Gå til innhold

Hunden vår spiser ikke


Gjest badlih

Anbefalte innlegg

Gjest badlih

Trenger tips om fòr til unghund 11 mndr, stor blandingsrase.

Har nå prøv tre forskjellige tørrfor(butikkjøpt), men hun bare lukter på maten. Noen ganger tar hun et par biter og går. Noen ganger spiser hun litt mer, men det er sjelden. Har vært sånn nesten helt siden hun var liten. Gi henne mat 2 ganger om dagen. Spiser hun ikke inne 20 min, tar vi bort maten.

Det er noen årsaker jeg kanskje kan tenke meg:

1) Hun får jo endel godbiter når vi trener, spesielt når vi går tur. Kanskje hun bare venter på det.

2) Vi går 1 - 1,5 time pr dag. Er det kanskje for lite, slik at hun ikke blir sulten nok?

3) Hun er kresen. Vi har gitt henne en del "menneskemat" blandet med foret tidligere, men vil ikke gjøre henne avhengig av det, så vi sluttet med det for en stund siden.

Det jeg trenger er tips om hva slags fòr vi kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

1) kanskje prøve å kutte ned litt på bitene der

2) nei, det er ikke for kort

3) bytt heller til et for fra dyrlegen/ dyrebutikken. Det går også an å gi våtfor/ blandet.

Hvis du søker litt forumets sider, så får du opp mange gode tips til for.

Endret av Binna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg anbefaler vom og hundemat. Billig, og du får en flott hund tilbake. Min nektet å spise maten sin også, men etter at jeg byttet går det kjempebra! Hele hunden er forandret. Tror det er flere her som har brukt det fôret, så du kan sikkert få høre av dem også.

Butikkfôr er bare humbug, jeg ville ikke tatt i det engang, og i hvert fall ikke gitt hunden min det... Tenk at du skal spise vann og korn hver dag, eller junkfood.

Sjekk http://www.vomoghundemat.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

IKKE kjøp dagligvarefor til hunden din.

Kjøp Eukanuba!! Får du kjøpt på sportsforetninger bl.a.

Bland det evt med litt potetskinn som er igjen etter middagsrester.

Det glir i hvertfall ned hos oss.. men der glir alt ned også :ler:

Men det jeg merker om hunden har fått dagligvarefor er at pelsen blir stygg, og hunden virker slapp og ute av form.

Med ordentlig for som eukanuba så er han verdens lykkligste hund, som elsker maten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjøp dagligvarefor til hunden din.

Kjøp Eukanuba!! Får du kjøpt på sportsforetninger bl.a.

Bland det evt med litt potetskinn som er igjen etter middagsrester.

Det glir i hvertfall ned hos oss.. men der glir alt ned også  :ler:

Men det jeg merker om hunden har fått dagligvarefor er at pelsen blir stygg, og hunden  virker slapp og ute av form.

Med ordentlig for som eukanuba så er han verdens lykkligste hund, som elsker maten sin.

3åringen vår er på samme måte. Eukanuba liker han smaken på, så det spiser han, men han får ikke noe fin pels av det. Hills gir han den peneste pelsen, men han blir lei smaken etter et par dager. men når han omsider blir sulten nok, så spiser han. Og han spiser helst etter å ha gått tur. Men godt tips til TS er å blande inn litt vom, evt "boksemat" av samme merke som tørrforet. Gutten vår synes rett og slett det er kjedelig å spise bare tørrfor, enten dete r hills eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Kjøp hundemat på dyrebutikken og bytt merke til du finner et merke hunden liker.

Min hund er slik at han forventer litt rester av middag hver dag. Det får han, men ikke så mye at han blir mett. (Han får ikke løk og sterkt krydret mat). Etter å ha spist middagsrestene, får han opp appetitten og går løs på hundematen sin.

Men han er ikke kresen etter at jeg fant et merke han liker. Han blir bare fornærmet hvis det er en dag jeg ikke lager middag. :overrasket:

Jeg hadde en hund før som var ekstremt kresen, men jeg stolte på at hun spiste det hun trengte. Vi gikk lange turer og hun var ikke syk eller slapp og hadde glans i pelsen. Tørrfôr var det verste hun visste og hun gravde kulene ned i hagen. Men da bodde jeg langt unna nærmeste dyrebutikk, og kunne ikke bytte type fôr.

I perioder spiser hunder mindre enn ellers uten at det er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant hunden din ikke er syk på noen måte, synes jeg at du skal holde deg hard på maten. Så lenge hunden har friskt vann å ta av, er det helt utrolig hvor lenge de kan gå uten mat. Når den bare blir sulten nok, spiser den skal du se.

På tur ville jeg byttet ut godbitene med kong eller en annen leke. Men som et minimum trappet ned på dem. Kjøper du frolic kan du dele en sånn runding opp i uendelige småbiter. Godbitene trenger ikke være så store.

Jeg er enig med en del andre her. Ikke kjøp den hundematen du finner på rema 1000 o.l. Vil du ikke bruke dyre dommer på for, kan jeg gjennom andre anbefale Olivers som et ganske billig, men bra for. Min hund går på reseptfor fra hills så hun kan liksom ikke helt tas med som eksempel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Anbefaler norwegian polar http://www.norwegian-polar.no min erfaring er at hundene synes dette smaker og lukter ekstra godt. Det er kun kjøtt/slaktavfall + mais som er kokt, vitaminisert og frosset i 1 kg blokker. Prisen er heller ikke ille. Har også med godt resultat gitt dette til en katt som ikke ville ha noe kattefor fra butikken. Hunden min har lagt på seg og fått nydelig pels etter at han begynte med NP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvd et utall forskjellige for, er vi tilbake på Eukanuba til vår cavalier. han blir finere i pelsen med Hills, men Eukanuba er det eneste ahn gidder å spise hver dag. De andre fortypene rører han ikke før han blir utsultet etter noen dager.....

Men, ps, til de som prøver Hills: De har smaksgaranti. Dvs at du alltid kan returnere sekken m for hvis hunden ikke r fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo

Jeg hadde fjernet foret HELT en periode, til hunden ble ordentlig sulten. Det pleier å funke.

Ellers bruker jeg Olivers på min, og er storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått tips om Labb. Er det ok tro?

Labb en noe som selges på Felleskjøpet og skal være bra. Jeg bruker det selv av og til, men varierer litt. Ser ut som hunden min blir litt lei av den samme smaken hver dag. Eukanuba er også bra. Jeg bor langt borte fra alle spesialbutikker, og det passer ikke alltid å hive seg på en to timers biltur for å handle hundefor. Da sper jeg på med vanlig butikkfor, som en nødløsning der og da. Ikke å anbefale som fast kost, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...