Gå til innhold

Gått ned 5 kg på en uke


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har gått ned 5 kg den siste uka pga. sykdom, men problemet er at jeg virkelig trengte å gå ned noen kg. Vet at jeg vil legge på meg igjen når jeg blir frisk, men er det noe jeg kan gjøre for å hindre å legge på meg alle kiloene? Trener til vanlig, spiser sunt, men kanskje litt for glad i snop i helgene. Selv om jeg lever så sunt som jeg gjør har jeg hatt problemer med å gå ned i vekt, før nå da jeg ble syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spise mange og små måltider, drikke mye vann.. Bytte ut godiset med sunnere ting, og klare å stoppe i tide. En eller to biter sjokolade er noe helt annet enn en hel plate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bytt ut fint brød/loff med grovbrød, ris med fullkornsris, pasta med fullkornpasta, cornflakes med branflakes eller usøtet müsli, spis havregrynsgrøt til frokost, spis mer egg, fisk, kylling, svinekjøtt og spis masse grønnsaker. Alle grønnsaker med sterke farger er bra.

Finn alternativer til kos, kjøp mindre poser med godteri, spis nøtter, bruk grønnsaksstaver med dip eller lag fruktsalat. Ikke hver gang du skal kose deg, men noen ganger kan du bytte ut det vanlige mot noe litt sunnere.

Begynn å gå eller sykle i stedet for bil/buss (ikke nødvendigvis hver dag/hver gang, men noen ganger), sats på å være mer i bevegelse generelt, rør litt på deg når du har sittet stille lenge.

Alle små monner drar, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spis opp rester!

Frys heller ned eller kast (ja, det er grusomt, men må kanskje til!) hvis du/dere har laget for mye middagsmat. Spis den ene porsjonen, og ta heller et knekkebrød etter et par timer om det ble for lite. MYE bedre for kroppen enn at vi stapper i oss "for å spise opp resten så den ikke blir ødelagt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det du har gått ned denne uken er nok for det meste vann og tarminnhold, samt noe muskelmasse hvis du har vært veldig i ro.

men følg rådene om ofte og regelmessige måltider, ikke spis rester og stopp når du er mett - det er lov å ikke spise alt på tallerkenen.

Det kan være lurt å drikke et glass vann før et måltid hvis man er veldig sulten, for å unngå at man spiser for fort og dermed for mye. Legg også gjerne fra deg kniv og gaffel mens du tygger sånn at du bruker lang tid, og dermed får tid til å kjenne at du ikke er sulten lenger.

Metthet behøver å ikke være slik at du kjenner at magen er stappet heller - da har du spist for mye.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...