Gå til innhold

Å drikke vann


Ephemera

Anbefalte innlegg

Har selve vanndrikkingene noen slankende effekt??

Jeg vet jo at det er bra å drikke mye vann, men jeg er ikke så veldig flink til det. Jeg er på slankekur og har gått ned 7,7 kilo. Har litt over 2 kilo igjen til målet.

Vil jeg gå raskere ned i vekt hvis jeg drikker vann? Eller er det mest et triks for å redusere sultfølelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! Men tror det først og fremst er pga metthetsfølelsen... Og så har jeg hørt noe om at det gir økt forbrenning å begynne dagen med et stort glass vann. Veldig udokumentert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vann renser kroppen for avfallsstoffer.

Og vann fyller opp magen, så du føler deg mettere enn du tror. Derfor blir man ofte anbefalt og drikke vann før måltidene.

Men vann er viktigst fordi det er rent og dermed rensende. Og du kan jo tenke deg selv at en kropp fungerer ti ganger bedre med vann som er rent, enn med cola som er full av sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vannet vel mest ment for å rense kroppen, selv om det kan gi en slags metthetsfølelse i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man skal ikke drikke vann for å føle seg mett. Når man er sulten er det fordi kroppen trenger næring! Hvis kroppen ikke får næring, går du fort ned i vekt, men det er musklene som forsvinner da, ikke fettet! Fett kan kun forsvinne om du trener og spiser riktig. Det fins ingen snarveier... Trening og riktig kosthold er det eneste som fjerner fett uten at det er skadelig for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke drikke vann for å føle seg mett. Når man er sulten er det fordi kroppen trenger næring! Hvis kroppen ikke får næring, går du fort ned i vekt, men det er musklene som forsvinner da, ikke fettet! Fett kan kun forsvinne om du trener og spiser riktig. Det fins ingen snarveier... Trening og riktig kosthold er det eneste som fjerner fett uten at det er skadelig for kroppen.

Glemte å logge meg inn :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...