Smørblomsten Skrevet 17. mai 2006 #1 Skrevet 17. mai 2006 Jeg trodde jeg skulle klare meg uten...Men nå begynner jeg jammen å lure på å anskaffe meg det...fast føde=mer illeluktende bleieinnhold Er det et skapt behov eller er det faktisk en fantastisk oppfinnelse?!
Gjest Pet Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 Er det ikke enkelt og greit å putte bleia i en plastpose og knyte godt igjen og så kaste den i den vanlige søpla?
LilleMy Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Jeg har brukt bleiebøtte på begge mine, synes det er en kjekk sak, jeg.
Gjest Primula Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 Jge synes det er en god oppfinnelse! Er det ikke enkelt og greit å putte bleia i en plastpose og knyte godt igjen og så kaste den i den vanlige søpla? ← Joda, selvfølgelig kan man gjøre det, men da fyller man søppelbøtta si fort opp med bleier, man bruker mye ekstra poser ( ikke så miljøvennlig og heller ikke billig) og det er faktisk enklere å legge bleien i bleiebøtta enn å putte den i poser, knyte igjen og legge den i søpla. det synes hvertfall jeg
monja Skrevet 17. mai 2006 #5 Skrevet 17. mai 2006 Vi har egen levering for bleier vi, så jeg synes bleiebøtta er genial. Vi putter bare en av disse bleieposene neddi bøtta først, Så stapper vi den full på vanlig vis, med den plastfilem neddi. Når bøtta er full skjærer vi bare av plasten knyter igjen bleieposen og vips ut i søpla med den. Etter at det ble innført fast føde her i heimen har bleiebøtta blitt et must.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2006 #6 Skrevet 17. mai 2006 Jeg hadde en sånn og var veldig fornøyd. Jeg bodde i tredje etasje uten heis og uten søppelsjakt og syns det var ubeskrivelig deilig å slippe all den søppelromflyinga...
Siam Skrevet 17. mai 2006 #7 Skrevet 17. mai 2006 Vi har ikke. Jeg går ut med de posene som lukter. Tror ikke jeg kommer til å skaffe meg det heller. Har klart meg veldig fint uten så langt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mai 2006 #8 Skrevet 17. mai 2006 Nope, har ikke bleiebøtte. Antallet bæsjebleier stabiliserer seg til en om dagen etter hvert, og en gang om dagen skal jeg nå klare å gå ut med søpla på badet.
Smørblomsten Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 17. mai 2006 Nope, har ikke bleiebøtte. Antallet bæsjebleier stabiliserer seg til en om dagen etter hvert, og en gang om dagen skal jeg nå klare å gå ut med søpla på badet. ← Hmm, et godt poeng d! Men spørst vel når og om det stabiliserer seg
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mai 2006 #11 Skrevet 17. mai 2006 Hmm, et godt poeng d! Men spørst vel når og om det stabiliserer seg ← Vendelin var vel rundt 8-9 mnd, tror jeg. Nå er hun jo hos dagmamma mesteparten av dagen også, så det blir stort sett bare i helgene at jeg må bytte bæsjebleie uansett
Klips Skrevet 17. mai 2006 #12 Skrevet 17. mai 2006 Vi har. Greit nok at det stabiliserer seg til en om dagen, men så kommer jo unge nummer to... Jeg klarer også å gå ut med søppelen en gang om dagen, men det passer kanskje ikke å gjøre det akkurat når noen har bæsja, så blir det stående noen timer. Dessverre synes jeg selve bleiebøtten begynner å stinke etter hvert også. Får det ikke vekk. Så etter hvert som yngstemann lærer seg å bæsje kun i barnehagen blir det nok pose i vanligsøppelen på oss også.
Mistyen Skrevet 17. mai 2006 #13 Skrevet 17. mai 2006 Vi har ikke. Jeg går ut med de posene som lukter. Tror ikke jeg kommer til å skaffe meg det heller. Har klart meg veldig fint uten så langt. ← Enig i dette. Hadde ikke til storebror og har ikke nå heller.
Gjest Vinga Skrevet 17. mai 2006 #15 Skrevet 17. mai 2006 Vi klarte oss uten sist, og klarer oss nok fint uten en gang til.
Gjest Camelia Skrevet 17. mai 2006 #16 Skrevet 17. mai 2006 Ikke hatt bøtte til noen av mine to, 4. etasje uten heis ingen hindring! Dessuten ble innholdet ganske raskt såpass solid at det kunne skylles i toalettet.
Gjest Vinga Skrevet 17. mai 2006 #17 Skrevet 17. mai 2006 Hvaforno`?? Vrenge bleiene i do? Den var ny. Notere bak øret...
mzluze Skrevet 17. mai 2006 #18 Skrevet 17. mai 2006 vi har...den ble relativt kjapt om-møblert til loftet. Refillene er ikke gratis, og dessuten fant vi ut at vi kan kildesortere bleier i matavfallsposer her. Lyst på vår bleiebøtte?
Gjest Camelia Skrevet 17. mai 2006 #19 Skrevet 17. mai 2006 Hvaforno`?? Vrenge bleiene i do? Den var ny. Notere bak øret... ← Jepp! Det var faktisk Mannen som begynte med det, og det er jo i grunnen ganske lurt! Så lenge sakene er solide nok, selvfølgelig. Bleien lukter jo knapt etterpå.
Smørblomsten Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #20 Skrevet 17. mai 2006 vi har...den ble relativt kjapt om-møblert til loftet. Refillene er ikke gratis, og dessuten fant vi ut at vi kan kildesortere bleier i matavfallsposer her. Lyst på vår bleiebøtte? ← hehe, ja takk Høres ut som det kan være en OK ting å ha, synes jeg da! Synes det er så dumt å fylle opp søppelbøtta med luktende bleier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå