Gå til innhold

Teppe under spisestue


Gjest Teppe

Anbefalte innlegg

Gjest Teppe

*argh* Har lett lenge etter et teppe som kan passe under spisestuen, men finner ingenting. Egentlig vet jeg ikke helt hva jeg leter etter heller.

Bordet er i mørkebrunt treverk og stolene er mørkebrune skinnstoler. Har hvite vegger, fargeriker bilder og eikeparkett.

Vil ikke ha; ensfarget lyst teppe (for kjedelig), orientalsk-mønstret teppe (passer ikke inn).

Kan noe slikt funke, eller blir det for rotete med mønster under spisegruppen?

( må uansett ha en annen farvekombinasjon enn på bildet)

Hva har du under din spisestue, og er du fornøyd med valget? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Vi har etter nøye vurdering valgt å ikke ha teppe i det hele tatt, fordi jeg syns det er så teit når man sitter på en stol og sliter med å dra stolen ut og inn over teppekanten (hvis du skjønte den) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg skjønte den. :) Det er viktig at teppet er stort nok, det på bilder jeg linker til er i knappeste laget etter min mening.

Jeg er også teppeløs nå, men syntes det er noe som mangler. Et teppe luner og "samler" gruppen på en måte, men heller ingenting enn noe jeg ikke er fornøyd med.

Ikke vil jeg betale allverden for et teppe heller, maks 2-3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skjønner den samlinga du prater om.......

Jeg syns samtidig at stuen ble veldig oppdelt med teppe, og når vi har varmekabler i stuegulvet hadde vi ikke det behovet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe teppe under spisestua, men har planer om å få det. Da tenke jeg å bruke det jeg har under stuebordet nå. Det er egentlig litt for stort der,så tror det vil passe perfekt til spisestuen. Det er i svart og grå. Jeg har kjøpt mitt hos fagmøbler. Nå klarte jeg ikke å få opp siden deres, for jeg tror nemelig de har bilder på sidene sidene. Ikke var det så veldig dyrt heller, tror jeg betalte ca 1000kr jeg ( i januar) Du kan jo prøve om du får opp sidene deres...

www. fagmobler.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pet_*

Jeg har et stråteppe under spisestua og det står utrolig godt til eik! Jeg har eikeparkett og eik spisestue. Kjøpte det på Skeidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom inn på fagmøbler ;) Her er en link til en side der med slikt "rutete" teppe:

www.fagmobler.com

Jeg også er på jakt etter teppe som skal passe under spisestue. Tror det er viktig at det er stort nok, slik at stolene får plass når du skal sette deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart jeg ikke kom inn på fagmobler da, skrev jo .no jeg også skulle det være .com.....

Men det er altså det svarte teppet jeg har. Men det kunne kanskje ha vært ennå litt større.... Ja,ja må tenke litt til på det før jeg eventuellt bytter om jeg da. Men tror ikke det skal være noe problem å finne noe teppe, de har som regel litt utvalg både på bohus og skeidar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Jeg også skrev .no... men jeg fikk forslag under om det var www.fagmobler.com jeg mente, så da var det bare å trykke der da ;)

Jeg synes også de virker små, 160 x 230 er litt i minste laget, så jeg får lete litt mer etter et større.. aner ikke hvilke størrelser som er standard, uten at lommeboka blir flådd..

Jeg har et bord som er mørkbeiset, ligner litt på det som heter Lyon hos Bohus. Så jeg aner ikke hvordan teppet skal se ut. Har ubehandlet panel på veggene, for øyeblikket mørk rød steinflis (skal byttes ut med klikk-gulv eller noe med tiden. Da skal det være lyst. Tenkte selv på noe i sort/grått eller slikt, noe som ikke alt sitter fast på om en er uheldig å søle på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ikke teppe under spisebordet. Synes det er greit med teppe under sofabordet, men ved spisebordet blir det gjerne litt søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har to sånne som sier "voff" hvis jeg tråkker på de.. Varme og gode :tunge1: Derfor har jeg heller ikke noe vanlig teppe.

Men jeg synes det er finest med et helt ensfarget teppe med litt struktur, hvis man først skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke teppe, men det er først og fremst pga. at vi har ei som søler veldig enda - grøt på gulvet nesten hver dag... men når hun blir noen mnd eldre ønsker jeg meg sisalteppe. Synes det er veldig fint, med en mørk linkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...