Gå til innhold

MÅ gommens mor sitte foran sammen med han...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

lurer på dette...

hvis en vil men den andre ikke har så veldig lyst, kan da bare den ene???

eller må begge???

hmmm...

vil liksom ikke tvinge den ene til å sitte der og den andre til å ikke sitte der...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Dere kan velge fritt hvem som skal sitte der og hvem som ikke skal sitte der ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Gommen? Dummeste uttrykket jeg har hørt. En gomme er noe vi har i munnen, brudgom heter det. Har litt med respekt å gjøre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva piper du om? Mange kaller brudgommen for gommen.

Gjest Gjest
Skrevet
Gommen? Dummeste uttrykket jeg har hørt. En gomme er noe vi har i munnen, brudgom heter det. Har litt med respekt å gjøre.

å hva har det med saken å gjøre???

Skrevet

Ingen av våre foreldre skal sitte sammen med oss. Kun forlovere :) Kanskje en løsning? Ifølge presten er nesten "alt" normalt nå..hehe

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri vært i et bryllup der andre en forloverne sitter sammen med brudeparet. Trodde det var tradisjon at brueparets foreldre og søsken sitter på hver sin første benk? Kommer kansje an på kirken..?

Skrevet

Det var visst veldig vanlig før at foreldrene (eller en av dem) sitter oppe i koret sammen med brudepar og forlovere.

Jeg tror jeg hadde syntes det var mest naturlig hvis både moren til brudgommen og faren til bruden satt der, ikke bare en av dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg var i bryllup satt foreldrene sammen med brudeparet oppe og forloverene bak hver sin part av brudeparet.

-Lizbet-

Skrevet

Tror kanskje det er mer vanlig med bare forloverne nå ja. Vi gjør det sånn; også litt fordi vi har foreldre som ikke har lyst til å være blikkfang. Noe vi kaller falsk beskjedenhet hehe

Skrevet
å hva har det med saken å gjøre???

Alt.

Grunnen til at jeg åpnet tråden, var for å se hva "gommens mor" er for noe. Har aldri hørt den betegnelsen før!

Når jeg først er her;

Tror det er mest vanlig at bare forlovere sitter foran hos brudeparet. Har opplevd i bare ett bryllup at foreldre har sittet sammen med de.

Gjest gjest1
Skrevet

Brylluper jeg var i på åttitallet hadde brudens far og brudgommens mor oppe med brudeparet og forlovere, men de siste jeg har vært i har de ikke sittet der...

Jeg må ha pappa ved siden av meg dersom jeg skal gifte meg, jeg sitter da ikke der med bare en forlover ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...