig mye hår. Dette har holdt på siden februar kanskje. Når jeg drar en hånd gjennom håret kommer det stort sett alltid en to-tre hårstråd med. Jeg merker at det har blitt tynnere. Kan ikke se noen flekker uten hår, men det løsner sikkert litt innimellom. Hva skal jeg gjøre? Jeg er redd jeg kommer til å miste enda mer... Jeg tar B-vitaminer. Noen andre råd? Jeg har mistet hår før, men da har det bare vært en liten periode, men denne perioden syns jeg har vart veldig lenge nå... ← Oppsøk lege og be om å få ta stoffskifte prøver og andre hormonprøver.
Marikari Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 (endret) hvilken shampoo/balsam bruker du? jeg brukte Sunsilk en periode og mistet forferdelig mye hår av den. mange slike "billig-shampooer" er alt for sterke og man mister dermed masse hår av dem..litt ironisk egentlig når de reklamerer for tykkere, fyldigere hår osv.. er nok lurt å prøve bytte å se hva som skjer da.. Endret 19. mai 2006 av Marikari
Gjest *Snart medlem* Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Begynn å spise soyabønner, det skal redusere hårtap.
Gjest |H| Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 ammer du eller er gravid? mange som ammer mister en del hår, men vokser ut igjen når de er ferdig med ammingen.
Orestes Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Du kan be legen om å sjekke hormoner for å utelukke kluss der. Dessvere er det ikke slik at det bare er menn som kan bli tynne i luggen med årene, så det er ikke sikkert det er noe som helst å gjøre med det. (Men det var vel ikke det du ville høre...)
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 går du på noen medisiner? jeg gikk på en type hvor jeg mistet hår mens jeg gikk... Var helt grusomt, men det kom jo heldigvis tilbake
Gjest Hege Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Mister du mer enn normalt mye hår synes jeg du bør ta en prat med legen. Sikkert ikke noe alvorlig, men det er greit å finne årsaken. Medisiner kan være en årsak. Stress? Stoffskifte? Kosthold? Ikke hyggelig å miste håret.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. mai 2006 #9 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er ikke gravid og går ikke på medisiner. Har nok ikke skiftet noe kosthold heller i det siste... Hva innebærer disse hormon og stoffskifte prøvene? Er det blodprøver eller mer omfattende ting?
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2006 #10 Skrevet 22. mai 2006 Jeg er ikke gravid og går ikke på medisiner. Har nok ikke skiftet noe kosthold heller i det siste... Hva innebærer disse hormon og stoffskifte prøvene? Er det blodprøver eller mer omfattende ting? ← Såvidt jeg vet er det blodprøver ja.
Gjest Thalassa Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Jeg pleier å røyte veldig når jeg går gjennom stressende perioder.. kanskje du er midt i eksamens tiden og er mer stresset enn vanlig? Ta det litt mer med ro såhjelper det nok hvis det er det som er grunnen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå