Gå til innhold

Ketolyse-kuren


Gjest Gjest_Snuppa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Snuppa_*

Noen flere her som har gått på ketolyse-kuren? Har akkurat kjøpt videokurset og skal gå på "kurs" i fire uker fremover nå. Gleder meg til å miste noen kilo for de har det blitt litt mange av de siste åra! :danse: Har hørt at man mister gotte-suget etterhvert og at sultfølelsen forsvinner... Har nesten vanskelig for å tro det for jeg er jo veldig glad i sjokolade og snop og alt som er søtt egentlig! :sikle:

Noen som har erfaringer med kuren og som har gått på den en stund? Hadde vært hyggelig å høre og dele erfaringer med dere fremover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Når kroppen begynner å lukte aceton, får det i hvertfall MINE alarmklokker til å begynne å ringe....

Men hvis man blir tynn av det, for all del. Hensikten helliger midlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Årsaken til at man mister sultfølelsen, eller suget etter noe å tygge på, er fordi dietten inneholder lite karbohydrater og at blodsukkeret dermed holder seg stabillt. Sånn har jeg forstått det iallefall.. :Nikke:

har du vært borti kuren, Elphaba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
har du vært borti kuren, Elphaba?

Nope, men jeg har lest nok om kost og ernæring de siste ti årene til å vite hva som i mine øyne ikke er lurt å gi seg inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen flere her som har gått på ketolyse-kuren? Har akkurat kjøpt videokurset og skal gå på "kurs" i fire uker fremover nå. Gleder meg til å miste noen kilo for de har det blitt litt mange av de siste åra!  :danse: Har hørt at man mister gotte-suget etterhvert og at sultfølelsen forsvinner... Har nesten vanskelig for å tro det for jeg er jo veldig glad i sjokolade og snop og alt som er søtt egentlig!  :sikle:

Noen som har erfaringer med kuren og som har gått på den en stund? Hadde vært hyggelig å høre og dele erfaringer med dere fremover!  ;)

Jeg har fulgt Easy-life opplegget i over 3 uker nå, og det fungerer kjempebra for meg. Har gått på pulver i 2 uker og har siden da spist 1 proteinmåltid om dagen. Det som skjer når du kommer i ketosefasen er at når du slutter å spise karbohydrater tømmes glykogenlagrene etter en stund. Når glykogenlagrene er tomme begynner kroppen og tære på fettreserven din. Jeg har på tre uker gått ned ca 7 kilo. I denne perioden har jeg helt mistet lysten på sjokolade, men det kan være siden jeg spiser/drikker sjokoladepulver. For å unngå å gå opp i vekt igjen skal jeg øke gradevis med et proteinmåltid i uka, slik at jeg bruker 6 uker på å komme opp i 6 vanlige måltider. Karbohydratene skal tilføres gradevis i kosten, men vi må hele tiden passe på at det er karbohydrater med sakte GI og at det skal være mindre karbohydrater enn proteiner. Så er det opp til meg om jeg klarer å fortsette den sunne linjen, og gjør jeg ikke det er sannsynligheten stor for at jeg går opp i vekt igjen. Men det gjelder alle kurene man går på!

Det eneste negative med denne kuren er at jeg syns jeg går konstant med dårlig ånde (acetonånde). Det blir en del sukkertøy... I tillegg har jeg vært plaget med "sure" muskler som følge av ingen karbohydrater i kosten. Dette har gjort at treningen har vært tyngre, og at gåing i trapper har vært tungt. For å unngå dette spiser jeg et eple om morgenen. NB! Dette er et problem for de som har blodtype A. De som har andre blodtyper vil mest sannsynlig få MASSE energi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...