Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #1 Skrevet 18. mai 2006 Jeg skal på jobbintervju i en kommune på en stilling som førstekonsulent innenfor arbeidsområdet regnskap, skatt, lønn etc. Jeg har 3 årig økonomiutdannelse fra høyskole og har jobbet i ca. 6 år, og 3 av disse er meget relevant i forhold til den jobben jeg skal på intervju på. Klassisk spørsmål på et intervju er jo ofte forventning til lønn, og jeg har ingen aning hva jeg kan forvente. Hvilken lønnstrinn er en førstekonsulent plassert i og eventuellt hva kan jeg kreve i forhold til min utdannlse og erfaring? (Det stod ikke noe om lønnstrinn i stillingsannonsen).Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #2 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har elnger utdannelse enn deg, tjener 327000.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #3 Skrevet 18. mai 2006 Jeg skal på jobbintervju i en kommune på en stilling som førstekonsulent innenfor arbeidsområdet regnskap, skatt, lønn etc. Jeg har 3 årig økonomiutdannelse fra høyskole og har jobbet i ca. 6 år, og 3 av disse er meget relevant i forhold til den jobben jeg skal på intervju på. Klassisk spørsmål på et intervju er jo ofte forventning til lønn, og jeg har ingen aning hva jeg kan forvente. Hvilken lønnstrinn er en førstekonsulent plassert i og eventuellt hva kan jeg kreve i forhold til min utdannlse og erfaring? (Det stod ikke noe om lønnstrinn i stillingsannonsen).Noen som vet? ← Jeg vil tro du kan forvente en grunnlønn på kr. 330.000,- i startlønn. Så kan du øke etterhvert i de lokale lønnsoppgjørene.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 jeg er førstekonsulent på et universitet. jeg har 6 års utdannelse, men ikke innen økonomi. Jeg har en lønn på 318 000,- (lønnstrinn 44). Det er det høyeste man kan få i den lønnsrammen jeg er i. Ellers må jeg bli seniorkonsulent eller rådgiver... Lønnsrammen min starter på 280 000,- tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 Dersom trådstarter er i HTA, kap. 5, og kalles "rådgiver", er vanlig lønn i kommunesektoren for de med 3 års utdanning kr. 330.000,- (+), i startlønn. Med ansiennitet fra før av og ennå mer/høyere utdannelse: startlønnen øker.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 jeg er førstekonsulent på et universitet. jeg har 6 års utdannelse, men ikke innen økonomi. Jeg har en lønn på 318 000,- (lønnstrinn 44). Det er det høyeste man kan få i den lønnsrammen jeg er i. Ellers må jeg bli seniorkonsulent eller rådgiver... Lønnsrammen min starter på 280 000,- tror jeg... ← Jeg skal snart begynne i førstekonsulentstilling. Lønnsmessig er det mellom l. tr 35-42. Jeg har i tillegg ni års praksis fra en fylkeskommunal jobb. Vil tro jeg da får ansiennitet for disse årene? Skal sende inn skjemaene med opplysninger om meg selv i dag, men det står ikke noe om tidligere jobberfaring.. Har det jo skrevet i cv om min jobbpraksis, og har en attest (som jeg ikke hadde da jeg sendte søknaden og som de derfor ikke har fått). Vil gjerne forsikre meg om at jeg får riktig lønn Har i tillegg til jobbpraksisen seks års relevant utdannelse, med disse vitnemålene har jeg sendt inn tidligere. Noen som kan gi litt info her?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #7 Skrevet 19. mai 2006 Med ansiennitet fra før av og ennå mer/høyere utdannelse: startlønnen øker. ← Hvordan dokumenteres ansiennitet?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #8 Skrevet 19. mai 2006 Vær oppmerksom på at en ikke helt kan sammenligne stat (f. eks. universitet) og kommuners lønnssatser..
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #9 Skrevet 19. mai 2006 Ansenitet dokumenteres ved dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2006 #10 Skrevet 19. mai 2006 Vær oppmerksom på at en ikke helt kan sammenligne stat (f. eks. universitet) og kommuners lønnssatser.. ← Vær klar over at svært mange kommuner har begynt å forstå at de må henge med, ellers mister de ansatte til andre sektorer! Kommunelønninger og lokale lønnsforhandlinger gjør at mange med lang utdanning endelig kan få som fortjent: lønn på linje med privat sektor.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 Vær klar over at svært mange kommuner har begynt å forstå at de må henge med, ellers mister de ansatte til andre sektorer! Kommunelønninger og lokale lønnsforhandlinger gjør at mange med lang utdanning endelig kan få som fortjent: lønn på linje med privat sektor. ← Hear, hear!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #12 Skrevet 28. juli 2006 Det var på tide! Det er riktignok langt igjen, men en eller annen Rosa Parks må starte et sted. Det er en skam hvor lavt akademikere og andre med høyere utdanning lønnes i fylke, kommune og stat!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå