Gå til innhold

Ansiennitet - hvordan gå frem?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Leste i en annen tråd her at man får ansiennitet etter spesielle godskrivingsregler (§ 4 og 5 i fellesbestemmelsene i den statlige hovedtariffavtalen).

Det jeg lurer på er hvordan man går frem for å få det man har krav på i forhold til ansiennitet. Sitter og skal fylle ut skjema jeg skal sende avgårde til ny arbeidsgiver nå, og det står ikke noen steder noe om ansiennitet. Bør jeg legge ved et eget dokument om dette, eller holder det at jeg opplyste om antall år i det offentlige på intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener dette er noe det offentlige finner ut av automatisk.

Det har vel stort sett ingen betydning før du begynner i ny jobb, og din lønn skal justeres opp etter den anseniteten du har med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ikke bare ansettelse i det offenlige som skal telle, men all arbeidserfaring og eventuell fødselspermisjon.

Jeg fikk ihvertfall godskrevet full ansiennitet da jeg ble ansatt i det offentlige selv om jeg kun hadde arbeidserfaring fra privat næringsliv fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg mener dette er noe det offentlige finner ut av automatisk.

Det har vel stort sett ingen betydning før du begynner i ny jobb, og din lønn skal justeres opp etter den anseniteten du har med deg?

Ja, jeg lurer også på om dette kan være noe de finner ut av (registere ol). Sender inn papirene nå, og så får jeg heller ta det opp med dem når jeg starter i jobben dersom jeg ikke får uttelling for årene jeg har med jobberfaring fra det offentlige.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fylkeskommunen hos oss får vi ansinietet for alle jobber der vi har jobbet mer enn 15 timer i uka. Siden jeg i peroder når jeg studerte har jobbet 10+7 timer uka fikk jeg nesten to års ansinietet bare pga dette!

Jeg lagde en "kalender" i excel der jeg skrev opp hvor jeg hadde jobbet og hvor mange timer pr uke, så regnet personalkonsulenten ut hvor mye jeg hadde krav på. I peroder hadde jeg kun 10-timersjobben så da fikk jeg ikke noe de månedene. De regnet også med alle sommerjobber jeg har hatt siden jeg var 18 selv om de ikke var relevante for utdannelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...