Gjest Donna Skrevet 5. desember 2002 #1 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har lyst å "farge "mønster på håndklær jeg ....har hørt at man kan knytte noe stramt rundt de og bruke klor - men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det . Da skal det bli ringer og flekkete mønster av kloren. Hvis det blir pent er det jo en god og rimelig julegave tenkte jeg . Noen som kan hjelpe?? Lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 5. desember 2002 #2 Del Skrevet 5. desember 2002 Kjøp en stor sprøyte, og bruk den som "penn" så kan du tegne mønster som du vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 5. desember 2002 #3 Del Skrevet 5. desember 2002 ah....lurt Lasse ...Takk :D Lille Meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. desember 2002 #4 Del Skrevet 5. desember 2002 For å lage batikkmønster kan du knute en snor/et tau rundt en del av tøyet eller lage små eller store "knopper" som du binder. Etter at du kar laget disse knutene legger du tøyet i klorvann til det har fått ønsket farge. Når du knyter opp snørene vil du finne en mørkere farge inni. Klor gjør at stoffet du bleker blir skjørt. Jeg ville heller kjøpt hvite/lyse håndklær, laget mønster med snor og farget med tekstilfarge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 14. desember 2002 #5 Del Skrevet 14. desember 2002 Enig med Lea,klor er sterkt til tøyet. Du kan kjøpe farge og en hvit t-skjorte f.eks .Binde tråder forskjellige plasser og farge på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PostIt(ikke innlogget) Skrevet 19. desember 2002 #6 Del Skrevet 19. desember 2002 Ja - klor er sterkt, men hvis du bruker eddik i skyllevannet så stopper du blekingsprosessen, og da går det helt bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirius Skrevet 27. desember 2002 #7 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg anbefaler deg å farge det oppknyttede tøyet med dylon-farger istedet for å bleke det med klorin. Jeg bleka ei t-skjorte på denne måten og det stinka klor resten av dens levetid. Fikk ikke bort klorlufta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå