minienthe Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 noen som har gjort det ? (voksen person) er dette en vanlig standard undersøkelse som ikke involverer smerter ? feilmargin ?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Dette er jo en ultralydundersøkelse. Den er ikke smertefull i det hele tatt. Det blir som ved "gravideultralyd" man smører på en gel på brystkassen og fører "ultralydredskapet" over der. Vet ingenting om feilmargin, det kommer vel an på hva man ser etter!
Ginen Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Ikke farlig eller vondt i det hele tatt! Fulgte en liten 2-åring (jobbet på barnavd.) på denne undersøkelsen sammen med foreldrene, han syns det va kjempegøy å se disse rare greiene på skjermen! Ganske interessant og du kan lære en av det i tillegg til å undersøke deg. Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 noen som har gjort det ? (voksen person) er dette en vanlig standard undersøkelse som ikke involverer smerter ? feilmargin ? ← Jeg gjør dette stadig vekk. Ikke vondt, man får bare litt guffe (ikke mye) for at den skal gli fint over. Man ligger på venstre side, vendt mot veggen, så man ser ikke så mye av skjermen. Dette for at ting skal falle riktig i forhold til det de skal se på. Tar rundt en halvtime. Jeg er veldig tynn, så jeg kan synes de presser litt for hardt av og til, men det er bare for å se bedre. Til slutt sjekker de halsen, pulsåren der. Tror ikke de beregner så mye feilmargin. sist jeg var inne til kontroll konkluderte kardiologen med at klaffen min var "perfekt" etter forholdene (den er byttet ut), og da tok jeg bare rtg og ekko.
minienthe Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2006 ok, takker. fikk beskjed om at mamma skal ta dette her om dagen og i dag fikk jeg enda en uffen beskjed... hvis de finner noe på henne så må jeg inn og lang historie om hvorfor men det var ihvertfall ingen artig beskjed.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå