Rioja Skrevet 18. mai 2006 #1 Del Skrevet 18. mai 2006 Hei! Jeg er veldig glad i salater, men ender opp med den samme dressingen hver gang! Så nå er jeg ute etter inspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 18. mai 2006 #2 Del Skrevet 18. mai 2006 Du får kjøpt 3 pk. med fransk dressing som blandes ut med vann og olje. Den har jeg helt falt for nå. Ellers bruker jeg den hamburgerdressingen på flaske. Syns også lettrømme med masse hvitløk og urter er godt (hjemmelaget). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 18. mai 2006 #3 Del Skrevet 18. mai 2006 Min beste dressing: saft av ca. 1/4 sitron, 3 ss extra virgin olivenolje, salt og pepper. Jeg liker å gjøre ting enkelt. Ellers er det godt å blande en god ts Dijonsennep med sitronen før oljen røres/ristes i, eller å bruke en god rødvinseddik istedet for sitron. Eller å bruke nærmest hva som helst av friske urter. Forøvrig kommer det jo også an på bruken av dressingen. Til tunfisksalat lager jeg sitron/olivenoljedressing i stavmikser, og smaksetter med rå hvitløk, middelhavsansjos og frisk basilikum. Og til potetsalatdressing tilsetter jeg hakket sjalottløk, Dijonsennep og masse frisk dill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 18. mai 2006 #4 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg gjør også ting enkelt, jeg bruker oljen ifra den grønne Feta-snack'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. mai 2006 #5 Del Skrevet 18. mai 2006 Her finner du oppskrift på amerikansk blue cheese-dressing, fransk dressing, karridressing og ranchdressing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 18. mai 2006 #6 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg også liker best fransk dressing, 3 ss olje, 1 ss god, søt balsamicoeddik, kvernet pepper og litt maldonsalt. Enkelt og greit! Er ikke så glad i typen Thousand Island, agurkdressing skal det være kjøpedressing, skal det iallfall være Heinz' hvitløksdressing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krista83 Skrevet 18. mai 2006 #7 Del Skrevet 18. mai 2006 Fader Martin selskapsdressing, eller rett og slett bare rømme (med litt krydder i) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 18. mai 2006 #8 Del Skrevet 18. mai 2006 Vann Eddik (soya)olje Salt Pepper Sukker (Gressløk Dill) Ristes i glass og helles over salaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2006 #9 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg foretrekker å bruke en blanding av god olivenolje, balsamicoeddik (evt. hvitvinseddik), salt og pepper. Eller sennepsvinaigrette. Less is more! Og ingen ferdigdressinger her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 19. mai 2006 #10 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Jeg foretrekker å bruke en blanding av god olivenolje, balsamicoeddik (evt. hvitvinseddik), salt og pepper. Less is more! Og ingen ferdigdressinger her i gården. ← Enig! (Sennepen redigerte jeg bort, det liker jeg ikke så godt. ) Jeg setter som regel bare pepperkvern, havsalt, olivenolje og balsamicoeddik på bordet, slik at alle kan forsyne seg selv. Noen liker mye, andre foretrekker lite. Har slike sprayflasker, og synes de er geniale! Av og til lager jeg en dressing med olivenolje, sitronsaft, hvitløk, salt og pepper, eller med yoghurt, friske urter, salt, pepper og hvitløk, eventuelt blandet med litt rømme, hvis jeg har det. Endret 19. mai 2006 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 19. mai 2006 #11 Del Skrevet 19. mai 2006 0,5-1dl god olivenolje 3-4ts balsamicoeddik 1 raus ts sennep salt pepper 1-2 hvitløksfedd tørket basilikum hvitløken presses, alt blandes sammen etter smak. Kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå