Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Noen som har tips om hvor i Beijing man bør bo, gjerne også med forslag til bra og ikke alt for dyrt hotell? Hva bør man få med seg? Skal være en ukes tid.
Scheherazade Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har bodd på Taiwan hotel og på Beijing International Hotel. Førstenevnte var veldig sentralt, og helt ok hotell. International hotell ligger ved siden av ene undergrunnslinjen og er veldig bra, med beste hotellfrokosten jeg har spist noensinne.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Takk skal du ha. Har ikke sjekket prisnivået ennå, i påvente av andre svar.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har bodd på et flott hotell rett ved siden av Silkemarkedet, men nå klarer jeg dessverre ikke å finne ut hva det het. Vi bestilte fly og hotell gjennom Kinareiser. Dette hotellet lå veldig greit til i forhold til T-bane og selvfølgelig i forhold til Silkemarkedet. God tur til Beijing. En flott by!
Knurr Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har bodd på Song He Hotel, og syntes det var veldig ålreit. Tror vi betalte 400kr/natta, og kom oss hvor som helst med drosje eller ricksaw under 30yuen. Vi var innom veldig mange typiske turiststeder, men anbefaler Nattmakredet (rar mat!), New Market (digert shoppingsenter), Weekend Market (antikviteter/brukt), Silkemarkedet som nevnt... og palassene selvsagt. Den Himmelske Freds plass var en stor skuffelse, men har du tid kan du jo ta buss opp til muren og kikke rundt - og rutsje ned igjen hengende i et tau. Det var gøy! Hva er det du er ute etter?
Grooo Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Frokosten på Beijing International Hotel er super ja, var i alle fall det da vi var der i 2000!
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Hva er det du er ute etter? ← Litt av hvert. Jeg liker litt lokalkultur og vanlige folk, mens mannen liker shopping.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå