Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi DIGGER vår bleiebøtte. Har en ekstra miljøvennlig pose nedi bøtta, så når den er full, er det bare å ta av lokket, og knyte den mv posen sammen. Vi har aldri vært uten bleiebøtte, så jeg vet ikke om jeg ville ha synes at det hadde vært like enkelt, men som sagt: vi DIGGER i allefall vår bøtte, er så praktisk og greit.. lukter aldri noe på badet, og den står på en krakk rett ved siden av stellebordet, så den er lett å nå, og har foreløpig vært vedlikeholdsfri.... bortsett fra innkjøp av refill, men det ser jeg ikke på som noe problem.. kjøper bare en 3-4 stk når jeg er et sted de har slike.

shy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke. Enn så lenge lukter ikke bleiene, og vi går ut med posen ca annenhver dag. Da er søppelbøtta full. Når bleiene begynner å lukte litt mer og vi evt bor slik til at vi ikke gidder å gå ut med søpla en gang om dagen, får vi dytte bleiene nedi slike hundebæsjeposer før vi kaster dem i søpla. Plass til en stk bleie i en slik pose, nemlig.

Skrevet
Vi DIGGER vår bleiebøtte. Har en ekstra miljøvennlig pose nedi bøtta, så når den er full, er det bare å ta av lokket, og knyte den mv posen sammen. Vi har aldri vært uten bleiebøtte, så jeg vet ikke om jeg ville ha synes at det hadde vært like enkelt, men som sagt: vi DIGGER i allefall vår bøtte, er så praktisk og greit.. lukter aldri noe på badet, og den står på en krakk rett ved siden av stellebordet, så den er lett å nå, og har foreløpig vært vedlikeholdsfri.... bortsett fra innkjøp av refill, men det ser jeg ikke på som noe problem.. kjøper bare en 3-4 stk når jeg er et sted de har slike.

shy

Hva koster forresten en refill-pakke, og hvor mange er det i en pk?

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Bleiebøtte er en bra ting å ha! Når basjen begynner å bli mer illeluktende er bleiebøtta der og tar bort all lukt. :)

Bleiebøtta vår kostet 400 (tror jeg), refillene koster 99kr. En sånn refill har du lenge.

Endret av marthepia
Skrevet
... får vi dytte bleiene nedi slike hundebæsjeposer før vi kaster dem i søpla.

Det gjør jeg! Fungerer helt fint, jeg har aldri likt tanken på en bøtte som står og inkuberer på varmt badegulv... Ikke så verst økonomisk heller, får vel 500 hundeposer for prisen på en bøtterefill ;) .

Skrevet

Jepp, de selger mange billige og greie poser på Europris, vet andre som gjør det samme.

Gjest Gjest
Skrevet

Den er uvurderlig her i gården. Jeg har bekkenløsning og vi bor i 3. etasje. Å tømme søpla hver kveld blir for tungt for meg (pga trappene). Bleiebøtta kostet 249,- da jeg kjøpte den på tilbud i 2002, refill koster 89,- / 99,- og varer ca 3 uker om man "vrir om" etter hver bleie, men mer enn dobbelt så lenge om man bare "vrir om" etter bæsjebleier. :ler:

Å legge hver bleie i en liten brødpose er også smart! Det gjør jeg når jeg er ute/hos andre. Ned i posen med bleie&våtserviett, knyter sammen og kaster i søpla. ;)

Skrevet
Den er uvurderlig her i gården. Jeg har bekkenløsning og vi bor i 3. etasje. Å tømme søpla hver kveld blir for tungt for meg (pga trappene). Bleiebøtta kostet 249,- da jeg kjøpte den på tilbud i 2002, refill koster 89,- / 99,- og varer ca 3 uker om man "vrir om" etter hver bleie, men mer enn dobbelt så lenge om man bare "vrir om" etter bæsjebleier.  :ler:

Å legge hver bleie i en liten brødpose er også smart! Det gjør jeg når jeg er ute/hos andre. Ned i posen med bleie&våtserviett, knyter sammen og kaster i søpla.  ;)

Supert - gode tips å ta med seg på veien!!! Har bestemt meg for å anskaffe en, er jo ikke så dyrt. Men begynner det å lukte på varmekablene, da blir d rett ut med'n ;)

Skrevet

Vi hadde klart oss uten. Men det er utrolig deilig å ha det. Ville aller helst virkelig ikke vært uten.

Men de værste bæsjebleiene kaster vi rett ut (i en bæsjepose), for det lukter av bøtta etter ei stund (når barna får vanlig mat og ikke bare morsmelk). Har bøtte nr. 2 nå (av den nye typen), kasta den gamle pga. lukt. Den nye er litt treig i svingingen...

Gjest Gjest
Skrevet
Men begynner det å lukte på varmekablene, da blir d rett ut med'n ;)

Ikke la den stå rett på varmekablene!

Skrevet
Ikke la den stå rett på varmekablene!

Skal jeg sette den oppå 'noe'?

Gjest Gjest
Skrevet
Skal jeg sette den oppå 'noe'?

Ja, så vidt jeg har hørt er det lurt å la den stå på et gryteunderlag eller lignende. Ellers lukter det visst ikke noe særlig...

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er helt riktig - de bøttene skal ikke stå direkte på et varmt baderomsgulv for da kan du nemlig risikere lukt.

Synes det virker både dyrt og upraktisk jeg da....

Sverger for min egen del (som noen nevnte her) sånne tynne poser som de har i frukt/grøntavdelingen på f.eks. REMA 1000. De er helt supre til å lukke bæsjebleiene inne i, de bruker sånne til og med i barnehagen til sønnen min.

En sånn rull med poser får du kjøpt på REMA til ca kr.50,- (eller noe sånt) og den varer leeeenge.

En annen ting er jo at hvis barnet begynner i barnehage ved 1 års alder begrenser jo antallet bleier man skifter hjemme seg betraktelig.

Skrevet

Vi har en stor plast kleskurv som står bak stellebordet hvor vi ikke ser. Vi bruker 6 liters brødposer som koster en tier for 60 stykker, da er det god plass og lett å knyte. De blir kastet rett oppi plastdunken, som ikke har lokk og som står på oppvarmet gulv. To ganger har det luktet av en spesiell bleie, ellers lukter det ikke. Mye billigere enn fancy bleiebøtter, selv om jeg også skulle ha det. Så kom vi på dette som en midlertidig løsning, som har blitt permanent. Helt supert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...