Gå til innhold

Hund som er full av utslett


Brunhilde

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Må legge til at jeg og allergihunden min bor landlig til med både katter og husstøv(prøver å være litt flink men..). Hun har blitt helt fin og går på lavest mulig dose kortison (en kvart annenhver dag). Luftrenser har jeg og forresten, til ære for henne..

Det virker hvertfall som det må være noe annet enn det min hund reagerer på, for da skulle kortisonen ha hjulpet deg. Altså; mat eller midd eller sopp. Ble så opptatt at det jeg skrev i sta at jeg mistet poenget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Beklager, leste litt for fort.

Jeg stusser litt på denne kortisonen, jeg, da. Hvis det kan vise seg at hunden f.eks har skabb (noe du heller ikke vet enda), så vil kortisonen du bruker bare forverre situasjonen. Dersom en hund har en type allergisk dematitt, vil disse middene klare seg gjennom kortisonen, og det vil som sagt, bare forverre situasjonen enda mer.

Det er så mye det kan være med hunden din, for alt vi vet, kan den ha demodex, der midden bor rett under hudoverflaten i hårsekkene, og i oljen i huden.

Kan jeg spørre hvorfor du har fått kortisonen? Er det bare for kløingen generelt? For hvis det ikke hjelper, så er det jo bare å kutte det ut. Kortisonen kan også forhindre at ting blir bedre. Antihistaminer (som man ofte bruker nå i pollensesongen) ville kanskje funket bedre enn kortison, hvis det er allergi hunden din har, siden allergien ofte kommer fra stoffet histamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Nå ser jeg at du har prøvt å bytte maten, men det hjelper lite hvis du ikke bytter til kvalitet..

Mange hunder reagerer allergisk på fyllmassen som man finner i nesten all hundemat.

Der de fleste för kan skryte på seg opp til 22 prosent rent protein (les: rent kjøtt), har Olivers opp mot 44% protein! Både i form av fett og rent kjøtt godkjent som menneskeføde. Lurer på om de har et egen antiallergi-för med enda mer kjøtt, men det kan hende jeg husker feil... Gå på Olivers.no å se :)

Jeg selger ikke Olivers selv, men man skulle nesten tro det :ler:

Hvis du er kjempefortvilet og virkelig vil prøve alt, så ville jeg gitt förbytte en sjanse til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg at du har prøvt å bytte maten, men det hjelper lite hvis du ikke bytter til kvalitet..

Mange hunder reagerer allergisk på fyllmassen som man finner i nesten all hundemat.

Der de fleste för kan skryte på seg opp til 22 prosent rent protein (les: rent kjøtt), har Olivers opp mot 44% protein! Både i form av fett og rent kjøtt godkjent som menneskeføde. Lurer på om de har et egen antiallergi-för med enda mer kjøtt, men det kan hende jeg husker feil... Gå på Olivers.no å se :)

Jeg selger ikke Olivers selv, men man skulle nesten tro det :ler:

Hvis du er kjempefortvilet og virkelig vil prøve alt, så ville jeg gitt förbytte en sjanse til :)

Jeg glemte å fortelle at problemet viste seg for første gang da jeg kjøpte Olivers fôr så det skal ikke inn i huset igjen. Når bruker jeg, som nevnt over, Pro-Plan laksefor etter anbefaling fra andre med kløete hunder. Selges ikke i dagligvare, men i spesialbutikk, og er ansett som et meget høyverdig for.

Takk for tipset allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
Jeg glemte å fortelle at problemet viste seg for første gang da jeg kjøpte Olivers fôr så det skal ikke inn i huset igjen. Når bruker jeg, som nevnt over, Pro-Plan laksefor etter anbefaling fra andre med kløete hunder. Selges ikke i dagligvare, men i spesialbutikk, og er ansett som et meget høyverdig for.

Takk for tipset allikevel.

Nei da så :)

Ja Pro-Plan er kjempebra, de er sponsor i en jakthundklubb jeg er med i! Det er et utrolig godt för :)

Håper du finner en løsning, det må være trist og frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du har prøvd "alle" typer tørrfôr, ville jeg som sagt ha prøvd rå alternativer i stedet. Det skader jo ikke å prøve en liten stund for å se om det gir seg.

Den som intet våger, intet vinner, er det ikke det de sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dersom du i det hele tatt vurderer forbytte vil jeg anbefale norwegian polar. Men i henhold til det som står i linken jeg la inn tidligere, er det vel lite sannsynlig at det er forallergi, spesielt med tanke på at det blir forverret i pollensesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Homeopat kan hjelpe hunden. Kontakt Skedsmo dyreklinikk og forhør deg om problemet.

http://www.skedsmo.dyreklinikk.no/

Siden jeg bor et stykke unna, var homeopaten velvillig og ga meg råd over telefonen. Homeopatmidlet kunne jeg bestille fra Svaneapoteket i Oslo.

Det kan være du må prøve flere typer homeopatmidler, men du kan be om noe som styrker immunforsvaret hos hunden og i tillegg spørre om det kan være noe annet som nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har også klødd veldig mye en periode. Og det var nok midd som var årsaken hos han. Kokte teppene hans, og får ikke lenger ligge i senga, mye frisk luft og så er han mye bedre.

Hunder tåler visstnok ikke midd slik som vi gjør :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har vi vasket en gang med grønnsåpe og skal prøve igjen i dag.

Jeg kom på at den som passet hunden sist vi var borte hadde kjøpt ny sjampo og balsam til den og lurer på om det var dette som fikk kløen i gang denne gangen.

Den ble mindre hissig i huden allerede etter første grønnsåpebad, så nå håper jeg at løsningen var så enkel.

Takk til alle som har kommet med gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte med en gang allergi, som mange andre her.

Håper du/dere finner en løsniing. Det der er ikke noe gøy. Stoffskiftefeil kan også slå ut på de symptomene du nevner. Altså at stoffskiftefeil er grunnen til dem.

Men dette kan jeg (heldigvis får man vel si) ikke mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Håper grønnsåpen gjorde utslaget! Du må fortelle hvordan det går med ham etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hos veterinæren og tatt blodprøver og hudavskraping. Parasitter er utelukket, og godt er det, så nå må vi vente på svar på prøvene.

Heldivis virker det som om kløen har gitt seg noe og nå satser vi på at vi finner ut av hva som er galt.

2500,- på en time, det er sannelig dyrt med dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg så på canis.no at noen hunder får eksem av (visse) proteiner.

vi har en nabohund som går på kortison og har fått det lenge, for han klør og klør. må vaskes hver uke på sommeren, og det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...