Gå til innhold

Kan man bli svimmel....

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kan man bli svimmel av å kun drikke ca. 7 dl vann om dagen? Blir det for lite?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du skal drikke ca to liter vann daglig. Kaffe, brus og alkohol er ikke vann, men vannutdrivende dvs at det har motsatt hensikt.

Hjernen blir utsatt, så jeg regner med at du kan reagere med svimmelhet.

Har du kun små glass så er det vanskelig å kontrollere hvor mye du drikker, men du kan ha en mugge med vann i kjøleskapet eller på bordet.

Hvis du trener mye eller er fysisk aktiv eller det er varmt, så trenger du mer enn bare to liter daglig.

Kroppen tar lettere opp vannet hvis du drikker litt cirka hvert kvarter eller halvtime, istedet for å drikke mye på en gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Okey. Takk for svar...jeg har vært plaget med svimmelhet av og på i to måneder snart, og er blitt undersøkt av øre-nese-hals-lege, for å se etter krystallsyken osv, men de fant ikke. Tenkte kanskje det kunne komme av at jeg drikker lite..

Har vært syk nå i to måneder, og har derfor fått i meg lite væske...

Gjest Gjest
Skrevet

Anbefalt å drikke to liter vann dalig.. men drikker du iste, te, kaffe, brus o.l. får du jo også i deg veske, og da må du ikke drikke to liter vann i tillegg til det.

Det viktigste er å huske å drikke jevnt over hele dage.. Blir du sløv etc så er du sannsynligvis tørst..og dehydrering kan føre til svimmelhet/besvimelse.

Jeg går i bakken om jeg glemmer jeg å drikke!

Skrevet
Anbefalt å drikke to liter vann dalig.. men drikker du iste, te, kaffe, brus o.l. får du jo også i deg veske, og da må du ikke drikke to liter vann i tillegg til det.

Det viktigste er å huske å drikke jevnt over hele dage.. Blir du sløv etc så er du sannsynligvis tørst..og dehydrering kan føre til svimmelhet/besvimelse.

Jeg går i bakken om jeg glemmer jeg å drikke!

Koffein er vanndrivende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...