Gå til innhold

Dressing til salater

Rioja

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig glad i salater, men ender opp med den samme dressingen hver gang! Så nå er jeg ute etter inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt 3 pk. med fransk dressing som blandes ut med vann og olje. Den har jeg helt falt for nå. Ellers bruker jeg den hamburgerdressingen på flaske.

Syns også lettrømme med masse hvitløk og urter er godt (hjemmelaget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste dressing: saft av ca. 1/4 sitron, 3 ss extra virgin olivenolje, salt og pepper. :) Jeg liker å gjøre ting enkelt.

Ellers er det godt å blande en god ts Dijonsennep med sitronen før oljen røres/ristes i, eller å bruke en god rødvinseddik istedet for sitron. Eller å bruke nærmest hva som helst av friske urter.

Forøvrig kommer det jo også an på bruken av dressingen. Til tunfisksalat lager jeg sitron/olivenoljedressing i stavmikser, og smaksetter med rå hvitløk, middelhavsansjos og frisk basilikum. Og til potetsalatdressing tilsetter jeg hakket sjalottløk, Dijonsennep og masse frisk dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finner du oppskrift på amerikansk blue cheese-dressing, fransk dressing, karridressing og ranchdressing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også liker best fransk dressing, 3 ss olje, 1 ss god, søt balsamicoeddik, kvernet pepper og litt maldonsalt.

Enkelt og greit! Er ikke så glad i typen Thousand Island, agurkdressing skal det være kjøpedressing, skal det iallfall være Heinz' hvitløksdressing. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest splæsj

Vann

Eddik

(soya)olje

Salt

Pepper

Sukker

(Gressløk

Dill)

Ristes i glass og helles over salaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg foretrekker å bruke en blanding av god olivenolje, balsamicoeddik (evt. hvitvinseddik), salt og pepper. Eller sennepsvinaigrette. :)

Less is more! Og ingen ferdigdressinger her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å bruke en blanding av god olivenolje, balsamicoeddik (evt. hvitvinseddik), salt og pepper.

Less is more! Og ingen ferdigdressinger her i gården.

Enig! (Sennepen redigerte jeg bort, det liker jeg ikke så godt. ;) )

Jeg setter som regel bare pepperkvern, havsalt, olivenolje og balsamicoeddik på bordet, slik at alle kan forsyne seg selv. Noen liker mye, andre foretrekker lite. Har slike sprayflasker, og synes de er geniale!

Av og til lager jeg en dressing med olivenolje, sitronsaft, hvitløk, salt og pepper, eller med yoghurt, friske urter, salt, pepper og hvitløk, eventuelt blandet med litt rømme, hvis jeg har det.

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5-1dl god olivenolje

3-4ts balsamicoeddik

1 raus ts sennep

salt

pepper

1-2 hvitløksfedd

tørket basilikum

hvitløken presses, alt blandes sammen etter smak. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...