Gå til innhold

lage mønster med klorin?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å "farge "mønster på håndklær jeg ....har hørt at man kan knytte noe stramt rundt de og bruke klor - men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det . Da skal det bli ringer og flekkete mønster av kloren. Hvis det blir pent er det jo en god og rimelig julegave tenkte jeg .

Noen som kan hjelpe??

Lille meg 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å lage batikkmønster kan du knute en snor/et tau rundt en del av tøyet eller lage små eller store "knopper" som du binder.

Etter at du kar laget disse knutene legger du tøyet i klorvann til det har fått ønsket farge. Når du knyter opp snørene vil du finne en mørkere farge inni.

Klor gjør at stoffet du bleker blir skjørt. Jeg ville heller kjøpt hvite/lyse håndklær, laget mønster med snor og farget med tekstilfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med Lea,klor er sterkt til tøyet.

Du kan kjøpe farge og en hvit t-skjorte f.eks .Binde tråder forskjellige plasser og farge på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PostIt(ikke innlogget)

Ja - klor er sterkt, men hvis du bruker eddik i skyllevannet så stopper du blekingsprosessen, og da går det helt bra! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg anbefaler deg å farge det oppknyttede tøyet med dylon-farger istedet for å bleke det med klorin. Jeg bleka ei t-skjorte på denne måten og det stinka klor resten av dens levetid. Fikk ikke bort klorlufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...