Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ei jente i nabolaget fikk påvist streptokokker i halsen for to dager siden. Etter å ha begynt med antibiotika, ble formen mye bedre, og i går (17. mai) var hun ute hele dagen, til langt på kveld. Været var bra, men det var kaldt, og hun var ganske tynnkledd.

Sønnen min har tidligere hatt strep, men vi har da fått beskjed om å holde ham inne/hjemme de første dagene bl.a. pga. smitte.

Forstår at det er vanskelig å holde et ttilsynelatende friskt barn inne 17. mai, men selv om de er med i toget, og de vanlige aktivitetene, er det vel litt drygt å holde på til nærmere 22 på kvelden... (Hun er 6 år)

Min sønn lekte seg med henne en stund i går kveld, men da viste jeg ikke om at hun var syk. Han skal reise bort om en stund, og nå frykter jeg at han kan ha blitt smittet, er det noen som vet hvor stor sjansen er for det?

Mulig jeg er ganske hysterisk, men dette er ei jente som er ganske grisete, om jeg kan kalle det det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der!

Da jeg fikk penicillin for streptokokker,for noen år siden, fikk jeg vite at jeg ikke lenger smittet etter å ha begynt på antibi.Så snart beh.er i gang,smitter det altså ikke lenger.Men om dette er riktig eller om en skal ha gått på penicillin i en viss tid før en er smittefri,vet jeg ikke.Kan alder på pasient ha noe å si?det vet jeg sannelig ikke.

Håper han slipper unna!",)

Skrevet

Streptokokkinfeksjon i halsen er smittsomt inntill et døgn etter oppstart med antibiotika. Din nabojente er dermed ikke smittsom lenger. Det kan derimot ta et par dager fra man blir smittet til man blir syk.

• 6 år senere...
Skrevet

Det er smittefarlig helt til du er ferdig med kuren. Jeg ble smittet av en venninne da vi delte drikkeflaske ennå hun var akkurat ferdig på kuren.

Skrevet

tråden var fra 2006- tipper streptokokkene er borte nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...