Gå til innhold

Tilgode-lapp


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har hatt en tilgodelapp fra en bokhandel liggende en stund, uten å ha fått surret meg til å bruke den.

Da jeg tok den fram i dag og tenkte jeg skulle bruke den på julegaver, så jeg at den bare var gyldig 6 mnd. Og desverre så er det 7 mnd siden jeg fikk den.

Har de lov til dette?

Hvis de har det, så er det virkelig ergelig :x Har (hadde?) nemlig tilgode over 700 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Du kan jo forsøke. Ta den med, forklar at den ble liggende lenge, og at du ikke var klar over det. Men det er meget mulig at de har lov til det. (enda jeg synes de ikke burde det, da det tross alt er noe du har tilgode...)

Vel, forsøk. Det er ved forsøket, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På alle tilgodelappene og gavekortene jeg har fått har det stått at den var gyldig bare en viss periode. Alt fra 5 mnd - 2 år.

Men du bør ta den med til butikken å forklar saken. Når det er såpass høy sum tror jeg kanskje de kan se gjennom fingrene med dette.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en bokhandel som har dette som praksis. I følge kjøpsloven har du faktisk ikke krav på å få byttet en vare i det hele tatt, så lenge den er kjøpt over disk (og ikke av dørselgere eller i salgsboder, f.eks, da har man en angrefrist). Dette begrunnes med at du har foretatt et bevisst kjøp. Likevel har mange butikker det som en del av servicen at du kan bytte en vare og få tilbake penger eller en tilgodelapp. Det er altså fullt lovlig å utstede tilgodelapper på et halvt år. I bokhandelen "min" vurderer vi utgåtte tilgodelapper fra tilfelle til tilfelle, og det har hendt flere ganger at folk har fått bruke den likevel. Det er jo egentlig bare å gå og spørre i butikken. Det er jo ergerlig å tape penger på den måten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå greit å bruke lappen så lenge den ikke ble utstedt i et annet år. Det har med føringen av regnskapet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke å bruke et gavekort på fotpleie innen 6 mnd. Det gikk en uke over, og da sa de at det var for sent!!!!

Enda jeg forklarte at jeg hadde spart den til bryllupet, men at jeg ikke rakk det rett før. Og at etterpå var vi en uke på bryllupsreise og så ble sønnen vår syk en uke.

Det var dødskjipt, for jeg hadde gledet meg til fotpleie. Og salongen hadde jo bare alt å vinne. Nå vil jeg jo ikke gå dit en annen gang. Men heller til den salongen mamma gikk til, som svarte (da hun var i samme situsjon, med utgått gavekort), at: "det er jo bare hyggelig at du ønsker å benytte deg av det".

Surt for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette temaet leste jeg faktisk om i dag i Allers eller Hjemmet, eller hva det nå var. Uansett; reglene er slik at dersom det står skrevet en tidsfrist på tilgodelappen er det den som gjelder. Dersom det ikke står noe frist på, er fristen i følge kjøpsloven 3 år. Men jeg hadde likevel villet prøvd, kanskje de er i julestemning og ser litt mellom fingrene. Det er litt surt om du ikke får, for de har jo allerede fått pengene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...