Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Har noen gode oppskrifter? Jeg må bake to til i morgen, og jeg har ingen anelse hva jeg skal bake. Hjelp!
Arkana Skrevet 16. mai 2006 #2 Skrevet 16. mai 2006 Denne er veldig god. Lyse brownies 210 g smør 600 g brunt sukker 1½ ts vaniljeessens 5 store egg 450 g hvetemel 1½ ts bakepulver en god knivsodd salt 75 g grovhakkede valnøtter 75 g grovhakket hvit sjokolade 75 g grovhakket mørk sjokolade Smelt smøret. Rør inn sukker. Avkjøl litt og rør inn vanilje og egg. Bland i det tørre og hell i en liten langpanne. Strø nøtter og sjokolade over. Stek ved 180 grader i 35-30 minutter. Avkjøl noen minutter i formen før den legges på rist. Ellers har jeg lagt ut oppskrifter til liten langpanne i en annen tråd, her.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2006 #3 Skrevet 16. mai 2006 Du finner mange oppskrifter på: Det søte liv
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 Denne er veldig god. Lyse brownies 210 g smør 600 g brunt sukker 1½ ts vaniljeessens 5 store egg 450 g hvetemel 1½ ts bakepulver en god knivsodd salt 75 g grovhakkede valnøtter 75 g grovhakket hvit sjokolade 75 g grovhakket mørk sjokolade Smelt smøret. Rør inn sukker. Avkjøl litt og rør inn vanilje og egg. Bland i det tørre og hell i en liten langpanne. Strø nøtter og sjokolade over. Stek ved 180 grader i 35-30 minutter. Avkjøl noen minutter i formen før den legges på rist. Ellers har jeg lagt ut oppskrifter til liten langpanne i en annen tråd, her. ← De ser gode ut, men har du kanskje også en oppskrift på en med glasur av ett eller annet slag? Synes det blir litt mer festkake da!
Arkana Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Ananas- og gulrotkake med valnøtter 5 dl hvetemel 4 ts bakepulver 1 ts natron 5 dl brunt sukker 2 ts kanel 4 egg ½ ts salt 3 dl soyaolje 2 dl hakket ananas (evt hermetisert) 1 ss ananasjuice (eller lake fra boks) 6 dl fint raspede gulrøtter 2 dl hakkede valnøtter 250 g kremost naturell 250 g smør ca 500 g melis 2-3 vaniljeekstrakt eller ¼ skrapet vaniljestang Bland sammen de tørre ingrediensene. Tilsett ett og ett egg av gangen. Rør inn olje, ananas, juice, gulrøtter og hakkede valnøtter til alt er blandet, ikke rør for mye (da blir kaken tung og seig). Kle en liten langpanne med bakepapir og fordel røren jevnt utover. Stek på nederste rille ved 180 grader i 35-45 min. Avkjøl på rist før kremen smøres jevnt utover. Rør kremost og smør mykt. Ha i melis og smak til med vanilje. Bre kremen over den avkjølte kaken. Saftig og holdbar kake. Chocolate Slab Cake 225 g smør 100 g mørk sjokolade 1,5 dl vann 300 g hvetemel 2 ts bakepulver 275 g brunt sukker 1,5 dl rømme 2 vispede egg 200 g mørk sjokolade 6 ss vann 3 ss fløte 1 ss smør Smelt smør, vann og sjokolade. Sikt mel og bakepulver i en bolle og rør inn sukker. Bland inn sjokoladesmøret og visp så inn rømmen og deretter eggene. Hell i en liten langpanne (evt 22-24 cm springform) og stek ved 190 grader i 40-45 minutter. Avkjøl i formen før den vendes over på rist for å avkjøles helt. Lag glasur ved å smelte sjokolade med vann. Rør inn fløten og ta av varmen. Rør i smøret og bre så over kaken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå