Gå til innhold

Kunne trengt litt hjelp her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt innspill...

Vielsen, i hagen.

Musikken begynner å spille og sambo og forloverene reiser seg...

Så kommer det jeg trenger hjelp til...

Jeg har to forlovere og lurer på om de:

1) Skal stå der fremme og vente på meg og pappa,

2) Om de skal gå før meg

eller

3) Om de skal gå etter meg.....

Hav syns dere? Og gjerne hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

I Norge er det vanlig at forlovere står fremme og venter. På den måten står jo brudeparet i fokus også.

I USA kommer brudepikene inn før bruden, men ikke samtidig. Der er det mye fokus på brudepikene og deres kjoler osv.

Å gå etter bruden har jeg aldri hørt om.

Men det spiller jo ingen rolle, gjør slik dere har lyst. Jeg har selv lyst til at mine forlovere står fremme slik som er tradisjon i Norge.

Skrevet (endret)
I Norge er det vanlig at forlovere står fremme og venter. På den måten står jo brudeparet i fokus også.

I USA kommer brudepikene inn før bruden, men ikke samtidig. Der er det mye fokus på brudepikene og deres kjoler osv.

Å gå etter bruden har jeg aldri hørt om.

Men det spiller jo ingen rolle, gjør slik dere har lyst. Jeg har selv lyst til at mine forlovere står fremme slik som er tradisjon i Norge.

Har jo litt lyst til at de står der fremme....men jeg har jo litt slep...så jeg lurer litt på hva jeg gjør med det....pappa kan sikkert klare det!

Vi skal ta en liten sving på vei til paviliongen vi skal stå på...,men det går vel bra at de bare ordner det når jeg kommer fram??

Det siste alternativet føler jeg ikke er noe alternativ egentlig....det er bare rart, men det var det jeg kom på i farta av muligheter.

Endret av Lykketrollet
Gjest Gjest
Skrevet

Slepet skal jo henge bak deg når du går frem, det er jo da folk virkelig får sett kjolen din. Så er det forlovers oppgave å legge slepet til rette når du er fremme der vielsen skal foregå. Faren din trenger ikke gjøre noe.

Hvis bakken er skitten og våt er det kansje lurt å ha en "rød løper" eller noe å gå på så ikke kjolen blir skitten, men regner ikke med dere har vielsen ute hvis det regner..

Gjest Gjest
Skrevet

Dette ble vel diskutert for en uke eller to siden :)

Det er ganske vanlig at forlover er med i bilen fra påkledningen,

og at hun så steller deg og slør og slep

og så går (eller rettelse, de fleste snikløper litt, det er nemlig litt merkelig ettersom alle sitter og stirrer som besatt og venter på bruden) forlover inn i kirken og setter seg,

og så begynner klokkene,

når de er ferdige begynner inngangsmasjen,

og så lokkes dørene opp,

og så går du inn.

Dersom du har to forlovere så kan de begge gå opp sammen, eller den ene har gått opp på forhånd og satt seg allerede. (hva i all verden fok skal med to forlovere kan man jo spørre seg da, men valgets kval regner jeg med)

Gjest Gjest
Skrevet

Hm i hagen ja, sorry, så ikke den :sjenert:

vel, dere kommer vel fra bak en busk eller ut en dør eller lignene? så da får du bare stille deg opp der og bli ryddet på før forlover(e) går og setter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...