Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 jeg har blitt operert idag og fikk morfin under behandlingen. nå går jeg på pinex, det er vel ikke så sterkt.. men merket at jeg kaster opp hver gang jeg har morfin, det må værederfor, for det skjer hver gang jeg opereres.. kaster gjerne opp i god tid etterpå. faster jo før operasjonen, så er jo tom mage men så fort jeg får litt drikke eller mat inn i meg så kaster jeg opp..... hmm opererte på formiddagen idag, og spist så vidt det er istad, men kastet det opp..
Knurr Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Det er ikke heller narkosen, da? Har du tatt Voltaren eller andre morfinbaserte smertestillende noengang, med samme effekt? Og... snakk med legen, du. Spør.
Gjest Sexy Cath Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 hvis sykehuspersonalet eller ambulansepersonalet (whatever) gir deg kvalmestillende før de gir deg morfin så slipper man dette. utrolig nok så er det veldig mange som ikke gjør det. ja det er vanlig å kaste opp av morfin. hvorfor vet jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Jeg vet at det er vanlig å kaste opp etter pinex forte. Det er en kjent bivirkning. Snakk med legene. De burde vite hva som kan gjøres, og skriv gjerne her på kg og fortell oss hva legen anbefalte deg? Jeg jobber innenfor helsevesnet, men jeg kjenner ikke til alle fakta og bivirkninger. Håper det går bra med deg.
Gjest Varg-Menja Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Det er nokså vanlig å kaste opp, både av morfin og heroin , som påvirker kroppen vår på samme måte. Har nok mere med den som tar stoffet, enn hvilket preparat man bruker å gjøre. Grunnen til at det skjer er at kroppen ser morfin/heroin som gift, og forsøker å kaste opp for å beskytte seg selv, siden det er det som vanligvis fungerer mot forgiftninger via mat.
Gjest BagLady Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Jeg fikk kvalmestillende i hauger og lass sist gang jeg fikk morfin, men bare like etter narkosen. Så i mitt tilfelle var det nok narkosen som ga kvalmen, selv om også morfin kan gi kvalme. Sykepleierne kom iallefall løpende inn hver morgen kl 06 for å spørre om jeg var kvalm eller om det klødde noe sted Vanlige bivirkninger på morfin er vel kvalme, forstoppelse og døsighet, så vidt jeg vet. Kvalmen din vil sannsynligvis avta med den verste morfin-rusen, inntil da må du bare slappe av og drikke nok. God bedring
Gjest Skya Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Som du allerede har hørt er dette en bivirkning av morfinen. Vanlig prosedyre da er å gi afipran/primperan, før man gir morfin.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2006 #8 Skrevet 17. mai 2006 Jeg spøyr som en gris i dagesvis etter narkose (da mens jeg også går på morfin)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Jeg vet at det er vanlig å kaste opp etter pinex forte. Det er en kjent bivirkning. Snakk med legene. De burde vite hva som kan gjøres, og skriv gjerne her på kg og fortell oss hva legen anbefalte deg? Jeg jobber innenfor helsevesnet, men jeg kjenner ikke til alle fakta og bivirkninger. Håper det går bra med deg. ← Så vidt jeg vet er ikke pinex forte forbundet med kvalme i det hele tatt. Det er heller ikke beskrevet i felleskatalogen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå